Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η πόρτα της Πρώτης!

  Τα πρωτάκια μας, που βρίσκονται στην κρίσιμη μεταβατική φάση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, προσπαθούν να προσαρμοστούν στο νέο τους σχολείο. Στο ξεκίνημα της χρονιάς, λοιπόν, παραξενεύτηκαν με την τεράστια και άδεια αίθουσα που τους περίμενε, μια και δεν υπήρχε χρόνος να ετοιμάσουμε κάτι νωρίτερα. Στις πρώτες συζητήσεις που κάναμε, θυμούνταν ιστορίες από το Νηπιαγωγείο και, μεταξύ άλλων, ανέφεραν ότι η τάξη τους τότε ήταν πολύ όμορφή και στολισμένη με χρώματα...
  Έτσι, ξεκινήσαμε άμεσα να ομορφύνουμε και τη δική μας τάξη, με εποπτικό υλικό αλλά και ζωγραφιές των παιδιών. Από τα πρώτα-πρώτα πράγματα που κάναμε, όμως, ήταν να στολίσουμε την πόρτα της αίθουσας εξωτερικά. Θέλαμε χρώμα ακόμα και στην είσοδο, για να φτιάχνει η διάθεσή μας πριν καν μπούμε μέσα. Γι' αυτό, φτιάξαμε μια επιγραφή με μεγάλα, χρωματιστά γράμματα και πολλά χαμόγελα, που καλωσορίζει τα παιδιά, τους δασκάλους αλλά και τους επισκέπτες στην τάξη μας. 
    
  

  Για να φτιάξουμε αυτή την επιγραφή, εκτυπώσαμε τα γράμματα και τις λέξεις σε χρωματιστά χαρτιά, τα κόψαμε, τα πλαστικοποιήσαμε και τα κολλήσαμε στην πόρτα με ρολάκια από κολλητική ταινία. Αν κι εσείς θέλετε να στολίσετε με αυτόν τον τρόπο την πόρτα της τάξης σας, θα βρείτε το αρχείο για λήψη και εκτύπωση εδώ. Οι καρτέλες με τη λέξη "πόρτα" είναι από τις καρτέλες με τα αντικείμενα της τάξης, που βρήκαμε στο Teaching Therapy.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.