Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα μέρη του λόγου σε βιβλιαράκι


    Ένα βιβλιαράκι με όλα τα μέρη του λόγου και τις βασικές πληροφορίες για αυτά, για μια γρήγορη επανάληψη ή μελέτη. Όλη η θεωρία υπάρχει στη νέα γραμματική για την Ε και Στ τάξη του Δημοτικού, πολύ πιο αναλυτικά (με τις κλίσεις και τις κατηγορίες ουσιαστικών και επιθέτων κλπ) στο τρίτο μέρος και σε έκταση 117 σελίδων.

Για να το φτιάξετε κι εσείς, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εκτυπώσετε το αρχείο που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης και να το φωτοτυπήσετε για τους μαθητές σας. Μπορείτε να το φτιάξετε εσείς για εκείνους (παίρνει ώρα είναι αλήθεια), ή να τους το δώσετε να φτιάξουν ο καθένας το δικό του!

Η ζωγραφιά στο εξώφυλλο είναι clipart από αναζήτηση στη google.
Θα βρείτε το αρχείο για εκτύπωση εδώ.



Σχόλια

  1. Πάρα πολύ καλή δουλειά!!! Φαίνεται ότι θέλει χρόνο!!! Το κατεβάσαμε είδη για το αρχείο μας!!!! Σε ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ σχολικό παρεάκι!!! Κι αυτό κι άλλα πολλά έχω να μοιραστώ μαζί σας!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία ιδέα για τους μικρούς μας μαθητές!!

    Σήμερα θα πάω στο σχολείο με μια μικρή εκπληξούλα!! :-)

    Ευχαριστούμε για τις ιδέες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Πένυ! Ελπίζω πως τους άρεσε! Στους δικούς μου πέρυσι άρεσε πολύ! Είχαν γράψει το όνομά του ο καθένας πάνω στο βιβλιαράκι και το είχαν πάντα μαζί τους. Όποτε χρειαζόταν, ανέτρεχαν σ'αυτό.

      Διαγραφή
  3. Πάω να το εκτυπώσω και αντί για γράμματα μου βγάζει τετραγωνάκια! Τι να κάνω;
    kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άκυρο! Το έκανα λήψη και μετά με το adobr reader μου το εκτύπωσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. δεν μου ανοίγει καθόλου το έγγραφο, ότι δεν έχω δικαίωμα ληψης και κάτι τέτοιο, ξέρετε γιατί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σας ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες σας. Με βοηθάτε πολύ στα πρώτα μου βήματα...

    Με εκτίμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλλιόπη, χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί αυτός είναι και ο βασικός σκοπός δημιουργίας αυτού του ιστολογίου. Όλοι οι νέοι δάσκαλοι, στην αρχή ψαχνόμαστε για όλα... Όταν αλληλοβοηθιόμαστε, όμως, όλα γίνονται ευκολότερα και ομορφότερα!

      Διαγραφή
  7. Γαλήνη τα κατεβάζω τα αρχεία σου(έβγαλα άκρη) και σε ευχαριστώ για τις πολύ όμορφες ιδέες-προτάσεις σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ωραία ιδέα και για τους μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες!!!Μπράβο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. γλυκια μας γαληνη ...σε ευχαριστουμε για τη βοηθεια ...εισια για πολλους γονεις μαθητων με μαθησιακα οαση στην ερημο......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σ' ευχαριστώ και πάλι Σοφία για τα μηνυματάκια που μου άφησες και μου έφτιαξες τη διάθεση! Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθηθούν όσο περισσότερα παιδιά γίνεται!

      Διαγραφή
  10. Πολύ καλή δουλειά Γαλήνη!!Μπράβο σου και σε ευχαριστούμε!!Οι ιδέες σου είναι πραγματικά χρήσιμες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συγχαρητήρια!Εξαιρετική η δουλειά σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πόσο σε ευχαριστώ... πόσο; Κάνεις καταπληκτική δουλειά κορίτσι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μπραβο!!μεγαλη βοηθεια...καλη δυναμη...φιλικα Μαρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εξαιρετική δουλειά! Σας ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εξαιρετική δουλειά!!!Συγχαρητήρια!!!Προσωπικά σας ευχαριστώ πολύ!!!Μπορώ να το φωτοτυπήσω για τους μαθητές μου αρκει να αναγράφεται η πηγή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Δήμητρα! Φυσικά μπορείς να το φωτοτυπήσεις για τους μαθητές σου! Γι' αυτό το σκοπό προορίζεται άλλωστε! Όσον αφορά την αναφορά στην πηγή κατά τη σχολική χρήση, το αφήνουμε στην επιλογή του καθενός. Είναι υποχρεωτική μόνο σε αναδημοσίευση κατόπιν δικής μας έγκρισης σε έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο.

      Διαγραφή
  16. Καλησπέρα. Κατέβασα το αρχείο σας, καταπληκτική ιδέα αλλά έχω μια απορία. οι εικόνες 'άκλιτα' και 'κλιτά' που μπαίνουν ακριβώς μέσα στο βιβλιαράκι??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Γιώτα! Αν θες να βάλεις τα διαχωρστικά μέσα στο βιβλιαράκι χώρισε τα μέρη του λόγου σε κλιτά και άκλιτα και βάλε το καθένα μπροστά από κάθε κατηγορία. Εγώ αφήνω τις μετοχές τελευταίες στα κλιτά ακριβώς πριν από τα άκλιτα και τους θυμίζω ότι ανήκει και στις δύο κατηγορίες ανάλογα με το είδος της μετοχής. Μπορείς να μη συμπεριλάβεις τα φυλλαδιάκια αυτά στο βιβλιαράκι και να σημειώνετε με τα παιδιά πάνω στο κάθε μέρος του λόγου αν είναι κλιτό ή άκλιτο. Ό,τι σε βολεύει καλύτερα.

      Διαγραφή
  17. Συγχαρητήρια! Είναι υπέροχη η δουλειά σας. Ευχαριστώ πολύ για το μοίρασμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Θα μπορούσατε να μου το στείλετε στο email μου; Δεν αναγνωρίζει τους χαρακτήρες η συσκευή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στείλε μας στο galinigala@gmail.com για να σου το στείλουμε από εκεί.

      Διαγραφή
  19. Μόλις κατέβασα τις αφίσες και το βιβλιαράκι που έχετε φτιάξει για τα μέρη του λόγου! Πέραν από το ότι με γλιτώσατε απο πολύ κόπο, η δουλειά σας ειναι φανταστική! Θα αξιοποιήσω το υλικό στο έπακρο με τους μαθητές/μαθήτριές μου! Σας ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.