Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας γνωριστούμε καλύτερα...παίζοντας!



     Πρώτη μέρα στο σχολείο για παιδιά και δασκάλους!!! Είτε γνωρίζουμε τα ονόματα των μαθητών μας από προηγούμενες χρονιές είτε όχι ακόμα, πάντα υπάρχει περιθώριο να γνωριστούμε λίγο καλύτερα. Γι' αυτό, φέτος διάλεξα δύο ακόμα δραστηριότητες γνωριμίας, μέσα από τις οποίες οι μαθητές εκτός από το να πουν το όνομά τους, θα δώσουν κάποιες επιπλέον πληροφορίες για τους εαυτούς τους, λίγο πιο χαριτωμένα ;-)




Πόσο χαρτί τουαλέτας χρειάζεσαι; 
    Μια δραστηριότητα για μικρούς και μεγάλους μαθητές (ίσως και συλλόγους δασκάλων, γιατί όχι;), καθώς δε χρειάζεται να γνωρίζουν τα παιδιά να γράφουν. Εμφανιζόμαστε με ένα ρολό χαρτί τουαλέτας στα χέρια και ζητάμε από τα παιδιά να κόψουν όσο νομίζουν ότι χρειάζονται για την επόμενη δραστηριότητα, χωρίς να τους πούμε ποια θα είναι αυτή. Άλλοι θα κόψουν λίγο, άλλοι περισσότερο. Δε μας πειράζει! 
   Όταν όλοι θα έχουν στα χέρια τους το κομμάτι τους, θα τους ανακοινώσουμε ότι για κάθε τετραγωνάκι που έχει το κομμάτι τους, θα πρέπει να μοιραστούν κάτι για τον εαυτό τους. Ό,τι θέλουν οι ίδιοι. Όσοι πήραν αρκετό, μπορεί να δυσκολευτούν, αλλά με τη δική μας βοήθεια θα τα καταφέρουν (αγαπημένο φαγητό, τραγούδι, μάθημα κλπ). 
   Είναι ένας ωραίος τρόπος να μάθουμε κάτι παραπάνω για τους μαθητές μας, αλλά και να το διασκεδάσουμε λίγο με τη διαδικασία.

Βρες ποιος είναι
   Γι' αυτή τη δραστηριότητα, κάθε παιδί θα γράψει σε ένα χαρτί πέντε πράγματα που θέλει να μοιραστεί για τον εαυτό του με την υπόλοιπη ομάδα. Όποιος τελειώνει, τσαλακώνει το χαρτί του και το ρίχνει σε μια κούτα, ένα κάδο ή ακόμα και σε μία γωνιά της τάξης αν δεν υπάρχει κάτι από τα πρώτα.

    Όταν όλοι έχουν γράψει και ρίξει το χαρτί τους, ένας μαθητής πηγαίνει, παίρνει ένα από τα χαρτιά, το ανοίγει και διαβάζει στην τάξη. Προσπαθεί να μαντέψει ποιος συμμαθητής ή συμμαθήτριά του έχει γράψει το σημείωμα. Έχει μια ή δύο προσπάθειες (το ορίζουμε μαζί με τα παιδιά). Αν δεν το βρει, ο μαθητής που το έγραψε αποκαλύπτεται μόνος του και τραβάει το επόμενο χαρτάκι. Συνεχίζουμε τη διαδικασία μέχρι να διαβαστούν όλα τα σημειώματα.
Φυσικά, μπορούμε να συμμετέχουμε κι εμείς στις δραστηριότητες!! :-)
Καλή αρχή και καλή διασκέδαση!




Για περισσότερες δραστηριότητες γνωριμίας, δείτε την περσινή ανάρτηση
Δραστηριότητες για να γνωριστούμε...

Και οι δύο δραστηριότητες είναι από αυτές που γίνονται στις κατασκηνώσεις του CISV

Σχόλια

  1. Πάρα πολύ ενδιαφέροντα παιχνίδια γνωριμίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που τα βρήκες ενδιαφέροντα Δέσποινα! Υπάρχουν πάρα πολλά, αλλά διάλεξα αυτά που θα ήθελα να κάνω φέτος. Καλή αρχή εύχομαι!

      Διαγραφή
  2. Καλή και δημιουργική χρονιά συναδελφισσα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ΄σαι καλά Άννα! Να έχουμε μια καλή, ήρεμη (όσο γίνεται) και γεμάτη χρονιά με το καλό!!

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Καλή και δημιουργική χρονιά Διόνη!!! Να είμαστε καλά να μοιραζόμαστε εμπειρίες και νέες ιδέες!

      Διαγραφή
  4. Πολύ καλή η ανάρτησή σου. Όμορφο και χρήσιμο μπλογκ. Συγχαρητήρια για τη δουλειά σας.
    Καλή σχολική χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εξαιρετικα ολα Γαλήνη. Ευχαριστούμε για τις ιδέες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ΄σαι καλά Μαρία! Καλό ξεκίνημα και καλή σχολική χρονιά!!

      Διαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Έχω συγκεντρώσει τα παιχνίδια γνωριμίας σε μία ανάρτηση. Το λινκ θα το βρεις δίπλα στις δημοφιλέστερες αναρτήσεις ή στο:http://ideesgiadaskalous.blogspot.com/2016/09/paixnidia-gnorimias-gia-to-sxoleio.html
      Σταδιακά θα προσθέτουμε και άλλες παρόμοιες δραστηριότητες.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.