Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαλακό βιβλίο δραστηριοτήτων από τσόχα!


  Ίσως έχετε ήδη καταλάβει πόσο μ' αρέσουν οι χειροτεχνίες! Από μικρή έχω δοκιμάσει πολλά υλικά και τεχνικές και κάθομαι με τις ώρες και ασχολούμαι. Κάθε φορά κάτι καινούριο με ενθουσιάζει και καταπιάνομαι μ' αυτό. Εδώ και ένα χρόνο περίπου ανακαλύπτω σιγά σιγά τον κόσμο της ραπτικής και της τσόχας!! Πρώτα έφτιαχνα διακοσμητικά μικροαντικείμενα (μπρελόκ, καρφίτσες, στολίδια κ.ά.) για δωράκια σε φίλους και συγγενείς (δείτε παλιότερη ανάρτηση: Πασχαλινή λαμπάδα). 

   Όταν είδα, όμως, πόσο όμορφα, χρήσιμα και εκπαιδευτικά  πραγματάκια μπορούν να φτιαχτούν με την τσόχα, άρχισα να το ψάχνω περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση. Έκανα δοκιμές με απλές τσόχες, έραψα στο χέρι και στη μηχανή, προσπάθησα να φτιάξω βιβλία χρησιμοποιώντας μόνο κόλλα σιλικόνης, ετοίμασα πολλά δείγματα (κάποια πετυχημένα, κάποια όχι ;-) και τελικά κατάφερα να φτιάξω το πρώτο μου βιβλίο δραστηριοτήτων από τσόχα! Όχι, δεν είναι αυτό της φωτογραφίας ;-) Εκείνο δεν το φωτογράφησα πριν το δώσω.

    Αυτό το βιβλιαράκι που βλέπετε, το σχεδίασα πριν ένα μήνα περίπου, σε συνεργασία με τη Χριστίνα Κανάρια, νηπιαγωγό, δασκάλα και διαχειρίστρια του Teaching Therapy, στην προσπάθειά μας να δημιουργήσουμε πρωτότυπο, διαδραστικό, εκπαιδευτικό υλικό για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Επιλέξαμε προσεκτικά τις δραστηριότητες και ψάξαμε για  ποιοτικά και ασφαλή υλικά σε ζωντανά και χαρούμενα χρώματα! Καταλήξαμε, τα παραγγείλαμε και ένα μήνα μετά είναι έτοιμο το πρώτο βιβλίο δραστηριοτήτων από τσόχα του Teaching Therapy!  

Ένα χειροποίητο βιβλίο από τσόχα με έξι δραστηριότητες για παιδιά 2 έως 6 ετών. Με το διαδραστικό αυτό βιβλίο το παιδί μαθαίνει:
– Να διαχειρίζεται οπτικά ερεθίσματα.
– Να συγκρίνει μεγέθη.
– Να ταξινομεί αντικείμενα.
– Να βάζει αντικείμενα σε σειρές.
– Να αντιστοιχίζει αντικείμενα.
– Να αριθμεί αντικείμενα.
– Να προσανατολίζεται στον χώρο.
Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται μαλακή τσόχα που είναι από 40% μαλλί και 60% βισκόζη και βαμβακερές κλωστές.
Αν και φτιάχνεται από ασφαλή και ανθεκτικά υλικά, συστήνεται η ενασχόληση του παιδιού με το βιβλίο να γίνεται πάντα υπό την επίβλεψη κάποιου ενήλικα.
Κάθε βιβλίο είναι χειροποίητο, ραμμένο στη ραπτομηχανή και στο χέρι και επομένως μοναδικό. Τα χρώματα μπορεί να διαφέρουν ελαφρώς. Ο χρόνος προετοιμασίας του είναι μία εβδομάδα περίπου.
Για την περιποίησή του συστήνεται μόνο το στεγνό καθάρισμα.
Αν σας ενδιαφέρει μπορείτε να το βρείτε εδώ, για περιορισμένο αριθμό παραγγελιών.


Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.