Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθητικό κυλικείο!!!

αναδημοσίευση από dssykaminou.blogspot.gr
Για κάθε προϊόν είχαμε ετοιμάσει την αντίστοιχη απόδειξη πληρωμής 

   Η ιδέα μας γεννήθηκε από την ανάγκη μας για την λειτουργία κυλικείου στο σχολείο μας. Σκεφθήκαμε λοιπόν ότι θα ήταν χρήσιμο  να δουν οι μαθητές μας βιωματικά την λειτουργία του κυλικείου για ένα τρίμηνο. Παράλληλα στο μάθημα της Γλώσσας την περίοδο αυτή  ασχοληθήκαμε με τη διατροφή. Ήταν λοιπόν ευκαιρία να μιλήσουμε για το τι πρέπει να έχει ένα σχολικό κυλικείο και μέσα από αυτό τα παιδιά να υιοθετήσουν καλές διατροφικές συνήθειες. Έτσι ξεκινήσαμε τη Δράση αυτή.

Kάποια από τα προϊόντα του κυλικείου
    Κάθε εβδομάδα  μία ομάδα αναλάμβανε την λειτουργία του κυλικείου και ήταν υπεύθυνη για  την παρασκευή των προϊόντων, στην οποία κατά μεγάλο μέρος συμμετείχαν και οι γονείς. Κάθε Πέμπτη, το πρωί στην προσευχή, δύο παιδιά από την ομάδα ανακοίνωναν σε όλο το σχολείο τι θα έχει το κυλικείο. Η εκπαιδευτικός της τάξης που είχε αναλάβει και την οργάνωση της Δράσης συντόνιζε  και την ομάδα.
Ο τιμοκατάλογος και η αναμονή στην ουρά
Στο  τέλος της ημέρας έκαναν τον απολογισμό και κατέγραφαν στο Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων τα χρήματα που είχαν δώσει και τις εισπράξεις τους.
Η ομάδα εν δράση
Με τη λήξη της Δράσης οι μαθητές της Ε τάξης  αποφάσισαν μέρος των χρημάτων τους να δοθεί στο Χαμόγελο του Παιδιού για να ενισχύσουν το έργο του.
Τα  οφέλη από την Δράση αυτή  ήταν πολλαπλά :

1.  Ενδυναμώθηκε  η συνεργασία της ομάδας και ισχυροποιήθηκαν οι δεσμοί μεταξύ των μελών της ομάδας της τάξης.
2. Αναδείχθηκαν «ταλέντα». Παιδιά που δυσκολεύονταν στην μαθησιακή διαδικασία ή που ήταν  δειλά στην τάξη, επέδειξαν απίστευτες δεξιότητες στη πώληση ή στη προώθηση των προϊόντων του κυλικείου ή  άλλα στην παρασκευή των τροφίμων.
3. Ξεπέρασαν την συστολή τους και  ανέπτυξαν κοινωνικές δεξιότητες.
4. Έμαθαν κανόνες υγιεινής για την παρασκευή  τροφίμων.
5. Βελτιώθηκαν οι επιδόσεις τους στα Μαθηματικά και συνειδητοποίησαν ότι τα Μαθηματικά είναι στην ζωή μας.
6. Οι γονείς συμμετείχαν ενεργά και αυτό έδωσε χαρά όχι μόνο στους ίδιους αλλά και στα ίδια τα παιδιά.
7. Έμαθαν να διαχειρίζονται χρήματα , να κρατάνε Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων.
8. Απέκτησαν συνήθειες καταναλωτή  όπως να δίνουν και να ζητάνε  ή να περιμένουν την  σειρά τους για να εξυπηρετηθούν χωρίς να διαμαρτύρονται.
9. Ανακάλυψαν το δυνατό πεδίο δράσης τους και τονώθηκε  η αυτοπεποίθησή τους.
10. Έγιναν υπεύθυνα.
11. Όλα γίνονταν με πολύ κέφι, μεράκι, όρεξη και χαρά. Όλα τα παιδιά του σχολείου περίμεναν με ανυπομονησία την ημέρα του κυλικείου. Ήταν όλα ευτυχισμένα!!!!!


  Η εκπαιδευτικός                                                                 Η Διευθύντρια

Γκαλιάτα Θεοδοσία                                                          Κατσούγκρη Αναστασία 

Σχόλια

  1. Πολύ ωραία δράση! Μπράβο στις δασκάλες και στα παιδάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν ωραία πρωτοβουλία όντως Κική!! Δούλεψε πολύ καλά στο σχολείο και από τις δύο τάξεις που ανέλαβαν τη διαχείριση του κυλικείου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.