Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τέτρις με την προπαίδεια!


  Ένα παιχνίδι για εξάσκηση στην προπαίδεια, που μπορούμε εύκολα να το προσαρμόσουμε σε όποια τάξη έχουμε. Αν έχουμε μικρές τάξεις, παίζουμε με μικρούς αριθμούς και σιγά σιγά εισάγουμε και τους μεγαλύτερους. Το βρήκαμε ως "Κάλυψε όλη την επιφάνεια", αλλά είπαμε να το πούμε Τέτρις (από το γνωστό ηλεκτρονικό παιχνίδι), μιας και εξαρτάται από το πώς θα τοποθετήσουμε τα σχήματα στο χαρτί για να καλυφθεί η επιφάνεια και να μη μείνουν κενά.

Πώς παίζεται: 
Κάθε παίκτης διαλέγει το χρώμα που θα χρησιμοποιήσει.
Ρίχνουν από ένα ζάρι για να δουν ποιος θα ξεκινήσει.
Ο πρώτος παίκτης ρίχνει και τα δύο ζάρια και υπολογίζει το γινόμενο μεταξύ των αριθμών που του έτυχαν.
Π.χ.  έφερε το 1ο ζάρι: 5
        έφερε το 2ο ζάρι: 4
        Υπολογίζουμε 5 x 4= 20
  Άρα πρέπει να επιλέξει 5 σειρές ή στήλες με 4 τετραγωνάκια, ή 4 σειρές ή στήλες με 5 τετραγωνάκια, δηλαδή συνολικά 20 τετραγωνάκια. Μέσα στο σχήμα γράφει την πράξη που υπολόγισε : 5x4=20
Συνεχίζει ο δεύτερος παίκτης και μετά εναλλάξ μέχρι να καταφέρουν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας που τους δώσαμε (600 κουτάκια) χωρίς μεγάλα κενά.
·                   
        Επειδή με τα απλά ζάρια αποκλείονται κάποιοι αριθμοί (7-10), φτιάχνουμε με απλούς ξύλινους κύβους, ζάρια με τα νούμερα που θέλουμε εμείς να δουλέψουμε!

·      Αν πάλι δε θέλουμε τα ζάρια, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάρτες με τυχαία γινόμενα. Οι παίκτες ανακατεύουν τις κάρτες, τις τοποθετούν ανάποδα ώστε να μη βλέπουν τους αριθμούς και τραβούν με τη σειρά. Υπολογίζουν το γινόμενο που τους έτυχε και σχεδιάζουν. Παρακάτω θα βρείτε τις κάρτες για εκτύπωση. Δίνονται όλοι οι συνδυασμοί για να διαλέγετε κάθε φορά όποιους αριθμούς θέλετε για εξάσκηση. 

 Στο πρωτότυπο παιχνίδι (στο guided math και στο twitter) , νικητής έβγαινε όποιος είχε καταφέρει να χρωματίσει τη μεγαλύτερη επιφάνεια. Είναι ίσως προτιμότερο να θέσουμε ένα ομαδικό στόχο, όπως να προσπαθήσουν να τοποθετήσουν προσεκτικά τα σχήματά τους κάθετα ή οριζόντια, ώστε να μπορέσουν μαζί να καλύψουν όσο μεγαλύτερη επιφάνεια γίνεται και να μη μείνουν μεγάλα κενά.
Αν θέλουμε μπορούμε να αλλάξουμε την πράξη και αντί να πολλαπλασιάζουμε τους αριθμούς που φέρνουν τα ζάρια, να τους προσθέτουμε ή να τους αφαιρούμε. Θα βρείτε το σχετικό αρχείο στην ανάρτηση: Τέτρις με την πρόσθεση και την αφαίρεση.

Εδώ θα βρείτε το έντυπο, τις κάρτες και τις οδηγίες για το Τέτρις της προπαίδειας.

Σχόλια

  1. Είσαι θεά! Με σώζεις! Αν δεν μάθει ούτε κι έτσι προπαίδεια... να τον πυροβολήσω;;;; :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχα!! Είμαι σίγουρη ότι αργά ή γρήγορα θα τη μάθει, όχι επειδή θα παίξει το τέτρις, αλλά επειδή προσπαθείς να τον βοηθήσεις με διάφορους τρόπους! Όλο και κάποιος θα του κάνει κλικ! Το συγκεκριμένο παιχνίδι βοηθάει πάντως ;-)

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.