Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

6 Μαρτίου-Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο

  Η 6η Μαρτίου είναι η Πανελλήνια ημέρα κατά της βίας στο σχολείο. Στο δικό μας σχολείο θα αφιερώσουμε την αυριανή μέρα στο θέμα αυτό. Κάθε τάξη έχει αναλάβει να παρουσιάσει στις υπόλοιπες ό,τι έχει ετοιμάσει την περασμένη εβδομάδα σχετικά με την ενδοσχολική βία. Με τα τριτάκια μου θα παρουσιάσουμε την αφίσα που φτιάξαμε για τη σωματική βία. 

  Προτού φτιάξουμε την αφίσα, κάναμε μια συζήτηση για τη διαφορά μεταξύ πειράγματος και σχολικής βίας, με αφορμή ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Michele Elliott "Τι να κάνεις όταν σ' έχουν βάλει στο μάτι" από τις εκδόσεις "αδελφοί Βλάσση". Από το ίδιο βιβλίο διαβάσαμε και μαρτυρίες παιδιών που είχαν υποστεί βία στο σχολείο. Μπορείτε να  κατεβάσετε το φυλλάδιο από εδώ.

Από την εικονογράφηση του παραμυθιού "Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε"
  Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι που έγραψαν και εικονογράφησαν τα παιδιά του 1ου ολοήμερου νηπιαγωγείου Παλαιόκαστρου, με τη νηπιαγωγό τους Μαρία Κουτσανοπούλου, με τίτλο "Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε". Από αυτό το παραμύθι, κρατήσαμε διάφορους τρόπους με τους οποίους τα χέρια μας μπορούν να εκφράσουν την αγάπη και δυο στιχάκια που μας άρεσαν πολύ:

Τα όμορφα τα χέρια μας
δεν είναι για να δέρνουν,
μονάχα αγάπη ολόγυρα 
να δίνουν και να παίρνουν.

Η ιδέα για την κατασκευή της αφίσας είναι από εδώ.
 Τα παιδιά, μετά, πρότειναν ακόμα περισσότερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας από αγάπη και τα κατέγραψαν στα χρωματιστά χεράκια που έφτιαξαν από χαρτόνια. Εγώ κόλλησα τα χεράκια σε χαρτί του μέτρου και στη μέση έγραψα τα στιχάκια που ανέφερα πιο πάνω. Αύριο, λοιπόν, αντί να μιλήσουμε για ό,τι δεν πρέπει να κάνουμε, θα εστιάσουμε στα όμορφα πράγματα που κάνουμε με τα χέρια μας και κάνουμε εμάς και τους γύρω μας χαρούμενους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.