Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθαίνουμε τα 10 μεγαλύτερα ελληνικά νησιά τραγουδώντας!


Η εικόνα είναι από την ιστοσελίδα: http://www.newcoloring.net/13050/smurf-sing-coloring-pages-free/
   Μια ακόμα ιδέα που μας χαρίζει ο Γιάννης Σταράκης, για το μάθημα της Γεωγραφίας της Ε Δημοτικού. Επειδή όλοι θυμόμαστε πολύ πιο εύκολα τα λόγια ενός τραγουδιού, από μια λίστα πραγμάτων, ο Γιάννης προτείνει να χρησιμοποιήσουμε μια γνωστή, στα παιδιά, μελωδία και να αντικαταστήσουμε τους στίχους με αυτό που θέλουμε να θυμούνται.
   Στην συγκεκριμένη περίπτωση, έχει διαλέξει τη μελωδία από ένα αγαπημένο παιδικό τραγουδάκι των στρουμφ, για να παρουσιάσει τα δέκα μεγαλύτερα ελληνικά νησιά, από το μεγαλύτερο στο μικρότερο!
       

Α. ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΕ ΤΑ ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ:

Δευτέρα κάτι έχω,
την Τρίτη δεν αντέχω.
Τετάρτη πως βαριέμαι,
την Πέμπτη δεν κρατιέμαι.
Παρασκευή πρωί
Να να να να να να ναααααααααααα
απ' όλες τις ημέρες
η Κυριακή μ' αρέσει




Β. ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΑ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΝΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΑΓΟΡΙΑ:
Πρώτο νησί η ΚΡΗΤΗ,
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
δεύτερο η ΕΥΒΟΙΑ.
ΑΓΟΡΙΑ:
Τρίτο νησί η ΛΕΣΒΟΣ,    
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Τέταρτο η ΡΟΔΟΣ.
ΑΓΟΡΙΑ:
Η ΧΙΟΣ είναι μετά
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Και η ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ.
ΑΓΟΡΙΑ:
Στο εφτά είναι η ΚΕΡΚΥΡΑ και     (στο ‘και’ κάνουμε μια παύση 1 δευτερολέπτου)
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
ΣΑΜΟΣ, ΛΗΜΝΟΣ, ΝΑΞΟΣ.

   Σίγουρα το γνωρίζετε το τραγουδάκι αλλά, για παν ενδεχόμενο, το παραπάνω απόσπασμα θα το ακούσετε από το 0.36 ως το 0.57, στο βίντεο που ακολουθεί:

Δοκιμάστε αυτό ή και άλλες μελωδίες με δικούς σας στίχους, προσαρμοσμένους για το μάθημά σας και
Καλή σας διασκέδαση!!

Δείτε και τις προηγούμενες αναρτήσεις με τις ιδέες του Γιάννη:
Για τη Γεωγραφία: παραμυθένιο ταξίδι στους κόλπους και τα ακρωτήρια της Ελλάδας
Για την Ιστορία: αν θες την ιστορία καλύτερα να μάθεις, φτιάξε δυο στιχάκια, ξεκίνα να ριμάρεις...γιο! .

Σχόλια

  1. Για άλλη μια φορά υποκλίνομαι στο ταλέντο σου, στο μεράκι σου και τη διάθεσή σου!!!! Πού τα σκαρφίζεσαι όλα; Συγχαρητήρια!!!! Χρειάζομαι τη βοήθειά σου για κάτι πολύ σημαντικό: Η κόρη μου πρέπει να παρουσιάσει στο Γυμνάσιο "το διάστημα" σε εργασία. Της ζητήθηκε να είναι σε χαρτόνι μεγάλο (κατά προτίμηση μπλε), να υπάρχουν οι πλανήτες, πύραυλοι, αστέρια... και όλα αυτά με απλά υλικά, για να κολληθούν στο χαρτόνι. Μπορείς να μου δώσεις ιδέες για να βγει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα; Σ' ευχαριστώ-Η μανούλα Νικολέττα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικολέττα, αν αφορά στο δικό μας ηλιακό σύστημα, δείτε με το παιδί αυτές τις εργασίες http://www.pinterest.com/pin/23010648068430595/ και http://www.pinterest.com/pin/240168592598424254/. Μπορείτε να κάνετε και συνδυασμό διαφόρων ιδεών. Αυτό όσον αφορά στο εικαστικό μέρος. Αν θέλεις, στείλε και στο Γιάννη περισσότερες πληροφορίες για το θέμα της εργασίας, μήπως χρειάζεσαι κάτι παραπάνω. Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  2. Πρέπει ανείναι απαραίτητα σε χαρτόνι; Επίσης πρέπει να ε΄χει τα παντα; Δηλαδή και το ηλιακό σύστημα και γαλαξίες και και και; Αυτό , ετσι οπως το ακούω δεν εχει νόημα...Μπορείς να μου δώσεις μερικά στοιχεία παραπάνω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γαλήνη, Γιάννη με σκλαβώνετε με το ενδιαφέρον σας!!!!!!!!!!!!!!!!!! Η καθηγήτρια τους είπε ότι θα γίνει έκθεση με τα έργα τους, τα οποία πρέπει να είναι σε χαρτόνι, για να κολληθούν στον τοίχο και θα αποτελέσει κριτήριο βαθμολόγησης για το επόμενο τρίμηνο. Πρέπει να περιλαμβάνει τον ήλιο και τους πλανήτες υποχρεωτικά. Εγώ με την κόρη μου σκεφτήκαμε πυραύλους, αστέρια, αστροναύτες... Προτιμά τρισδιάστατο έργο, αλλά αν κάποιο παιδί δεν μπορεί ας γίνει και δισδιάστατο. Τώρα θα μου πεις ότι σε ΦΩΤΙΣΑ! Τι να πω: αυτά δεν πρέπει να γίνονται με την καθοδήγηση των καθηγητών; Ας μην γκρινιάζω...Πάντως σας ευχαριστώ ιδιαιτέρως!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικολέττα, μόλις είδα μια κατασκευή για το διάστημα με υφάσματα, που είναι και ελαφριά για να κολληθούν και να μην πέφτουν και δίνουν και πολύ εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Την κατασκευή δημοσίευσε η Σοφία Τραχιώτη στο facebook και μπορείς να τη δεις εδώ: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152194905207464&set=a.10151929731712464.1073741827.749077463&type=1 Θεωρώ ότι είναι πολύ πρωτότυπη ιδέα!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.