Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ταξίδι στα βουνά της Ελλάδας!

 
   Το 2013, δημοσιεύσαμε την εξαιρετική δραστηριότητα που πραγματοποίησε ο κ. Γιάννης Σταράκης, με τους μαθητές και τις μαθήτριές του, για να γνωρίσουν τους κόλπους και τα ακρωτήρια της Ελλάδας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας στην Ε' δημοτικού. Η συνάδελφος Βαρβάρα Ντινοπούλου και οι μαθητές και μαθήτριες του Ε2 (2018-2019) του 5ου Δ.Σ. Γαλατσίου, εφάρμοσαν την ιδέα του κ. Σταράκη και δουλεύοντας ομαδικά, συνδιαμόρφωσαν ένα παραμύθι, που θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε την ονομασία και την τοποθεσία των βουνών της Ελλάδας. Ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεστε μαζί μας την έμπνευση και τη δουλειά σας!

Τα παιδιά διαβάζουν, σε ομάδες, το παραμύθι έχοντας μπροστά τους τον χάρτη. Ακολουθούν την αριθμημένη διαδρομή. Διαβάζουν το παραμύθι με το ταξίδι στα βουνά της Ελλάδας και σημειώνουν τα ονόματα στον χάρτη που τους δίνουμε. Αν εκτυπώσουμε το χάρτη σε μέγεθος Α3, εκτός από το να γράψουν το όνομα του βουνού, μπορούν να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό με την ιστορία (δείτε την παραπάνω εικόνα με τον χάρτη που έχουν φτιάξει μαθητές της Βαρβάρας)!



Είναι ένας διαφορετικός και ευχάριστος τρόπος για να μιλήσουμε στο μάθημα της Γεωγραφίας της Ε' Δημοτικού, για τα βουνά. Είναι δοκιμασμένο με εντυπωσιακά αποτελέσματα και αρέσει πολύ στα παιδιά! Δοκιμάστε το κι εσείς και στείλτε μας σε σχόλιο τις εντυπώσεις σας!

Το παραμύθι με το ταξίδι στα βουνά της Ελλάδας

Κενός χάρτης για τη δραστηριότητα

Περισσότερες δοκιμασμένες ιδέες του κ. Σταράκη (διδάσκων στο ΤΕΑΠΗ Αθηνών) θα βρείτε πατώντας εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.