Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψάχνουμε το σκούφο του Άι-Βασίλη!

 
      
 Σήμερα στο σχολείο του Πάρη ήρθε ένα γράμμα με επίσημη σφραγίδα από το εργαστήρι του Άι-Βασίλη! Ζητούσε τη βοήθεια των παιδιών για να βρει το χαμένο του σκούφο! Εκτός από το γράμμα τα παιδιά βρήκαν ένα χάρτη και ένα γρίφο, που θα τους έδινε το πρώτο στοιχείο για να ξεκινήσουν την αναζήτηση!! Το ένα στοιχείο οδηγούσε στο άλλο και κάπως έτσι κατάφεραν και εντόπισαν τον σκούφο του Άγιου Βασίλη. Αυτός με τη σειρά του τους αντάμειψε με σοκολατένιες λιχουδιές που έκρυψε σε μια μπότα ;-) 

    Μας αρέσει πολύ το κυνήγι του θησαυρού! Είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να προσαρμοστεί για διάφορες περιστάσεις και να χρησιμοποιηθεί ακόμα και στο μάθημα. Το συγκεκριμένο το κάναμε απλά για να περάσουμε καλά ;-) Το είχαμε βάλει στις δραστηριότητες για το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης και έφτασε η μέρα που θα παίζαμε! 
     
        Την προηγούμενη μέρα φτιάξαμε το σενάριο σύμφωνα με το οποίο ο Άγιος Βασίλης ψάχνει το σκούφο του, ετοιμάσαμε το γράμμα στο οποίο ζητάει τη βοήθεια των παιδιών, το φάκελο με τη σφραγίδα του, το σημαδεμένο χάρτη ενός σχολείου και τα σημειώματα με τους γρίφους και τα στοιχεία. Στους γρίφους βάλαμε αινίγματα σε στιχάκια, γραφή άλλα αντ' άλλων, γραφή με αριθμούς, ζωγραφιά και ανάποδη γραφή. Τα παιδιά της ΣΤ τους έλυσαν σχετικά εύκολα.
  
     Παρακάτω θα βρείτε το υλικό που χρησιμοποιήσαμε για το παιχνίδι. Στο χάρτη είναι σχεδιασμένη μια κυκλική διαδρομή, οπότε μπορείτε να βάλετε ως σημείο εκκίνησης όποιο θέλετε. Ο χάρτης λειτουργεί πιο πολύ ως εφέ και δεν έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα. Διαβάζοντάς τον τα παιδιά μπορούν να δουν πόσα στοιχεία πρέπει να βρουν και σε ποιο σημείο βρίσκονται κάθε φορά. Αυτό που χρειάζονται ουσιαστικά είναι τα στοιχεία.
     Αν δεν έχετε οργανώσει κυνήγι θησαυρού άλλη φορά, θα σας βοηθήσει το αρχείο με τα στοιχεία που χρησιμοποιήσαμε. Εκεί θα βρείτε τους γρίφους αλλά και σημειώσεις για το πού κρυβόταν κάθε χαρτάκι και πού οδηγούσε. Μετά μπορείτε να σχεδιάσετε το δικό σας κυνήγι, ανάλογα με το χώρο που έχετε στη διάθεσή σας και τον αριθμό των παιδιών. Αν είναι πολλά, χωρίστε τα σε ομάδες και στείλτε μια ομάδα κάθε φορά για την αναζήτηση του επόμενου στοιχείου.
      
Το γράμμα του Άι Βασίλη και ο φάκελος με το γραμματόσημο και τη σφραγίδα.
Ο χάρτης του χαμένου σκούφου και τα στοιχεία που χρησιμοποιήσαμε.
Κενά χαρτάκια για να βάλετε τους δικούς σας γρίφους.
Καλή διασκέδαση!

Σχόλια

  1. Μπράβο, μπράβο και πάλι μπράβο!!!:-) Καταπληκτική ιδέα.. Πραγματικά ανυπομονώ να το κάνω κ γω με τα πολύ μικρούλια μου βέβαια στον παιδικό αλλά είμαι σίγουρη ότι θα ξετρελαθούν.. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Δήμητρα!! Όλα τα παιδιά σε όλες τις ηλικίες τρελαίνονται για το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού!!! Θα αρέσει σίγουρα και στα μικρά σου!!! Καλές γιορτές!!!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.