Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το τρίγωνο του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης από το Teaching Therapy


Χρησιμοποιήσαμε το τρίγωνο του πολλαπλασιασμού στην τάξη για να κάνουμε μια μικρή επανάληψη στην προπαίδεια και τον πολλαπλασιασμό, αλλά και την αντίστροφη πράξη του, την διαίρεση. Αρχικά, έδινα στα παιδιά δύο μονοψήφιους αριθμούς και τους έγραφαν με μαρκαδόρο πίνακα στα πράσινα τριγωνάκια. Το τρίγωνο είναι πλαστικοποιημένο, οπότε μπορούν να γράφουν και να σβήνουν όσες φορές θέλουν. Τα παιδιά έβρισκαν το γινόμενο και το έγραφαν στο μοβ τριγωνάκι στην κορυφή του μεγάλου τριγώνου. 


Στη συνέχεια με αυτούς τους αριθμούς που είχαν συμπλήρωναν τους δύο πολλαπλασιασμούς και τις δύο διαιρέσεις στον λευκό χώρο. Χρειάστηκε να κάνουμε δυο-τρία παραδείγματα μαζί, αλλά αμέσως μετά το κατάλαβαν και έβαζαν δικούς τους αριθμούς για να συμπληρώσουν το τρίγωνο. Με την ευκαιρία, θυμηθήκαμε την αντιμεταθετική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού.


Η Χριστίνα από το Teaching Therapy  προτείνει να ρίχνουν ένα ζάρι, ώστε να επιλέγονται τυχαία οι αριθμοί και η δραστηριότητα να πάρει πιο παιγνιώδη χαρακτήρα. Υπάρχουν σίγουρα πολλοί τρόποι αξιοποίησης του υλικού.

Στον σύνδεσμο εκτός από το υλικό που χρησιμοποιήσαμε εμείς, θα βρείτε το αντίστοιχο τριγωνάκι για την πρόσθεση και την αφαίρεση. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.