Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κατακόρυφος διαμελισμός [εικόνες και ορισμοί]


    Ψάχνοντας, πέρυσι, υλικό για τη Γεωγραφία της Ε δημοτικού, βρήκα στο teachers pay teachers  ένα δωρεάν αρχείο με τα στοιχεία του κατακόρυφου και του οριζόντιου διαμελισμού, από τη miss Martin. Είχε απλά σχεδιάκια και μια μικρή περιγραφή κάθε στοιχείου που παρουσίαζε. Έψαξα μήπως βρω κάτι έτοιμο και στα ελληνικά, αλλά τελικά δεν βρήκα, οπότε ξεκίνησα να το μεταφράζω.

    Διάλεξα τα στοιχεία που ήθελα, βρήκα και κάποια ακόμα στο διαδίκτυο, που δεν υπήρχαν στο αρχείο (η οροσειρά και το οροπέδιο) και πρόσθεσα τους ορισμούς στα ελληνικά. Για να τους γράψω συμβουλεύτηκα το σχολικό βιβλίο της Ε δημοτικού και ένα λεξικό.
    Στην τάξη τα κόψαμε, έτσι ώστε να είναι κάθε στοιχείο μόνο του, τα χρωματίσαμε και τα αναρτήσαμε στη γωνιά της Γεωγραφίας. Ένα χρόνο μετά, σκέφτηκα ότι θα μπορούσε να γίνει και ένα βιβλιαράκι για κάθε παιδί, αν κόψουμε κάθε σελίδα σε τρεις οριζόντιες λωρίδες και τις συρράψουμε όλες μαζί.
    Θα μπορούσαμε, ακόμα να κόψουμε ξεχωριστά τους ορισμούς και τις εικόνες, να τα ανακατέψουμε και να ζητάμε να ταιριάξουν οι μαθητές εικόνα με ορισμό. Μπορείτε να εκτυπώσετε το αρχείο και να το αξιοποιήσετε με πολλούς τρόπους!
     

Σχόλια

  1. S' euxaristoume pou moirazesai mazi mas th douleia sou!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε παρακαλω πες μου πως το εψαξες στα αγγλικα παταω landforms dictionary αλλα θέλω μόνο για τον οριζοντιο διαμελισμο και οχι τον κατακόρυφο ευχαριστω

      Διαγραφή
    2. Στα αγγλικά απ' ό,τι έχω καταλάβει όλα είναι landforms. Δεν έχω εντοπίσει ακόμα κάποια διάκριση μεταξύ κατακόρυφου και οριζόντιου. Αναζητώ στο google τα landforms και επιλέγω αυτά που θέλω να χρησιμοποιήσω.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.