Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθαίνουμε τους νομούς της Ελλάδας με μαντινάδες και άλλα ποιήματα


  Και για τη φετινή χρονιά, έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε στη σελίδα μας, πρωτότυπες ιδέες που έχει εμπνευστεί και εφαρμόζει εδώ και χρόνια στη διδασκαλία του, ο συνάδελφος Γιάννης Σταράκης. Αυτή τη φορά, μοιράζεται μαζί μας και με όλους μια τεχνική για να μάθουν τα παιδιά της Δ' και Ε' τάξης τους νομούς της Ελλάδας, καθώς και τη θέση τους στο αντίστοιχο γεωγραφικό διαμέρισμα, μέσα από μαντινάδες και άλλα ποιηματάκια.
  Έχει ετοιμάσει, λοιπόν, τέσσερα αρχεία στο καθένα από τα οποία υπάρχουν δυο ή τρία γεωγραφικά διαμερίσματα, οι νομοί τους και ένα βέλος διαδρομή. Με βάση αυτή τη διαδρομή, ο Γιάννης έχει γράψει μια ιστοριούλα σε στιχάκια στα οποία εμφανίζονται τα ονόματα των νομών (ή τμήματά τους). Μαθαίνοντας το κάθε ποιηματάκι και ακολουθώντας το βελάκι, τα παιδιά θυμούνται τα ονόματα των νομών και τη θέση τους στο χάρτη του γεωγραφικού διαμερίσματος.

 Μπορείτε να κατεβάσετε τα αρχεία από τους παρακάτω συνδέσμους:

Ήπειρος-Θεσσαλία-Νησιά Ιονίου
Νησιά Αιγαίου-Κρήτη
Θράκη-Μακεδονία
Στερεά Ελλάδα- Πελοπόννησος

Στο κάτω μέρος αυτής της ανάρτησης, πατώντας στην ετικέτα με το όνομα του Γιάννη Σταράκη, θα βρείτε περσσότερες ιδέες που μας έχει προτείνει μέχρι τώρα. 

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.