Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πώς νιώθεις σήμερα; Inside out!


  Τα μυαλά που κουβαλάς (Inside out) είναι μια από τις καλύτερες παιδικές ταινίες των τελευταίων χρόνων, που μας βοηθάει να καταλάβουμε λίγο καλύτερα το πώς λειτουργούν τα συναισθήματα και οι σκέψεις μας. Λίγο πριν τα Χριστούγεννα είδαμε με τους μαθητές μου την ταινία και είδα ότι άρεσε και σε αυτούς πάρα πολύ. Αποφάσισα λοιπόν να χρησιμοποιήσω τους ήρωές της για να φτιάξω τη νέα γωνιά των συναισθημάτων στην τάξη μας. Παλιότερα είχα δουλέψει με το blob tree και την αφίσα με τις φάτσες συναισθημάτων.

  Εκτύπωσα τις εικόνες με τους ήρωες σε λευκό φόντο, τις έκοψα γύρω γύρω και τις κόλλησα στα αντίστοιχα χρωματιστά χαρτιά. Αφού τις πλαστικοποίησα έγραψα με λεπτό, ανεξίτηλο μαρκαδόρο διάφορα συναισθήματα για κάθε αφίσα. Έτσι μπορώ να προσθέσω κι άλλα αργότερα. Κάτω από τις καρτέλες καρφίτσωσα ένα κουτί από χαρτομάντιλα που είχα ντύσει με χαρτί. Παρότι έβαλα τρεις πινέζες εσωτερικά για να το στηρίξω στον φελοπίνακα, δε στεκόταν καλά και γι' αυτό το τοποθέτησα στο καλοριφέρ της τάξης. Εξήγησα στα παιδιά πώς θα το χρησιμοποιήσουμε και ξεκινήσαμε.
  Τα παιδιά όποτε θέλουν στη διάρκεια της ημέρας γράφουν μικρά σημειωματάκια με το πώς αισθάνονται και για ποιο λόγο (αν θέλουν) και τα ρίχνουν μέσα στο κουτί. Προαιρετικά βάζουν το όνομά τους. Τα περισσότερα το κάνουν, αλλά μετά από τόσο καιρό μπορώ ούτως ή άλλως να καταλάβω σε ποιον ανήκουν τα γραμματάκια! ;-) 

  Κάπου κάπου παίρνω το κουτί, διαβάζω τα σημειωματάκια και το αδειάζω για να χωράνε τα καινούρια. Μέχρι τώρα, ευτυχώς, δεν έχω εντοπίσει κάτι σοβαρό μέσα από αυτή τη διαδικασία. Τα μεγαλύτερά μας προβλήματα είναι οι κλασικές μικροπαρεξηγήσεις μεταξύ φίλων που σχεδόν πάντα λύνονται σχεδόν αμέσως! Όμως ό,τι και να είναι αυτό που τους απασχολεί ξέρουν ότι εκεί μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα. Από εκεί και πέρα μένει να τα διαχειριστούμε εμείς όπως πρέπει ανάλογα με την περίπτωση.

Το αρχείο θα το βρείτε εδώ. Έχω ανεβάσει τις φιγούρες σε χρωματιστό και λευκό φόντο.

Σχόλια

  1. Είναι τέλεια ιδέα!! Συγχαρητήρια!Και πραγματικά η ταινία είναι εξαιρετική, αρεσε πολύ και στους δικούς μας μαθητές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά! Ήταν υπέροχη ταινία και αξίζει να την προβάλλουμε γενικότερα στα παιδιά και τα επόμενα χρόνια.

      Διαγραφή
    2. ΩΡΑΙΑ ΣΚΕΨΗ!!!ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΑ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΚΟΥΜΠΗΣΟΥΝ ΚΑΠΟΥ ΕΝΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ!!!ΚΑΝΑΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟΝ "ΠΥΡΓΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ" ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΑΠΟ ΠΗΛΟ!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. ΠΙΣΤΕΎΕΤΕ ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΉΣΕΙ ΣΕ ΠΑΙΔΙΆ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΩΝ ΤΆΞΕΩΝ, Ε'&ΣΤ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.