Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανοιξιάτικος φελοπίνακας!


     Πριν δύο εβδομάδες, ξεκινήσαμε να στολίζουμε τον μεγάλο φελοπίνακα, που βρίσκεται στην αίθουσα του ολοήμερου. Αρχικά, τον έντυσα με τα πλαστικά τραπεζομάντιλα μιας χρήσης (δείτε την ανάρτηση "δώστε χρώμα στους φελοπίνακες της τάξης"). Χρησιμοποίησα ένα γαλάζιο για τον ουρανό και ένα πράσινο για το γρασίδι.  


Πάνω στο γαλάζιο κομμάτι κολλήσαμε με χαρτοταινία έναν ήλιο.
Η πρώτη κατασκευή που ετοιμάσαμε ήταν τα λουλούδια μας.
1. Κόψαμε χρωματιστά χαρτόνια Α4 σε λωρίδες. (6-7 για ένα λουλούδι είναι αρκετές)
2. Ενώσαμε τις άκρες κάθε λωρίδας μεταξύ τους με κόλλα, σχηματίζοντας τα πέταλα του λουλουδιού. (δείτε τις εικόνες)
3. Τοποθετήσαμε τα πέταλα ακτινωτά, και τα κολλήσαμε μεταξύ τους στο κέντρο.
4. Κολλήσαμε ένα στρογγυλό χαρτονάκι, άλλου χρώματος, στο κέντρο.
5. Φτιάξαμε το κοτσάνι του λουλουδιού από μια λωρίδα πράσινου χαρτονιού και το κολλήσαμε στο λουλούδι.    
Φτιάξαμε κόκκινα, μπλε, κίτρινα και πολύχρωμα λουλούδια!

     Τις επόμενες μέρες, φτιάχναμε μελισσάκια, που σχεδίαζα επιτόπου στα χαρτόνια. Έκανα ένα αυγό για το σώμα σε κίτρινο χαρτόνι και  τα φτερά τους λευκό. Τα παιδιά έβαψαν τις ρίγες και τα προσωπάκια με μαύρους μαρκαδόρους.
     Αφού τελειώσαμε με τις μέλισσες, αρχίσαμε τα μανιτάρια. Για τα μανιτάρια, σχεδίασα κύκλους σε άσπρα χαρτόνια, και μισούς κύκλους, λίγο μεγαλύτερους, σε κόκκινα χαρτόνια, για το καπέλο. Τα παιδιά μετά έκοβαν μικρά άσπρα κομματάκια από χαρτόνι και τα κολλούσαν στο καπέλο. 
Ο πίνακας μας με τις μελισσούλες και τα μανιταράκια.

  Τις επόμενες μέρες ετοιμάσαμε και λίγες πεταλούδες!  Βγαίνουν πολύ όμορφες και φτιάχνονται μόνο με δύο τετράγωνα χρωματιστά χαρτιά και ένα κομμάτι σύρμα κατασκευών. Θα δείτε πώς ακριβώς φτιάχνεται μια τέτοια πεταλούδα, στο icreative-ideas και στις παρακάτω εικόνες.

Ο ανοιξιάτικος φελοπίνακάς μας γεμάτος με όλες τις κατασκευές μας!



















ΥΓ. Ο φελοπίνακας που στολίσαμε την άνοιξη του 2016.




Σχόλια

  1. Πραγματικά εκπληκτικό το αποτέλεσμα. Μπράβο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Τάνια!! :-) Θα το τελειώσουμε τελικά μετά το Πάσχα και θα ανεβάσω την ολοκληρωμένη φωτογραφία!

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Να ΄σαι καλά Μάρω μου! Και οι δικές σου ανοιξιάτικες και πασχαλινές δημιουργίες είναι εντυπωσιακές!

      Διαγραφή
  3. Καταπληκτικό κορίτσι
    μου ! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.