Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το ίδιο παραμύθι "αλλιώς"!


   Το ίδιο παραμύθι "αλλιώς" είναι ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε όλους μας, μικρούς και μεγάλους! Είναι εύκολο και μπορούμε να το παίξουμε στο σχολείο με τα παιδιά, σε παιδικά πάρτυ ή σε παρέες μεταξύ μας! Είναι από τις δραστηριότητες που λάτρεψα στην κατασκήνωση! Τα παιδιά δούλευαν άψογα σε ομάδες κατά την προετοιμασία ενώ το αποτέλεσμα ήταν απολαυστικό! Στο σχολείο μπορεί να λειτουργήσει το ίδιο αποτελεσματικά κατά τη γνώμη μου, αν αφιερώσουμε σ' αυτή 3-4 διδακτικές ώρες.

Πώς παίζεται:
   Αρχικά, κάνουμε μια λίστα από παραμύθια που γνωρίζουν τα παιδιά. Διαλέγουμε με κλήρωση ή ψηφοφορία στην τάξη αυτό που θα δραματοποιήσουμε. Αν θέλουμε και τυχαίνει να έχουμε στην τάξη το βιβλίο, το διαβάζουμε για να το θυμηθούν όλοι. Αλλιώς μπορούμε να το αφηγηθούμε όπως το θυμόμαστε.
Έπειτα χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες 5-8 ατόμων. Αν θέλουμε κρατάμε τη σύνθεση των ομάδων της τάξης, εφόσον δουλεύουμε ομαδοσυνεργατικά ή ορίζουμε τυχαίες ομάδες για το παιχνίδι. 
  Κάθε ομάδα πρέπει να παρουσιάσει το παραμύθι που έχουμε επιλέξει με διαφορετικό τρόπο: σε αργή κίνηση, χωρίς λόγια, από το τέλος προς την αρχή, ντίσκο, ραπ, όπερα, δραματική σειρά, bollywood, επιστημονική φαντασία ή ό,τι άλλο μπορεί να φανταστούν τα παιδιά εκείνη την ώρα. Φτιάχνουμε χαρτάκια που θα γράφουν από έναν τρόπο και κάνουμε κλήρωση.
    Τους δίνουμε κάποια ώρα για να προετοιμάσουν τους ρόλους τους, να βρουν ή να κατασκευάσουν πρόχειρα κάποια σκηνικά ή αντικείμενα και να κάνουν τις πρόβες τους. Τους βοηθάμε δίνοντας επιμέρους οδηγίες ή συμβουλές αν τις χρειάζονται. Δεν ετοιμάζουμε θεατρικό άρα δε μας ενδιαφέρει να είναι τεχνικά άρτια η παράσταση. Αυτό που θέλουμε είναι να δούμε πώς θα λειτουργήσει η ομάδα των παιδιών, επομένως θα βοηθήσουμε, αν χρειαστεί, προς αυτή την κατεύθυνση. Μπορούμε να μεταφερθούμε στην αίθουσα εκδηλώσεων ή και έξω αν γίνεται για να έχει κάθε ομάδα τον χώρο της.
   Όταν όλοι είναι έτοιμοι, κάθε ομάδα θα παρουσιάσει την εκδοχή της! Δε χρειάζεται να κάνουμε διορθώσεις ή παρεμβάσεις. Απλά απολαμβάνουμε τη δουλειά των παιδιών! Το μόνο που θα κάνουμε στο τέλος, είναι μια συζήτηση σε κύκλο για να μάθουμε πώς δούλεψε η κάθε ομάδα, αν τους φάνηκε εύκολο να συνεργαστούν και να συντονιστούν, ποιες δυσκολίες συνάντησαν και τι έμαθαν από τη διαδικασία.

Παραλλαγή: Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να δραματοποιήσει ένα διαφορετικό παραμύθι με κλήρωση, χωρίς να ανακοινώσει τον τίτλο στις άλλες ομάδες. Τραβάνε κλήρο και για τον τρόπο με τον οποίο θα παρουσιάσουν το παραμύθι. Οι άλλες ομάδες πρέπει να βρουν το παραμύθι. Η συζήτηση μπορεί να γίνει κανονικά όπως και στην αρχική εκδοχή.

Αν σας αρέσει μπορείτε να την επαναλάβετε σε άλλο χρόνο με διαφορετικά παραμύθια!
Καλή διασκέδαση!!

Περισσότερα παιχνίδια συνεργασίας θα βρείτε εδώ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.