Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όσο υπάρχουν δάσκαλοι, θα υπάρχουν ευτυχισμένα παιδιά- της Αγγελικής Λιάπη

Φωτογραφία από τον χρήστη Karolina Grabowska στο Pexels

20 Ιούνη του 20

Κλείνουν τα σχολεία και μαζί μου παίρνω την τσάντα μου και εικόνες.
Εικόνες.

Είδα δασκάλους που:

Έδωσαν όλη τους την αγάπη, την υπομονή και τη φροντίδα για να μάθουν τα παιδιά γραφή και ανάγνωση και τι σημαίνει να θέλεις να μαθαίνεις και να γίνεσαι καλύτερος για σένα και τους γύρω σου.

Βοήθησαν ένα παιδί να βάλει το ταπεράκι στη σάκα του, να βγάλει το μπουφάν γιατί έσκασε, αλλά και να ανοίξει την καρδιά του στο διάλειμμα -για να μη μείνει με το παράπονο, τον θυμό ή τη λύπη-, καλύτερα και από τον πιο αποτελεσματικό ψυχολόγο.

Φώναξαν μα με μια φωνή γεμάτη ανησυχία και νοιάξιμο γιατί έπρεπε. (Καμία σχέση με τη φωνή της έντασης και της επιβολής).

Αγωνίστηκαν για ένα παιδί "διαφορετικό" στις συμπεριφορές, την καταγωγή, τα βιώματα που πρόλαβε να αποκτήσει, στον τρόπο μάθησης και έκφρασης, την εξωτερική εικόνα και την αυτοεικόνα του (ξέροντας ότι όλοι είμαστε "διαφορετικοί" έτσι κι αλλιώς).

Χάιδεψαν ένα παιδί με απώλεια και του άνοιξαν την αγκαλιά τους ακόμα πιο πολύ, που με πήραν τηλέφωνο να με ρωτήσουν παρά την επάρκεια και την εμπειρία τους για μια δεύτερη γνώμη με γνήσιο γονεϊκό ενδιαφέρον (τι κι αν κάποιοι είναι πολύ νέοι και δεν έχουν γίνει γονείς).

Φρόντισαν τη μύτη που έτρεχε, έβαλαν τσιρότο στην πληγή, στο γόνατο και μοιράστηκαν με χαρά τη στιγμή του "κυρία, μου βγήκε το δόντι... τι να κάνω;"

Φτιάξανε "μαρτάκι" για τον ήλιο του Μάρτη, ζωγραφιές και αληθινά χρωματιστά παλάτια για σχολικές γιορτές.

Έψαξαν για τις καλύτερες ιδέες και τρόπους όταν τα σχολεία τόσο ξαφνικά έκλεισαν, για να κρατήσουν την επαφή.

Μου μίλησαν σε κάποιο διάλειμμα ή στο "κενό" για τους μαθητές τους σαν να μιλούσαν για δικά τους παιδιά.

Καθάρισαν τα πολύχρωμα μολύβια που τα παιδιά επιμένουν να ανταλλάσσουν παρά τις "απαγορεύσεις" του covid.

Συνέχισαν να διαβάζουν και να επιμορφώνονται για να γίνουν καλύτεροι μαθητές και δάσκαλοι (γιατί δεν ξέχασαν ότι για να είσαι δάσκαλος πρέπει να είσαι και μαθητής).

Και που έφυγαν χωρίς βιασύνη για το σπίτι, κουρασμένοι μα με μάτια γελαστά.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους διευθυντές που μου ανοίξατε τις πόρτες των σχολείων των παιιδών σας. Κυρία Χαρά, κυρία Ανθίππη, κυρία Μαρία, κύριε Παναγιώτη, κυρία Έφη σας ευχαριστώ.

Στους δασκάλους, γυμναστές και σχολικούς νοσηλευτές που μου θυμίσατε πώς είναι να μαθαίνεις σε κάποιον κάτι και τι σημαίνει να δίνεις καθημερινά.

Στον πιο αγαπημένο, όλο-δικό μου δάσκαλο, τον πατέρα μου που πέντε μήνες πριν έγινε ένα με το φως αλλά με πιάνει απ' το χέρι να με μάθει κάτι παραπάνω ακόμα και με την απώλειά του...

Στους γονείς που δεν σταματούν να διδάσκουν απ' την πρώτη στιγμή και στα παιδιά, τους μικρούς μας ήλιους - τους μικρούς μας δασκάλους.

Γαλήνη και Πάρη, Ντίνα, Ματίνα, Δέσποινα, κύριε Γιώργο, Κάτια, Ειρήνη, αγαπημένε κύριε Γιάννη, Γιώτα, Μαρία, Μελίνα, Ηλιάνα, Σταυρούλα, Αποστολία, Μαρία Σαλ. και Μαρία Αγγελ., Ελίνα, Μαρίνα, Δέσποινα, Αθηνά, Αννούλα, Κατερινάκι, Ελένη, Μαρία και Μαρία Κεχ., Γιούλη, Δημήτρη, Ιωάννα και Αγγελική, Κατερίνα, Έλλη, κυρία Βάσω, Σοφία, Βασούλα, Βάσια, Αποστόλη, Γιώργο, Μανώλη... και σε όλους έναν προς έναν 

Καλό Καλοκαίρι, ξένοιαστο σαν παιδικό, από καρδιάς,

η ψυχολόγος των σχολείων σας,
Αγγελική Στεφ. Λιάπη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.