Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Eτικέτες με τα δίψηφα και τους συνδυασμούς

   Σε συνέχεια της ανάρτησης με τις ετικέτες για το τετράδιο της αντιγραφής με την αλφαβήτα , ετοιμάσαμε κάτι αντίστοιχο για το β' τεύχος του βιβλίου της Γλώσσας, με τα δίψηφα φωνήεντα και σύμφωνα, καθώς και με τους συνδυασμούς φωνηέντων αυ και ευ. Έτσι, ολοκληρώνεται το υλικό που χρειαζόμαστε για το κλασικό τετράδιο αντιγραφής της Α΄ δημοτικού για όλη τη χρονιά.

Βραβείο:"Έμαθα την αλφαβήτα"

  Μετά από αρκετούς μήνες και αφού δουλέψαμε πάρα πολύ, καταφέραμε επιτέλους να μάθουμε και τα εικοσιτέσσερα γράμματα της αλφαβήτας! Πλέον μπορούμε και τα γράφουμε όλα (μεγάλα και μικρά), τα διαβάζουμε, τα ξεχωρίζουμε μεταξύ τους, τα ονομάζουμε, φτιάχνουμε με αυτά παρεούλες γραμμάτων, λέξεις και απλές φράσεις ή προτάσεις. 

Χριστουγεννιάτικο δέντρο-μινιατούρα από κουκουνάρι

  Δίνουμε μια νέα ζωή στα πεσμένα και ξερά κουκουναράκια και τα μετατρέπουμε σε όμορφα και στολισμένα Χριστουγεννιάτικα δεντράκια! Ιδέα για δωράκι στα παιδιά ή για τα Χριστουγεννιάτικα bazaar. Τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων μπορούν να υλοποιήσουν μόνα τους την κατασκευή, χρησιμοποιώντας υγρή κόλλα αντί για σιλικόνη. Στις μικρές τάξεις, μπορούν σίγουρα να συμμετέχουν βάφοντας τα κουκουνάρια. 

Διακόσμηση παράθυρου για τον χειμώνα και τα Χριστούγεννα!

 Όταν έρχεται ο Δεκέμβρης, η τάξη μας πάντα φοράει τα χειμωνιάτικα και τα γιορτινά της! Στολίζουμε το δεντράκι μας, αλλά και κάθε γωνιά της αίθουσας με ζωγραφιές, χειροτεχνίες και κατασκευές των παιδιών. Από τις πόρτες και τους τοίχους μέχρι και τα παράθυρα!!! Η διακόσμηση στα παράθυρα είναι η ιδιαίτερη αδυναμία της κυρίας... γι' αυτό πάντα προσθέτει και τη μεγάλη πινελιά της!

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά. 

Κατεύθυνση γραμμάτων και αριθμών

   Ένα ακόμη βοήθημα για τα παιδιά της Α' δημοτικού μας προσφέρει, μέσω της σελίδας Teaching Therapy , η Χριστίνα Κανάρια. Απευθύνεται στα παιδιά που γράφουν γράμματα ή αριθμούς αντεστραμμένα, που στρεφονται δηλαδή προς την αντίθετη κατεύθυνση (καθρεφτική ή κατοπτρική γραφή). Πολύ συνηθισμένο παράδειγμα είναι να γράφουν το "ε" σαν "3" ή το αντίθετο. 

Ετικέτες για το τετράδιο Αντιγραφής

  Πολλοί συνάδελφοι επιλέγουν τετράδια πρώτης γραφής του εμπορίου, για την Α΄τάξη. Ειδικά σε περιπτώσεις πολυάριθμων τμημάτων, όπου το να ετοιμάζεις, σχεδόν καθημερινά, την αντιγραφή για κάθε μαθητή, είναι πολύ κουραστικό, το τετράδιο πρώτης γραφής, είναι μια πολύ πρακτική λύση. Αν, όμως, εσείς είστε από τους δασκάλους που δουλεύουν με το κλασικό τετράδιο (είτε αυτό είναι απλό ριγέ, μισό-μισό, είτε διχάρακο ή τετραχάρακο), μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις ετικέτες που φτιάξαμε με τα γράμματα της αλφαβήτας, κολλώντας τες στο πάνω μέρος κάθε σελίδας του τετραδίου.

Διαδραστικό τετράδιο: Σημεία στίξης

  Έχοντας δει ήδη πολλούς συναδέλφους να το εφαρμόζουν και αφού διαβάσαμε τη σχετική ανάρτηση της Ξένης στις Ιστορίες μιας τάξης , είπαμε να το δοκιμάσουμε κι εμείς! Θα μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας σε ένα πολύχρωμο, διαδραστικό τετράδιο! Εκεί θα συγκεντρώσουμε οργανωμένα και τακτοποιημένα, όσα γραμματικά φαινόμενα συναντήσουμε μέσα στη χρονιά. Με αυτόν τον τρόπο, γίνεται πιο ευχάριστη για τα παιδιά η διαδικασία της μάθησης αλλά και ευκολότερη η αναζήτηση κάποιας πληροφορίας που θέλουμε να ξαναδιαβάσουμε και να θυμηθούμε.