Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πιάσε το όνειρο! Είναι στο χέρι σου!


   Με τα παιδιά της Τάξης Υποδοχής ολοκληρώσαμε ακόμα μια κατασκευή που συνδυάζεται με την παραγωγή γραπτού λόγου. Μετά τις ευχές για το νέο έτος και το δέντρο της αγάπης, συζητήσαμε για το μέλλον και τα όνειρα που κάνουμε γι' αυτό και τα καταγράψαμε σε χεράκια από χαρτόνι.
 
   Τα χεράκια τα έφτιαξαν τα παιδιά, σχεδιάζοντας το περίγραμμα ενός χεριού τους σε χαρτόνι. Αφού το έκοψαν, έγραψαν πάνω τα σχέδια και τα όνειρά τους για το μέλλον και όσοι ήθελαν έκαναν και κάποια σχεδιάκια για να στολίσουν την κατασκευή τους. Όταν συγκέντρωσα όλα τα χεράκια, έντυσα ένα φελοπίνακα  και με τη βοήθεια των παιδιών τα κολλήσαμε με χαρτοταινία. Έπειτα έγραψα με μαρκαδόρο τη φράση "Πιάσε το όνειρο! Είναι στο χέρι σου!" και άφησα τα παιδιά να στολίσουν το φελοπίνακα με καρδιές και αστέρια!

 Τα όνειρά μας δίπλα στους ήλιους που είχαμε φτιάξει παλιότερα στολίζουν ένα διάδρομο του σχολείου μας.


Σχόλια

  1. Καλησπέρα! Συγχαρητήρια για την όμορφη δουλειά σας! Ηθελα να ρωτήσω αν υπάρχει κάποια ιδέα για το πως μπορούν τα παιδιά να θυμούνται τα γράμματα της αλφαβήτου. Διδάσκω ξένη γλώσσα και ψάχνω κάποια χειροτεχνία όπως για παράδειγμα αυτή της προπαίδειας που μπορούν τα παιδιά να την έχουν πάντα μαζί τους και να ανατρέχουν εκεί όταν ξεχνάνε κάποιο γράμμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ! Αν βάλεις στο google τη φράση alphabet printable flash cards θα σου βγάλει αρκετά αποτελέσματα. Μπορείς να τα εκτυπώσεις να τα πλαστικοποιήσεις και να τα περάσεις από κρικάκι όπως το μπρελόκ της προπαίδειας. Θα βρεις σίγουρα κάτι που θα σου αρέσει!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.