Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γραμματική ευρετήριο για την Γ' Δημοτικού!

  Η πρώτη μας γραμματική είναι επιτέλους γεγονός! Ξεκινήσαμε με τη γραμματική της τρίτης τάξης, για την οποία δεν υπάρχει αντίστοιχο εγχειρίδιο, παρά μόνο κάποιες σελίδες στο πίσω μέρος κάθε τεύχους της Γλώσσας, όπου έχουν συγκεντρωθεί τα γραμματικά φαινόμενα που συναντάμε στα κεφάλαια του τεύχους. Αυτά όπως ήταν γραμμένα εκεί, χωρίς επιπλέον πληροφορίες που απευθύνονται σε μαθητές μεγαλύτερων τάξεων, τα κατηγοριοποιήσαμε, τους προσθέσαμε τη θεωρία που βρίσκεται στα τετράδια εργασιών καθώς και κάποια παραδείγματα όπου χρειαζόταν. Δε συμπεριλάβαμε ό,τι αφορούσε το συντακτικό τη γλώσσας, γιατί θα ετοιμάσουμε κάτι ξεχωριστό γι' αυτό.

  Διαλέξαμε να σχεδιάσουμε το βιβλιαράκι σε μορφή ευρετηρίου για να είναι εύκολη η αναζήτηση των γραμματικών φαινομένων, καθώς δεν παρουσιάζονται με τη σειρά που εμφανίζονται στο βιβλίο. Η ιδέα για το χρωματιστό ευρετήριο είναι από εδώ και μας άρεσε πολύ! Για να το φτιάξετε, εκτυπώνετε το αρχείο σε χρωματιστά χαρτιά και κόβετε γύρω γύρω, προσέχοντας να μην κοπεί το "αυτάκι" που προεξέχει στις σελίδες. Τοποθετείτε τις σελίδες στη σωστή σειρά και τις πιάνετε με μεγάλο συρραπτικό (To No.24/6 τα πιάνει.).
  Θέλει λίγη προσοχή κατά την εκτύπωση όσον αφορά τη σειρά των χρωματιστών φύλλων, αν τη θέλουμε πολύχρωμη βέβαια. Αν επιλέξετε να εκτυπώσετε όλο το αρχείο μαζί, φροντίστε να υπολογίσετε πόσα φύλλα από κάθε χρώμα χρειάζεστε και τοποθετήστε τα στο συρτάρι ή στο δίσκο τροφοδοσίας χαρτιού του εκτυπωτή. Κάποιες από τις κατηγορίες αποτελούνται από μία σελίδα μόνο ενώ άλλες από δύο, τρεις ή και τέσσερις ακόμα. Στα ρήματα π.χ. θα χρειαστείτε τέσσερα χαρτιά ίδιου χρώματος στη σειρά, ενώ για τα σημεία στίξης μόνο ένα. 

   Για να μην μπλεχτούμε όμως μπορούμε πολύ απλά να εκτυπώσουμε τη γραμματική σε λευκά χαρτιά, και να βγάλουμε φωτοτυπίες για τα παιδιά σε έγχρωμα. Όπως αρέσει και όπως βολεύει τον καθένα. Εννοείται πως μπορούμε να φτιάξουμε τα βιβλιαράκια μας στην τάξη μαζί με τα παιδιά, που θα βοηθήσουν κόβοντας τουλάχιστον το περιθώριο των τριών ίσιων πλευρών ή και των τεσσάρων σε αυτές που δεν έχουν "αυτάκι".

Γραμματικη ευρετήριο για τη Γ' Δημοτικού.
(Αν και έχουμε ελέγξει αρκετές φορές το αρχείο, πάντα μπορεί κάτι να ξεφύγει. Αν κάπου βρείτε τυπογραφικό λάθος, γράψτε μας ένα σχόλιο για να το διορθώσουμε. Ευχαριστούμε!)

Σχόλια

  1. Καλημέρα σας Πάρη και Γαλήνη!Είμαι η Γλυκερία μαμά της χαριτωμένης Αλίκης που πάει Γ΄και συνάδερφος νηπιαγωγός. Τι ωραία ιδέα! Όλα μαζεμένα, τακτοποιημένα και συνοπτικά! Δεν ξέρω αν θα σας βοηθήσει πάντως έχω παρατηρήσει πως ακόμα και τα ορθογραφημένα παιδιά δυσκολεύονται στα θηλυκα σε -η που στον πληθυντικό γίνεται -εις και στα ουδέτερα σε -ος που στον πληθυντικό γίνεται -η, η πόλη - οι πόλεις, το δάσος, τα δάση.Καλές και δημιοργικές προτάσεις σας εύχομαι πάντα με χαμόγελο και φρεσκάδα που σας χαρακτηρίζει! Αυτά φαίνονται ακόμα και από μια φωτογραφία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστούμε πολύ Γλυκερία! Έχεις δίκιο για την κλίση των συγκεκριμένων ουσιαστικών. Δεν τα συμπεριλάβαμε στη γραμματική γιατί βάλαμε μόνο αυτά που δίνονταν στο σχολικό βιβλίο. Μπορεί να ετοιμάσουμε κάτι ξεχωριστό για τα ουσιαστικά και την κλίση τους ανάλογα με την κατάληξη. Να ΄σαι καλά και να χαίρεσαι την Αλίκη σου!

      Διαγραφή
  2. πολύ καλή ιδέα, μπράβο!
    να επισημάνω ένα λάθος που πρόσεξα:
    στην σελίδα 8 που αναφέρεται στην ενεργητική φωνή των ρημάτων το παράδειγμα που δίνεται για το παρελθόν, "δενόμουν" είναι παθητική φωνή. Το σωστό θα ήταν ως παράδειγμα να έδινε την λέξη "έδενα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ για την επισήμανση! Κάναμε τη διόρθωση!

      Διαγραφή
  3. Πολλά πολλά συγχαρητήρια! Είναι καταπληκτικό το εκτυπώσιμο που φτιάξατε. Φέτος ο γιος μου είναι Γ΄δημοτικού και το βγάλατε στην καλύτερη φάση. Μου αρέσει πολύ να υπάρχουν ομαδοποιημένα αυτά που μαθαίνουν κάπου και μάλιστα συνοπτικά ώστε να ανατρέχουν όταν χρειάζεται. Όταν ήταν γ η κόρη μου είχα εκτυπώσει το άλλο βιβλιαράκι που ήταν για Πέμπτη. Δεν το χρησιμοποιήσαμε τόσο πολύ βέβαια. Φέτος όμως το χρησιμοποιούμε στην ε' κατά κόρον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ Κάθυ! Χαιρόμαστε που και τα δύο παιδιά βρήκαν την κατάλληλη βοήθεια στη σελίδα μας! Με τον καιρό και εμπλουτίζοντας το υλικό μας διαρκώς, ευελπιστούμε πως θα μπορούμε να βοηθάμε με τον τρόπο αυτό γονείς και παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.

      Διαγραφή
  4. Εξαιρετική η δουλειά σας όπως πάντα! Να ρωτήσω, η γραμματοσειρά στο κυρίως κείμενο, ποια είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελένη!!! Ευχαριστούμε πάρα πολύ! Η γραμματοσειρά είναι χειροποίητη, δεν υπάρχει κάπου στο διαδίκτυο.

      Διαγραφή
  5. Καταπληκτική δουλειά, μπράβο σας! Στον τονισμό έχει ένα μικρό ορθογραφικό λαθάκι, στο σημείο ένα αντί Η Οι μονοσύλλαβες . Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σπουδαια δουλεια! Στον τιτλο ...για τη Γ΄Ταξη, θελει τελικο -ν (την) =)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ! Όντως, έχεις δικιο! Θα το διορθώσουμε!

      Διαγραφή
  7. Συγχαρητηρια για την υπεροχη ιδεα! Αν σκεφτειτε κατι κ για τα αγγλικα θα μας βοηθησετε πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι θα σε ενδιέφερε να βρεις στα αγγλικά; Σε ρωτάω γιατί μπορώ να σε παραπέμψω σε κάποιες σελίδες όπου θα βρεις έτοιμο υλικό αν το χρειάζεσαι άμεσα. Στείλε μου μήνυμα στο Fb της σελίδας.

      Διαγραφή
  8. Εξαιρετική ιδέα. Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας αλλά και για το υλικό που ανεβάζετε. Κατέβασα το αρχείο για τη γραμματική αλλά δε μου ανοίγει τις σελίδες 5, 6 και 7. Υπάρχει περίπτωση να μπορέσετε να ανεβάσετε πάλι το αρχείο;

    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. και ένα για τις υπόλοιπες τάξεις !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απιστευτη δουλεια 100000 μπραβο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.