Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά. 

Κατεύθυνση γραμμάτων και αριθμών

   Ένα ακόμη βοήθημα για τα παιδιά της Α' δημοτικού μας προσφέρει, μέσω της σελίδας Teaching Therapy , η Χριστίνα Κανάρια. Απευθύνεται στα παιδιά που γράφουν γράμματα ή αριθμούς αντεστραμμένα, που στρεφονται δηλαδή προς την αντίθετη κατεύθυνση (καθρεφτική ή κατοπτρική γραφή). Πολύ συνηθισμένο παράδειγμα είναι να γράφουν το "ε" σαν "3" ή το αντίθετο. 

Ετικέτες για το τετράδιο Αντιγραφής

  Πολλοί συνάδελφοι επιλέγουν τετράδια πρώτης γραφής του εμπορίου, για την Α΄τάξη. Ειδικά σε περιπτώσεις πολυάριθμων τμημάτων, όπου το να ετοιμάζεις, σχεδόν καθημερινά, την αντιγραφή για κάθε μαθητή, είναι πολύ κουραστικό, το τετράδιο πρώτης γραφής, είναι μια πολύ πρακτική λύση. Αν, όμως, εσείς είστε από τους δασκάλους που δουλεύουν με το κλασικό τετράδιο (είτε αυτό είναι απλό ριγέ, μισό-μισό, είτε διχάρακο ή τετραχάρακο), μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις ετικέτες που φτιάξαμε με τα γράμματα της αλφαβήτας, κολλώντας τες στο πάνω μέρος κάθε σελίδας του τετραδίου.

Διαδραστικό τετράδιο: Σημεία στίξης

  Έχοντας δει ήδη πολλούς συναδέλφους να το εφαρμόζουν και αφού διαβάσαμε τη σχετική ανάρτηση της Ξένης στις Ιστορίες μιας τάξης , είπαμε να το δοκιμάσουμε κι εμείς! Θα μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας σε ένα πολύχρωμο, διαδραστικό τετράδιο! Εκεί θα συγκεντρώσουμε οργανωμένα και τακτοποιημένα, όσα γραμματικά φαινόμενα συναντήσουμε μέσα στη χρονιά. Με αυτόν τον τρόπο, γίνεται πιο ευχάριστη για τα παιδιά η διαδικασία της μάθησης αλλά και ευκολότερη η αναζήτηση κάποιας πληροφορίας που θέλουμε να ξαναδιαβάσουμε και να θυμηθούμε.

Η πόρτα της Πρώτης!

  Τα πρωτάκια μας, που βρίσκονται στην κρίσιμη μεταβατική φάση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, προσπαθούν να προσαρμοστούν στο νέο τους σχολείο. Στο ξεκίνημα της χρονιάς, λοιπόν, παραξενεύτηκαν με την τεράστια και άδεια αίθουσα που τους περίμενε, μια και δεν υπήρχε χρόνος να ετοιμάσουμε κάτι νωρίτερα. Στις πρώτες συζητήσεις που κάναμε, θυμούνταν ιστορίες από το Νηπιαγωγείο και, μεταξύ άλλων, ανέφεραν ότι η τάξη τους τότε ήταν πολύ όμορφή και στολισμένη με χρώματα...

Χαμογελαστά σχήματα!

  Τα βασικά γεωμετρικά σχήματα, μας συστήνονται με τα ονοματάκια τους και μας χαμογελούν από τους τοίχους της τάξης μας! Απλό κι εύχρηστο εποπτικό υλικό για τη γωνιά των μαθηματικών σε μικρές τάξεις και γιατί όχι και στις μεγαλύτερες... Φτιάξτε τα κι εσείς πολύ εύκολα και κυρίως πολύ, πολύ οικονομικά, εκτυπώνοντας το ασπρόμαυρο αρχείο σε χρωματιστά χαρτιά. 

Βραχιολάκια με την αλφαβήτα

 Αφού ολοκληρώσαμε με τα πρωτάκια μας την εισαγωγική ενότητα "Πού είναι ο Άρης;" στη Γλώσσα, μπήκαμε στην αναλυτική και ενσυνείδητη επεξεργασία των γραμμάτων. Κάθε φορά που θα γνωρίζουμε ένα νέο γράμμα, θα παίρνουμε το βραχιολάκι με το γράμμα της ημέρας, μεγάλο και μικρό, δύο ή τρεις λεξούλες αναφοράς και τις αντίστοιχες εικόνες.

Μαθηματικά Πρώτης: Επιστολές προς τους γονείς

     Στο βιβλίο του δασκάλου για τα Μαθηματικά της Α' τάξης, προτείνεται, για κάθε νέα ενότητα του βιβλίου "Μαθηματικά της φύσης και της ζωής", που επεξεργαζόμαστε στο σχολείο, να αποστέλουμε στους γονείς ή κηδεμόνες μια επιστολή, στην οποία προσπαθούμε να τους εξηγήσουμε τι διδάσκεται το παιδί στην τάξη, τις δυσκολίες ή τα εμπόδια που παρουσιάζονται στη διαδικασία της μάθησης και να προτείνουμε τρόπους με τους οποίους μπορούν οι ίδιοι να βοηθήσουν το παιδί με δραστηριότητες και παιχνίδια στο σπίτι.