Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το τζάκι της τάξης!

  Αν έχετε κι εσείς στην τάξη σας μία από αυτές τις ασήκωτες, μεταλλικές έδρες με τα σκουριασμένα πόδια και ψάχνετε τρόπο να την ομορφύνετε, σας έχουμε μία ζεστή και χουχουλιάρικη, χειμωνιάτικη ιδέα!!! Μεταμορφώστε τη σε τζάκι! Με λίγα υλικά και τη βοήθεια των παιδιών, θα είναι έτοιμο μέσα σε λίγη ώρα.

  Η βάση μας για το τζάκι δεν είναι τίποτε άλλο από το απλό χαρτί του μέτρου, σε λευκό ή καφετί χρώμα. Μετρήστε την έδρα σας και κόψτε ένα κομμάτι λίγο μεγαλύτερο από αυτήν. Αντί να το κόψετε ακριβώς στις διαστάσεις, προτείνουμε να το διπλώνετε από πίσω γιατί το χαρτί του μέτρου σκίζεται εύκολα, ενώ αν είναι διπλωμένο στις άκρες θα κρατήσει περισσότερο! 😉 

  Με ό,τι είδους χρώματα έχετε (μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, τέμπερες, κηρομπογιές ή λαδοπαστέλ) βάφετε την "εστία" μαύρη (δείτε την παραπάνω εικόνα). Επειδή δεν τραβήξαμε φωτογραφίες στα πρώτα στάδια της κατασκευής, ετοιμάσαμε σχεδιάκια που μπορούν να σας βοηθήσουν. 
 
  Για τα διακοσμητικά τούβλα, κόβουμε κόκκινα ή πορτοκαλί φύλλα Α4 σε κομμάτια. Για τα τουβλάκια που σχηματίζουν την καμάρα, κόβουμε κάθε Α4 σε δεκαοκτώ κομμάτια, όπως στην πάνω δεξιά εικόνα, ενώ για τα μεγαλύτερα τούβλα, το κόβουμε σε έξι κομμάτια (αριστερή εικόνα). Ο αριθμός των χαρτιών που θα χρειαστούμε εξαρτάται από το μέγεθος της επιφάνειας που θέλουμε να καλύψουμε, οπότε για να μην χαλάσουμε άδικα παραπάνω φύλλα, ξεκινάμε με λίγα και βλέπουμε στην πορεία πόσα θα χρειαστούμε ακόμα.
  Ξεκινάμε από την καμάρα. Βάζουμε λίγη υγρή ή στικ κόλλα πίσω από κάθε κομμάτι και τα τοποθετούμε όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα. Κατόπιν, προχωράμε στα μεγάλα τούβλα που θέλουν λίγη περισσότερη προσοχή στην τοποθέτηση. Στην πρώτη σειρά, απλά τα κολλάμε το ένα δίπλα στο άλλο. Από κάτω όμως, τα τοποθετούμε κεντραρισμένα κάτω από την ένωση των δύο πάνω. Βάζουμε όσα χωράνε ολόκληρα και για τα υπόλοιπα κενά, κόβουμε τα αρχικά τούβλα σε μικρότερα κομμάτια. 
  Όταν γεμίσουμε όλο το χαρτί, το κολλάμε στην έδρα χρησιμοποιώντας φαρδιά, διαφανή, κολλητική ταινία στις πλαινές και την πάνω πλευρά. Το αποτέλεσμα θα είναι κάπως έτσι: 
  Κι αφού το τζάκι μας είναι έτοιμο, ας βάλουμε τα ξύλα μας για να ανάψουμε τη φωτιά! Αν θέλουμε τα ζωγραφίζουμε ή τα φτιάχνουμε από κάποιο καφέ χαρτόνι και τα κολλάμε. Εμείς χρησιμοποιήσαμε χαρτόνι οντουλέ που είχαμε.

  Για τη φωτιά χρησιμοποιήσαμε λαδοπαστέλ σε κίτρινο, πορτοκαλί και κόκκινο χρώμα. Είναι πολύ πιο απλό στη χρήση από την τέμπερα και πιάνει πάνω σε ήδη χρωματισμένη επιφάνεια. Αν ωστόσο δεν έχετε λαδοπαστέλ, χρησιμοποιήστε τέμπερες. Αφού στεγνώσει το μαύρο, θα περάσετε δύο τρία χέρια στις παραπάνω αποχρώσεις και θα είναι τέλειο. 

  Το τζάκι μας είναι έτοιμο με αναμμένη τη φωτίτσα και μας περιμένει εκεί κάθε πρωί για να μας "ζεστάνει". Λόγω των ημερών, το στολίσαμε με τις Χριστουγεννιάτικες κάλτσες μας και περιμένουμε να δούμε με τι θα μας τις γεμίσει ο Άγιος Βασίλης...😉

Σχόλια

  1. Πολύ όμορφη ιδέα, Γαλήνη!Ευχαριστούμε! Καλές γιορτές με υγεία και ευτυχία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραία ιδέα! Το δικό μου ήταν από χαρτόκουτο αλλά με αυτό τον τρόπο και δεν πιάνει περισσότερο χώρο και δεν έχεις πρόβλημα αποθήκευσης μετά! Τέλειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.