Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αγάπη μου, συρρίκνωσα το πλαστικό!...

  Εντάξει... Απλά δεν ξέρω πώς να ξεκινήσω!!! Είχα πολύ καιρό να ενθουσιαστώ τόσο με μια κατασκευή και έχω δοκιμάσει πάααρα πολλές τεχνικές όλα αυτά τα χρόνια (πηλό, παπιέ μασέ, οριγκάμι, cernit κ.ά)! Αυτή τη φορά συρρίκνωσα πλαστικό κι έφτιαξα μικρά, χαριτωμένα, πλαστικά μπιχλιμπιδάκια για να φτιάξω μπρελόκ, βραχιολάκια, καρφίτσες, μενταγιόν, σκουλαρικάκια και πολλά, πολλά άλλα...Πάμε να δούμε πώς!

  Πριν ξεκινήσουμε να σας πω ότι την είχα πετύχει αρκετές φορές αυτή την ιδέα, ψάχνοντας για άλλα πραγματάκια και πάντα δίσταζα να τη δοκιμάσω, γιατί πίστευα ότι θα θέλει εξεζητημένα υλικά ή εργαλεία. Όντως, στις περισσότερες οδηγίες που διάβαζα, χρειαζόταν να έχεις προμηθευτεί ένα κουτί με ειδικά υλικά για να ξεκινήσεις, που φαντάζομαι θα είναι δύσκολο να βρούμε στην ελληνική αγορά. Βρήκα όμως ένα βιντεάκι κάποια στιγμή, με απλές και σύντομες οδηγίες για να συρρικνώσεις πλαστικό με υλικά που μπορεί να έχεις στο σπίτι και τελικά πήρα την απόφαση να το δοκιμάσω. 
Τα υλικά που χρειαζόμαστε λοιπόν είναι: 
  • Πλαστικές συσκευασίες τροφίμων. ΠΡΟΣΟΧΗ! Μόνο αυτές που σε κάποιο σημείο έχουν ένα τρίγωνο σήμα ανακύκλωσης με τον αριθμό 6. Προσπάθησα να το δείξω όσο φαίνεται στην επόμενη φωτογραφία. 
  • Ανεξίτηλοι μαρκαδόροι σε διάφορα χρώματα, με σχετικά λεπτή μύτη (όχι την πολύ λεπτή που είναι για γραφή).
  • Χαρτί
  • Μολύβι
  • Ψαλίδι
  • Διακορευτής
  • Ταψί
  • Αντικολλητικό χαρτί
  • Φούρνος
1. Κόβουμε τις ίσιες επιφάνειες από τις συσκευασίες. 
2. Φτιάχνουμε το σχέδιο που θέλουμε σε ένα χαρτί ή εκτυπώνουμε κάποιο έτοιμο.
3. Τοποθετούμε τη διαφάνεια πάνω από το σχέδιο και το αντιγράφουμε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο.
4. Γεμίζουμε το σχέδιο με χρώμα.
5. Κόβουμε με προσοχή γύρω γύρω. Κάνουμε μικρές κινήσεις με το ψαλίδι, όχι μία συνεχόμενη γιατί το πλαστικό σκίζεται. 
6. Κάνουμε τρύπα με τον διακορευτή, αν θέλουμε να φτιάξουμε μπρελόκ, σκουλαρίκια κλπ, αλλιώς το αφήνουμε όπως είναι.
  Ετοιμάζουμε με τον ίδιο τρόπο όσα σχεδιάκια θέλουμε. Στην εικόνα θα δείτε ότι σε κάποια έχω κάνει τρύπα πάνω στο σχέδιο, σε άλλα πιο ψηλά για να μην το τρυπήσω και σε κάποια καθόλου γιατί τα προορίζω για καρφίτσες. 
7. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς κελσίου στις αντιστάσεις.
8. Βάζουμε σε ένα ταψί ένα κομμάτι αντικολλητικό χαρτί και τοποθετούμε πάνω τις φιγουρίτσες μας (με τη χρωματισμένη όψη πάνω), μακριά τη μία από την άλλη, για να μην κολλήσουνε μεταξύ τους στο ψήσιμο.
9. Ψήνουμε για περίπου ένα λεπτό μόνο και τα βλέπουμε μπροστά μας να μαζεύουν και να μένουν περίπου στο ένα τρίτο του αρχικού τους μεγέθους. Κάποια στιγμή σταματάνε να συρρικνώνονται και αρχίζουν να ισιώνουν από μόνα τους. Τότε καταλαβαίνουμε ότι είναι έτοιμα και τα βγάζουμε προσεκτικά.
10. Αν δεν έχουν ισιώσει τελείως, γρήγορα γρήγορα με ένα ποτήρι τα πατάμε όσο είναι ζεστά για να πάρουν τη μορφή που θέλουμε. ΠΡΟΣΟΧΗ! Κρυώνουν αμέσως! Γι' αυτό ψήστε τα λίγα-λίγα και έχετε το ποτήρι έτοιμο, έτσι ώστε με το που τα βγάλετε από το φούρνο να τα πατήσετε.
   Σε λίγα δευτερόλεπτα θα έχουν κρυώσει και θα είναι όπως αυτά της φωτογραφίας. Αμέτρητα σχέδια, αμέτρητες δυνατότητες με αυτή την τεχνική! Φτιάξτε τα δικά σας κοσμήματα, μπρελόκ ή κουμπιά και χάντρες! Αν έχετε παιδάκια βάλτε τα να ζωγραφίσουν εκείνα και κάντε τη ζωγραφιά τους ένα όμορφο ενθύμιο!
Δείτε τη διαφορά του πριν με το μετά. Το σχεδιάκι όπως το ζωγράφισα πάνω στη διαφάνεια και όπως έγινε μετά το ψήσιμο.
Δοκιμάστε και σχέδια μόνο με τον μαύρο μαρκαδόρο, χωρίς χρώμα.
Αν κατά λάθος κοπεί κάποιο κομμάτι με το ψαλίδι, ψήστε το κι αυτό μαζί και κολλήστε το με δυνατή κόλλα όταν θα έχει κρυώσει πολύ καλά. Στη φωτογραφία ίσως φαίνεται η ένωση στο δεξί ποδαράκι που μου κόπηκε. Το κόλλησα και είναι πολύ σταθερό.
Τα πέρασα κιόλας στα κλειδιά μου! 
Και για το τέλος σας άφησα  τον λόγο για τον οποίο ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να δοκιμάσετε να κάνετε αυτή τη διαδικασία με άλλο πλαστικό από αυτό που περιέγραψα πιο πάνω. Κι εγώ μπήκα στον πειρασμό και είπα "Έλα μωρέ, πόσο διαφέρει το ένα πλαστικό από το άλλο;". Εμ... Τελικά διαφέρει... Με το άλλο πλαστικό περίμενα ... και περίμενα και δεν έγινε τίποτα εκτός από το να παραμορφωθεί το αρχικό σχέδιο...
Δείτε και το βιντεάκι που με βοήθησε πολύ!
Προσοχή στις λεπτομέρειες λοιπόν και ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!!

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.