Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έπαινος για την προπαίδεια



Η κατανόηση του μηχανισμού της προπαίδειας είναι ένας από τους σημαντικότερους μαθησιακούς στόχους της Β' Δημοτικού. Μέσα από τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου τα παιδιά μαθαίνουν ότι μπορούν να βρουν οποιοδήποτε γινόμενο χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά τους. Για παράδειγμα, για να υπολογίσουν το γινόμενο 3 x 8, σηκώνουν 3 δαχτυλάκια και ανεβαίνουν προσθέτοντας 8 κάθε φορά. Έτσι, δε χρειάζεται να απομνημονεύουν τα γινόμενα του πίνακα της προπαίδειας. 

Δουλεύοντας με τον τρόπο που προτείνεται από το βιβλίο και κάνοντας εξάσκηση μέσω παιχνιδιών, αργά ή γρήγορα τα περισσότερα παιδιά μπορούν να υπολογίζουν διάφορα γινόμενα είτε με τη σειρά είτε τυχαία. Αυτό είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα για την ηλικία τους και πιστεύω πως όταν τα καταφέρνουν αξίζει να επιβραβευτούν γι' αυτό. 

Αφού ολοκληρώσουμε, λοιπόν, τις προπαίδειες όλων των αριθμών με το κεφ. 29, κάνουμε επαναληπτικές ασκήσεις, παίζουμε με το ντόμινο όλων των αριθμών, με την αλατιέρα, με το παιχνίδι μνήμης, με παιχνίδια στο wordwall και εφαρμογές στο τάμπλετ ή το κινητό και προετοιμαζόμαστε για έναν "διαγωνισμό" προπαίδειας! 

Αρχικά, θα πρέπει τα παιδιά να μπορούν να συμπληρώνουν τον πίνακα της προπαίδειας (την προπαίδεια του 2, του 3 κλπ) υπολογίζοντας ο καθένας/ η καθεμιά με τον τρόπο που τον/την βολεύει και στον δικό του/της ρυθμό. Όταν πετύχουν τον πρώτο αυτόν στόχο τους δίνω το βραβείο "Αστέρι στην προπαίδεια" (φωτογραφίες). Παίρνω οικονομικά πλαστικά κυπελλάκια, εκτυπώνω τις ετικέτες με το όνομά τους σε αυτοκόλλητο χαρτί και τις κόβω στη διάσταση που θέλω για να χωράνε στη μαύρη βάση. 




Τα παιδιά γνωρίζουν ότι όλοι θα πάρουν τον βραβείο και ότι δεν ανταγωνίζονται τους υπόλοιπους. Κάθε παιδί έχει όσες ευκαιρίες χρειάζεται για να τα καταφέρει. Μέχρι στιγμής έχει χρειαστεί να δώσω μέχρι 3 ευκαιρίες για να πάρουν όλοι/ες το βραβείο τους. 



Στη συνέχεια, εξασκούμαστε στον υπολογισμό τυχαίων γινομένων με το ντόμινο της προπαίδειας με διάφορους αριθμούς καθώς και τα παραπάνω παιχνίδια. Δίνω αρκετό χρόνο να προετοιμαστούν και σίγουρα φροντίζω να μεσολαβεί Σαββατοκύριακο πριν γράψουμε στα τυχαία γινόμενα. Η λογική είναι πάλι η ίδια. Όλοι θα πάρουν το βραβείο, με όσες προσπάθειες χρειαστούν για να το κερδίσουν. 

Πατώντας στην εικόνα μπορείτε να κατεβάσετε το φύλλο εργασίας που δίνω για τον υπολογισμό των τυχαίων γινομένων. 



Το βραβείο τους είναι ένας έπαινος με το όνομά τους, σε χρωματιστό χαρτί και ένα μετάλλιο (χρησιμοποίησα αυτό που ήταν στο σετ με το βραβείο αστεράκι) ή άλλο μικροδωράκι ή γλύκισμα. Μπορείτε να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε τον έπαινο πατώντας πάνω στην εικόνα:


Θεωρώ πως μέχρι στιγμής αυτό το κίνητρο έχει δουλέψει και κινητοποιεί τα παιδιά να εξασκούνται στην προπαίδεια, ενώ τα βοηθά πολύ και η παιγνιώδης εξάσκηση. Θα χαρώ να μου στείλετε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας.

Σχόλια

  1. Πολύ ωραίες οι ιδέες σας. Πού μπορώ να βρω τα αστεράκια που κολλάτε στα κυπελλάκια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.