Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τραγουδάμε την ορθογραφία των λέξεων "παίρνω" και "περνώ"

   Από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε όταν γράφουμε, είναι το /ε/ των λέξεων παίρνω και περνώ. Ο συνάδελφος και δάσκαλός μου στο Π.Τ.Δ.Ε. Γιάννης Σταράκης εφαρμόζει στην τάξη του έναν πολύ έξυπνο τρόπο, προκειμένου να μην ξεχνάμε ποτέ ποιο /ε/ παίρνει η λέξη παίρνω και ποιο η λέξη περνώ, με τη βοήθεια τραγουδιών και συνθημάτων. 



  Για να μάθουν τα παιδιά στην τάξη του Γιάννη τη λέξη παίρνω τραγουδούν στο ρυθμό γνωστού συνθήματος τα στιχάκια : Παίρνω άλφα και παίρνω γιώτα, δηλαδή παίρνω μόνο άλφα γιώτα. Ενώ για την ορθογραφία της λέξης περνώ χρησιμοποιούν το ρυθμό γνωστού παιδικού τραγουδιού και τραγουδούν: Δεν περνάς με άλφα γιώτα, δεν περνάς, δεν περνάς. Δεν περνάς με άλφα γιώτα, μ' έψιλον περνάς!


Στο βίντεο θα ακούσετε και τα δύο τραγουδάκια από τους μαθητές του Γιάννη από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου. 

Για περισσότερα εκπαιδευτικά κολπάκια επισκεφτείτε το κανάλι του Γιάννη στο Youtube.

Δείτε παλαιότερες αναρτήσεις με ιδέες του Γιάννη Σταράκη:
Η "μυστική" ομάδα της εβδομάδας!

Σχόλια

  1. Συνάδελφε,πολύ όμορφη ιδέα,δεν την είχα σκεφτεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια!!!!!! Μπράβο, αυτό δείχνει πόσο πολύ αγαπάτε αυτό που κάνετε και κυρίως τα παιδιά.
    Οταν ήμουν μαθήτρια έλεγα στους γονείς μου πως αν τα μαθήματα τα τραγουδούσαμε θα ήταν πολύ πιο εύκολα να τα μάθω,ειδικά τα μαθηματικά γιατί στα νέα ελληνικά και στα αρχαία ήμουν άριστη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.