Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Επιλέγοντας συναισθήματα όταν φαίνεται πως δεν υπάρχουν επιλογές! - της Αγγελικής Λιάπη

  από τη Σχολική Ψυχολόγο Αγγελική Λιάπη Θα ήθελα να σας παραθέσω μερικές ιδέες για δημιουργική απασχόληση των παιδιών και των "μεγάλων" παιδιών μέσα στο σπίτι... αλλά ξέρω ότι ήδη έχετε εξαντλήσει και ανακαλύψει αρκετές. Έτσι, σε αυτή τη φάση θα ήθελα να σας γράψω το εξής...

Πασχαλινά σημαιάκια

Το φετινό Πάσχα θα είναι σίγουρα διαφορετικό. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε την κατάσταση. Μένουμε σπίτι και προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας. Μπορούμε όμως να φτιάξουμε λίγο τη διάθεσή μας και να στολίσουμε με τα παιδιά μας το σπίτι για το Πάσχα. Εμείς κατεβάσαμε τα κουνελακια, τα καλαθάκια και τα αυγουλάκια μας και κρεμάσαμε στην εξώπορτα σημαιάκια με την ευχή για Καλό Πάσχα. Ένα σετ στην εξωτερική όψη για να ευχόμαστε στους γείτονες και τις γειτόνισσές μας κι ένα στην εσωτερική για να το βλέπουμε και να χαιρόμαστε εμείς!

"Πείτε ένα ψέμα.....στον εαυτό σας!" - της Αγγελικής Λιάπη

από τη Σχολική Ψυχολόγο Αγγελική Λιάπη Καλό μήνα! Αν έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους συναισθήματα όπως η νευρικότητα, η πλήξη, η ευερεθιστότητα και το παρατεταμένο άγχος, σε ένα βαθμό είναι φυσιολoγικά και αντιδραστικού τύπου-εμφανίζονται δηλαδή σαν συναισθηματική απάντηση σε ένα δύσκολο καινούριο ερέθισμα: τον κατ' ανάγκη περιορισμό στο σπίτι. Επειδή, όμως, δεν είναι ό,τι καλύτερο να τα τροφοδοτούμε αγνοώντας τα ή παραμελώντας τα, ένα σημαντικό βήμα είναι για αρχή να τα αναγνωρίσουμε και σε δεύτερη φάση να κάνουμε διαχείριση των αρνητικών αυτών συναισθημάτων.

Μίνι μπρελόκ προπαίδειας

   Το μπρελόκ της προπαίδειας είναι μία από τις δημοφιλέστερες δημοσιεύσεις της σελίδας Ιδέες για δασκάλους, από το ξεκίνημά της έως και σήμερα. Έξι χρόνια από τότε, ετοιμάσαμε ένα νέο μίνι μπρελόκ. Η προπαίδεια των αριθμών 1 έως 12 είναι συγκεντρωμένη σε μία μόνο σελίδα, έτσι είναι πιο εύκολο να εκτυπώσουμε, να πλαστικοποιήσουμε και να κόψουμε τις καρτέλες, ειδικά όταν θέλουμε να φτιάξουμε μπρελόκ για όλα τα παιδιά της τάξης. 

Τζάκι από κούτες

    Αφού μετατρέψαμε την  έδρα μας σε τζάκι , είπαμε να δοκιμάσουμε να κατασκευάσουμε ένα τρισδιάστατο τζάκι από χαρτόκουτες, για να μεταφέρουμε λίγη από τη σπιτική θαλπωρή στο σκηνικό για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας. Για την κατασκευή συγκεντρώνουμε διάφορες κούτες (ζητάμε από καταστήματα τροφίμων). Χρειαζόμαστε εφτά κούτες ίδιου μεγέθους. Αν δεν είναι ακριβώς στο ίδιο μέγεθος, μπορούμε να τις κόψουμε και να τις τσακίσουμε έτσι ώστε να έρθουν στη διάσταση που θέλουμε. Αυτό κάναμε κι εμείς.

Στολιδάκι Ρούντολφ από κανελόξυλο

  Για το φετινό bazaar του σχολείου μας, επιλέξαμε να φτιάξουμε Ρούντολφ στολιδάκια από κανελόξυλα για το δέντρο! Είναι πραγματικά εύκολη και γρήγορη η κατασκευή τους για να μπορέσουμε να ετοιμάσουμε πολλά τεμάχια. Τα υλικά που χρειαζόμαστε είναι κανελόξυλα (υπάρχουν σε συσκευασίες του κιλού σε καταστήματα με υλικά για μπομπονιέρες), κουδουνάκια ή πομ πομ για μυτούλα, ματάκια κατασκευών, κορδέλα, πιστόλι και ράβδοι σιλικόνης.

Αφίσα για την παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων των παιδιών

  Η 20η Νοεμβρίου έχει οριστεί ως η παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα των παιδιών. Με τα δευτεράκια μας, ανακαλύψαμε ποια είναι τα βασικά πράγματα που κάθε παιδί στον κόσμο αυτό θα έπρεπε να απολαμβάνει. Αποφασίσαμε να κάνουμε μια ομαδική εργασία και να την αναρτήσουμε σε τοίχο του σχολείου μας, για να μπορούν να τη βλέπουν οι μαθητές και οι μαθήτριες των υπόλοιπων τάξεων.

Ταξίδι στα βουνά της Ελλάδας!

     Το 2013, δημοσιεύσαμε την εξαιρετική δραστηριότητα που πραγματοποίησε ο κ. Γιάννης Σταράκης , με τους μαθητές και τις μαθήτριές του, για να γνωρίσουν τους κόλπους και τα ακρωτήρια της Ελλάδας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας στην Ε' δημοτικού. Η συνάδελφος Βαρβάρα Ντινοπούλου και οι μαθητές και μαθήτριες του Ε2 (2018-2019) του 5ου Δ.Σ. Γαλατσίου , εφάρμοσαν την ιδέα του κ. Σταράκη και δουλεύοντας ομαδικά, συνδιαμόρφωσαν ένα παραμύθι, που θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε την ονομασία και την τοποθεσία των βουνών της Ελλάδας. Ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεστε μαζί μας την έμπνευση και τη δουλειά σας!

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.