Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γεωγραφικοί όροι (Μελέτη Γ' Δημοτικού)

   Στη δεύτερη ενότητα της Μελέτης της Γ' Δημοτικού "Ο τόπος μας"¨, παρουσιάζονται γεωγραφικοί όροι του κατακόρυφου και οριζόντιου διαμελισμού, χωρίς να γίνεται ακόμα αυτή η διάκριση μεταξύ τους. Για κάποιους από αυτούς, υπάρχουν φωτογραφίες και σχέδια, ενώ για άλλους γίνεται μόνο γραπτή αναφορά. Έτσι, όταν δουλέψαμε αυτή την ενότητα, έκανα πρόχειρα κάποια σχεδιάκια για να έχουμε εικόνα για όλα όσα αναφέρονται στο βιβλίο. 

  Τα παιδιά ανά δύο χρωμάτισαν από ένα αφισάκι και αφού είχαν τελειώσει όλοι τα παρουσίασαν στην τάξη, περιγράφοντας προφορικά τον όρο που χρωμάτισαν. Μετά τα χωρίσαμε σε δύο ομάδες: σε αυτά που έδειχναν τους σχηματισμούς της ξηράς σε σχέση με τη θάλασσα, χωρίς να αναφερθούμε στον οριζόντιο διαμελισμό, και σε αυτά που αφορούσαν μόνο την ξηρά και τα στοιχεία της και πάλι χωρίς να μιλήσουμε για τον κατακόρυφο διαμελισμό αντίστοιχα. Τα πρώτα τα κολλήσαμε σε γαλάζιο φόντο ενώ τα δεύτερα σε πράσινο.

  Στη φωτογραφία, βλέπετε το τελικό αποτέλεσμα, που έχουμε αναρτήσει στην τάξη μας. Κατεβάστε και εκτυπώστε το αρχείο που ετοίμασα και δοκιμάστε το κι εσείς στο σχολείο ή στο σπίτι. :-)
 


Σχόλια

  1. Τέλειο! Πολύ χρήσιμο κ ευχάριστη δραστηριότητα για τα παιδιά! Ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !
    ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΤΥΠΩΣΩ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΑΥΤΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστούμε Όλγα! Για να το αποθηκεύσεις, πατάς πάνω στη λέξη αρχείο και στη σελίδα που σου εμφανίζεται, πάνω δεξιά θα βρεις ένα βελάκι. Αν περάσεις τον κέρσορα από πάνω εμφανιζεται η λέξη λήψη. Κάνεις κλικ στο βελάκι αυτό και αποθηκεύεται το αρχείο στον υπολογιστή σου. Αν εξακολουθείς να έχεις πρόβλημα με την αποθήκευση στείλε μας και πάλι.

      Διαγραφή
  3. Υπέροχη δουλειά, παιδιά. Η βοήθειά σας πολύτιμη πολλές φορές. Σας ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. έψαχνα,έψαχνα και δεν έβρισκα...ήταν ακριβώς αυτό που ζητούσα!Σας ευγνωμονώ :) Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.