Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ενημερωτικό φυλλάδιο για το Τετράδιο Πρώτης Γραφής των Μειονοτικών Σχολείων


     Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στον εκδοτικό χώρο, κατόπιν πολύμηνης επεξεργασίας και σχεδιασμού, το Τετράδιο Πρώτης Γραφής για τους μαθητές και τις μαθήτριες των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων της Θράκης. Είναι προϊόν αποκλειστικά πρωτότυπης ιδέας και εργασίας το οποίο λειτούργησε ως πρότυπο και σημείο αναφοράς για άλλα παρόμοια που επιχείρησαν να το αντιγράψουν.

    Αποτελεί ένα λειτουργικό βοήθημα που συμβαδίζει με τους μαθησιακούς στόχους των βιβλίων της Γλώσσας Α΄ δημοτικού που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του Προγράμματος «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων». Βασίζεται απόλυτα στην ύλη και τη δομή των βιβλίων: Οι πατημασιές – Πού είναι ο Φασαρίας; – Πάμε στην αγορά – Καλό ταξίδι! Ακολουθείται πιστά η σειρά με την οποία παρουσιάζεται το κάθε γράμμα και αξιοποιείται το βασικό λεξιλόγιο που περιέχεται στα βιβλία αυτά. Στην επεξεργασία του κάθε γράμματος χρησιμοποιούνται οι ίδιες λέξεις που υπάρχουν και στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου.
Με το Τετράδιο Πρώτης Γραφής τα παιδιά των Μειονοτικών Σχολείων:

Αναγνωρίζουν το νέο γράμμα

Μαθαίνουν τη φωνή του κάθε γράμματος

Μαθαίνουν τη γραφή των κεφαλαίων και των πεζών γραμμάτων της αλφαβήτας

Γράφουν σε οργανωμένο χώρο τριών γραμμών, ώστε να μάθουν για το κάθε γράμμα μέχρι πού εκτείνεται στο ύψος του και ποιο είναι το όριό του στη γραμμή

Κατανοούν τη διαφορά μεγέθους μεταξύ κεφαλαίων και πεζών γραμμάτων

Αναπτύσσουν τη λεπτή τους κινητικότητα και τον συντονισμό ματιού-χεριού

Συνδυάζουν γράμματα με πρότυπες λέξεις που αντιστοιχούν σε αυτά
Γράφουν τις πρότυπες λέξεις που συναντώνται στα σχολικά βιβλία
Ανακαλύπτουν το νόημα των λέξεων με τη βοήθεια των εικόνων
Χρωματίζουν το υπό επεξεργασία γράμμα
Συμβουλεύονται την προτεινόμενη φορά γραφής του κάθε γράμματος για δεξιόχειρες και αριστερόχειρες
Συνδυάζουν γράμματα, γράφουν συλλαβές και λέξεις
Εξοικειώνονται με διαφορετικές γραμματοσειρές
Χρωματίζουν εικόνες που αρχίζουν από το αντίστοιχο γράμμα ή το περιέχουν και τις ταυτίζουν με αυτό
Εξασκούνται στη γραφή τους ονόματός τους

   Η γραμματοσειρά που εμφανίζεται είναι χειροποίητη και σχεδιάστηκε ειδικά για το συγκεκριμένο τετράδιο προκειμένου να απεικονίζει τα γράμματα ακριβώς σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται για τον τρόπο γραφής τους με το μολύβι.
   Επίσης, περιλαμβάνει ένθετο με τα δίψηφα φωνήεντα και σύμφωνα που βρίσκονται στην ύλη της Γλώσσας Β’ δημοτικού των Μειονοτικών Σχολείων: Μια μέρα στο δάσος – Ο Θωμάς φεύγει.
   Τη συγγραφή και την επιμέλεια του Τετραδίου ανέλαβε η δασκάλα και νηπιαγωγός Χριστίνα Κανάρια που αξιοποίησε τη γνώση και την εμπειρία της όλα αυτά τα χρόνια που εργάζεται στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης. Με τη συγκεκριμένη πρόταση, η οποία συνιστά το αποτέλεσμα διαρκούς μελέτης και προετοιμασίας, επιθυμεί να συμπληρώσει το κενό που υπάρχει στον εκδοτικό χώρο σε ό,τι αφορά τα εκπαιδευτικά βοηθήματα που απευθύνονται στους μαθητές των Μειονοτικών Σχολείων.
   Οι εικόνες είναι πρωτότυπες δημιουργίες της δασκάλας Γαλήνης Γκαλά. Φτιάχτηκαν αποκλειστικά για να συμπεριληφθούν στο παρόν εγχειρίδιο και ξεχωρίζουν για το παιχνιδιάρικο ύφος τους. Κερδίζουν από την πρώτη στιγμή τα παιδιά, καθώς δίνουν μια χαρούμενη νότα στις σελίδες του Τετραδίου!
Μπορείτε να το παραγγείλετε είτε από το ηλεκτρονικό μας κατάστημα είτε στέλνοντας e-mail στο info@teachingtherapy.com
Σας ενημερώνουμε ότι υπάρχει δυνατότητα έκδοσης τιμολογίου και απόδειξης.
Με κάθε παραγγελία σας στέλνουμε δωρεάν το ebook με προγραφικές ασκήσεις.

Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο για περισσότερες πληροφορίες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.