Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

16 Οκτωβρίου-Παγκόσμια μέρα διατροφής

   
      Ευκαιρία να συζητήσουμε για τη σημασία της σωστής διατροφικής συμπεριφοράς και την αξία της παραδοσιακής ελληνικής μεσογειακής διατροφής. 
     Δύο φορές που είχα Ε τάξη, ξεκινούσα στη Φυσική από το κεφάλαιο του Πεπτικού συστήματος, στο οποίο συναντάμε τις βασικές ομάδες τροφίμων (πρωτεϊνες, υδατάνθρακες, λίπη, βιταμίνες,
στοιχεία-ιχνοστοιχεία), την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και μιλάμε για την αναγκαιότητα της ποικιλίας στη διατροφή μας και της άσκησης, οπότε είχαμε κάνει μια προεργασία όταν φτάναμε στις 16 Οκτωβρίου. 
Το ερωτηματολόγιο διατροφής για παιδιά από το Ι.Α.Δ. Θα το βρείτε παρακάτω για εκτύπωση.
     Εκείνη την ημέρα χρωματίσαμε καρτελίτσες με διάφορα τρόφιμα και μετά τα κατηγοριοποιούσαμε κολλώντας τα με χαρτοταινία στον πίνακα στην αντίστοιχη στήλη-ομάδα τροφίμων. Στη συνέχεια, συμπληρώσαμε ο καθένας το δικό του  ερωτηματολόγιο διατροφής, διαβάσαμε τις συμβουλές που υπήρχαν στο βιβλιαράκι και είδαμε τα αποτελέσματα όλων μας. Καταλήξαμε στη συχνότητα με την οποία πρέπει να καταναλώνουμε κάποιες τροφές κι έτσι σιγά-σιγά σχηματίσαμε με τις καρτελίτσες μας την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και τη μεταφέραμε από τον πίνακα στη γωνιά της Φυσικής, για να στολίζει την τάξη μας και να τη συμβουλευόμαστε καθημερινά.

     
Εκτυπώστε και χρωματίστε τις καρτελίτσες μας για την Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής.

Το ερωτηματολόγιο Υγιεινής Διατροφής για Παιδιά από το Ι.Α.Δ.

Μπορούμε επίσης να μιλήσουμε και για το πώς θα καταναλώνουμε ασφαλή τρόφιμα. Η σελίδα αυτή είναι από το περιοδικό Διατροφούπολη του Ιδρύματος Αριστείδη Δασκαλόπουλου.

     
     

Σχόλια

  1. αν και ......ιδέες για δασκάλους.......αποθηκεύω ....με προοπτική να αξιοποιήσω το υλικό σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΖΕΙΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλοι παίρνουμε ιδέες μεταξύ μας είτε είμαστε δάσκαλοι είτε νηπιαγωγοί. Οι ιδέες προσαρμόζονται σε αυτό που κάθε φορά θέλουμε να κάνουμε. Κι εγώ παίρνω πάρα πολλές ιδέες και υλικό από εσάς! Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  3. Στο ερωτηματολόγιο δεν υπάρχει βαθμολογία για τις ερωτήσεις 1,2,3,4 &5?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως δεν υπάρχει στο αρχείο. Δε θυμάμαι αν η σελίδα υπήρχε όταν σκάναρα το βιβλιαράκι ή όχι. Με βάση τη βαθμολογία των υπόλοιπων ερωτήσεων δίνουμε 3 βαθμούς για τις σωστότερες επιλογές, 2 ή 1 για τις λιγότερο καλές και 0 για τις ανθυγιεινές επιλογές.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.