Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το κουτί της Πανδώρας: οι ελπιδοφόρες λύσεις



Στο τετράδιο εργασιών της Ιστορίας της Γ Δημοτικού, υπάρχει μία άσκηση για το 4ο μάθημα, που μας βάζει στη διαδικασία να σκεφτούμε τις συμφορές που βασανίζουν τον σημερινό άνθρωπο, να τις αποδώσουμε εικαστικά και να τις τοποθετήσουμε σε ένα κουτί, όπως αυτό της Πανδώρας. Στη συνέχεια, προτείνει τα παιδιά να επιλέξουν από μία ελπιδοφόρα λύση που θα μπορούσε να απαλλάξει τους ανθρώπους από τις συμφορές που βρίσκονται στο κουτί.

Με τα παιδιά σκεφτήκαμε να φτιάξουμε ένα διαφορετικό κουτί, που να περιέχει μόνο τις ελπιδοφόρες λύσεις για μερικά από τα προβλήματα που ταλανίζουν την ανθρωπότητα, όπως το μίσος, η απάτη, ο πόλεμος, οι αρρώστιες και η πείνα. Την ιδέα για την κατασκευή, όμως, την βρήκα στη σελίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων "Η Ελληνική Παιδεία". Στον σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την πρωτότυπη ιδέα.




Αρχικά, σχεδίασα τα κουτιά σε καφέ χαρτόνια και τα παιδιά τα έκοψαν περιμετρικά. Μετά τους μοίρασα πολύχρωμα χαρτονάκια, όπως φαίνονται στην εικόνα, και γράψαμε πάνω τις λύσεις που πρότειναν τα ίδια τα παιδιά. 


Στη συνέχεια, τα παιδιά κόλλησαν τα χαρτονάκια πάνω στο κουτί και η κατασκευή μας ήταν έτοιμη. 


 
Στον σύνδεσμο θα βρείτε εκτυπώσιμο με το σχέδιο του κουτιού.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.