Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο βοηθός της ημέρας!

  Πολλές φορές για να εξοικονομήσουμε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο μας στην τάξη, ζητάμε από τους μαθητές να μας βοηθήσουν σε δουλειές όπως να μοιράσουν ή να μαζέψουν τετράδια, βιβλία, υλικά χειροτεχνίας, φωτοτυπίες κ.ά. Τα πρώτα χρόνια, τις περισσότερες φορές διάλεγα τυχαία εκείνη την ώρα κάποιο από τα παιδιά και κάθε φορά προσπαθούσα να επιλέγω και άλλον. Αν κάποια στιγμή, επειδή δε θυμόμουν καλά, σήκωνα κάποιον που είχε ήδη κάνει χρέη βοηθού, είχαμε ιστοριές... Παράπονα, γκρίνια και δε συμμαζεύεται, μέχρι να θυμηθούμε ποιος δεν είχε κάνει πρόσφατα και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι...

  Για να αποφύγω τέτοιες καταστάσεις, αποφάσισα κάθε χρόνο να κάνω ένα πρόγραμμα, έτσι ώστε να γνωρίζουμε κάθε φορά ποιανού είναι η σειρά να γίνει βοηθός της ημέρας. Παλιότερα, σε τάξη με μεγάλο αριθμό παιδιών είχαμε δύο βοηθούς κάθε μέρα, που έμεναν και σαν επιμελητές στην τάξη στη διάρκεια του διαλείμματος. Δείτε περισσότερα στη σχετική ανάρτηση
 Πλέον, για πολλούς λόγους, δεν ορίζω καθόλου επιμελητές παρά μόνο βοηθό για την ώρα του μαθήματος. Κάθε μέρα, λοιπόν, ένα από τα παιδιά είναι ο βοηθός μου! Ξεκινάμε από το πρωί, όταν φτιάχνουμε την ημερομηνία και τον καιρό και στη συνέχεια προσπαθούμε να τη διαβάσουμε γιατί είμαστε Πρωτάκια φέτος!... Στη διάρκεια της μέρας του/της αναθέτω να μαζέψει εργασίες που μπορεί να είχαμε ή να μοιράσει φωτοτυπίες ή υλικά για κάποια κατασκευή. Τόσο απλό αλλα τα παιδιά ενθουσιάζονται όταν έρχεται η δική τους σειρά...
  Φέτος, για την επιλογή αυτού του βοηθού, χρησιμοποιώ τα ταμπελάκια που είχα στην περσινή μου τάξη ως παρουσιολόγιο, από το Teaching Therapy. Τα είχα πλαστικοποιήσει και έτσι όταν τελείωσε η σχολική χρονιά μπορούσα να σβήσω τα ονόματα που είχα γράψει με υγρά μαντιλάκια καθαρισμού χεριών (αυτά που περιέχουν λίγο οινόπνευμα). Τα ονόματα τα γράφω με ανεξίτηλο μαρκαδόρο με λεπτή μύτη και στη διάρκεια της χρονιάς όσο και να τα χρησιμοποιήσουμε δεν παθαίνουν τίποτα. 

Το αρχείο θα το βρείτε στη σελίδα του Teaching Therapy. Περιλαμβάνει καρτελάκια με πολλούς διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς για να έχει το κάθε παιδί το δικό του μοναδικό ταμπελάκι!


Σχόλια

  1. Μπράβο αγαπητοί συνάδελφοι για την όμορφη και με μεράκι δουλειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν κατάλαβα ακόμα τι πρέπει να κάνω για να πάρω το αρχείο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στον τοιχο με τι κολλατε τα ταμπελακια της ημερομηνιας για να μην πεφτουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.