Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αφίσες με τα σημεία στίξης


  Πριν λίγο καιρό σας παρουσιάσαμε τις Teaching Therapy καρτέλες με την αλφαβήτα και τους αριθμούς από το 0 έως το 10. Στο ίδιο μοτίβο έχουμε φτιάξει και τις αφίσες με τα σημεία στίξης. Όπως και στους αριθμούς, έτσι κι εδώ, έχουμε σχεδιάσει τα σημεία στίξης σαν φιγουρίτσες με κίνηση και έκφραση, που προσπαθήσαμε να έχει σχέση με το ρόλο και τη λειτουργία του καθενός. Για παράδειγμα, το κόμμα, σταματά για να πάρει μια ανάσα και να συνεχίσει, το ερωτηματικό αναρρωτιέται, η άνω και κάτω τελεία μας παρουσιάζει κάτι κλπ.

  Στην αφίσα, κάθε φιγούρα-σημείο στίξης συστήνει τον εαυτό του και τον τρόπο που λειτουργεί σε μία πρόταση, όπως αυτός περιγράφεται στο βιβλίο Γραμματικής της Ε' και Στ' Δημοτικού, χωρίς τα παραδείγματα. Στην Γ' τάξη, παρουσιάζαμε και κολλούσαμε τις αφίσες, όποτε συναντούσαμε στο βιβλίο της Γλώσσας τη θεωρία για κάποιο ή κάποια από τα σημεία στίξης και σιγά σιγά μαζεύτηκαν τα περισσότερα. Μπορούμε βέβαια, αν μας βολεύει καλύτερα, να τις αναρτήσουμε όλες μαζί από την αρχή της χρονιάς και όποτε χρειάζεται να αναφερόμαστε σε αυτές ή και να τις εκτυπώσουμε σε μικρότερο μέγεθος και να τις δέσουμε σε βιβλιαράκι για τα παιδιά. 
Το αρχείο περιλαμβάνει τις αφίσες σε έγχρωμη και ασπρόμαυρη εκδοχή για οικονομικότερη εκτύπωση και θα το βρείτε στο Teaching Therapy.  




Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.