Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βραχιολάκια με την αλφαβήτα

 Αφού ολοκληρώσαμε με τα πρωτάκια μας την εισαγωγική ενότητα "Πού είναι ο Άρης;" στη Γλώσσα, μπήκαμε στην αναλυτική και ενσυνείδητη επεξεργασία των γραμμάτων. Κάθε φορά που θα γνωρίζουμε ένα νέο γράμμα, θα παίρνουμε το βραχιολάκι με το γράμμα της ημέρας, μεγάλο και μικρό, δύο ή τρεις λεξούλες αναφοράς και τις αντίστοιχες εικόνες.


Το υλικό που έχουμε ετοιμάσει και θα βρείτε παρακάτω, περιλαμβάνει τα είκοσι πέντε βραχιολάκια που θα χρειαστούμε, όσο δουλεύουμε το πρώτο τεύχος του βιβλίου της Γλώσσας. Είναι ένα βραχιολάκι για κάθε γράμμα της αλφαβήτας και ένα για το δίψηφο φωνήεν ου. Έχουμε επιλέξει να τα τοποθετήσουμε με τη σειρά εμφάνισης του γράμματος στο βιβλίο του μαθητή και όχι με την αλφαβητική για δική μας διευκόλυνση στην εκτύπωση. Για τα υπόλοιπα δίψηφα φωνήεντα και σύμφωνα αλλά και τους συνδυασμούς, θα ακολουθήσει ανάρτηση με το σχετικό υλικό, δείτε εδώ.


  Το αρχείο είναι μόνο ασπρόμαυρο και το εκτυπώνουμε κατά προτίμηση σε χρωματιστα φύλλα Α4. Εκτυπώνουμε κάθε σελίδα σε τόσα αντίτυπα όσοι είναι και οι μαθητές μας και κόβουμε πάνω στο περίγραμμα. Κολλάμε με απλή διαφανή ταινία, λεπτή ή χοντρή. 


  Την ιδέα πήραμε από τα βραχιολάκια με το ισπανικό αλφάβητο που βρήκαμε στο TpT.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.