Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]

  Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

  Εκτυπώνουμε το αρχείο σε λευκά ή χρωματιστά χαρτιά Α4. Προσέχουμε πόσες φορές υπάρχει ο κανόνας στο πρωτότυπο και αναπαράγουμε σε αντίτυπα ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών και των μαθητριών μας. Μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά να κόψουν και να κολλήσουν μόνα τους τα χαρτάκια στο τετράδιο. Εμείς τα έχουμε ήδη κομμένα και τους τα δίνουμε να τα κολλήσουν. Δείτε στις φωτογραφίες σελίδες από τα τετράδιά τους.










Πατήστε στις εικόνες για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το πρώτο και δέυτερο τεύχος του διαδραστικού τετραδίου. Το πρώτο τεύχος έχει ολοκληρωθεί. Το δεύτερο θα το ενημερώνουμε κατά διαστήματα.

 


Σχόλια

  1. Μπράβο σας είστε ακούραστοι. Πολύ σπουδαία δουλειά το διαδραστικό τετράδιο γραμματικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα σας παιδιά..Εξαιρετική η δουλειά σας και θερμά συγχαρητηρια για τον ζήλο και την ακούραστη προσπάθειά σας.. Είστε πραγματική έμπνευση... θα ήθελα να σας ρωτήσω αν υπάρχει διαθέσιμο και το επόμενο τεύχος της Διαδραστικής Γραμμαικής με τους υπόλοιπους κανόνες;;;;
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Όλγα! Δεν είχαμε δει το σχόλιο νωρίτερα, δυστυχώς. Δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το τετράδιο εκείνη τη χρονιά, γιατί στη συνέχεια δουλεύαμε μέσω τηλεκπαίδευσης. Ωστόσο, έχουμε σκοπό κάποια στιγμή να το συμπληρώσουμε.

      Διαγραφή
  3. Είστε καταπληκτικοί!!! Σας ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα σας και Χρόνια σας πολλά!
    Συγχαρητήρια για τη δημιουργικότητά σας! Πάντα να έχετε νέες ιδέες και να τις μεταλαμπαδεύετε στους άλλους. Θα ήθελα να σας ρωτήσω, γιατί δε γνωρίζω : Ϋπάρχουν και διαδραστικά τετράδια Γραμματικής Ε΄και Στ΄Δημοτικού;
    Σας ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρχικά, σ' ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για την πολύτιμη ευχή! Για τις μεγάλες τάξεις δεν έχουμε ετοιμάσει κάποιο βοήθημα γραμματικής μέχρι τώρα, εκτός από το βιβλιαράκι με τα μέρη του λόγου.

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα σας! Είναι υπέροχη η δουλειά σας! Πήρα πολλές ιδέες και φέτος που έχω μετά από τόσα χρόνια μικρή τάξη, με έχετε βοηθήσει πάρα πολύ. Έχετε και την υπόλοιπη γραμματική για τη β τάξη; Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε κι εμείς για το σχόλιό σου! Το τετράδιο δεν το έχουμε ολοκληρώσει, ωστόσο έχουμε σκοπό να συμπληρώνουμε σταδιακά την υπόλοιπη ύλη.

      Διαγραφή
  6. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ !! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φοβερή δουλειά! Ήθελα να ρωτήσω πώς λέγεται η γραμματοσειρά που χρησιμοποιείτε στα καρτελάκια? Πού θα μπορούσα να την βρω? Ευχαριστώ πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φοβερή δουλειά!! Ήθελα να ρωτήσω πώς λέγεται η γραμματοσειρά που χρησιμοποιείτε στις καρτέλες? Πού θα μπορούσα να την βρω? Ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ! Είναι η Serif από Aka-acid. Είναι δωρεάν και μπορείς να την κατεβάσεις από τη σελίδα: https://aka-acid.com/Serif.htm

      Διαγραφή
  9. Ευχαριστούμε πάρα πολύ, η δουλειά σας είναι εξαιρετική!!! Έχω δανειστεί τις περισσότερες από τις ιδέες σας σε διάφορες τάξεις! Κάνετε πιο εύκολη τη δουλειά για μας και πιο ενδιαφέρουσα τη μάθηση για τους μαθητές!! Μπράβο σας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΗ δουλειά!!!
    Μπράβο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ευχαριστούμε πάρα πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το υλικό σας είναι εξαιρετικό και πρωτότυπο! Σας ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.