Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι εκλογές στην τάξη μας (διαθεματική προσέγγιση)


Στο τέλος της ενότητας 1 στη Μελέτη της Γ' δημοτικού, συζητήσαμε για τις εκλογές. Αφού ολοκληρώσαμε την ενότητα, αποφασίσαμε να κάνουμε τις δικές μας εκλογές στην τάξη και να ψηφίσουμε τον νέο αρχηγό των δώδεκα θεών (!), με αφορμή το κεφάλαιο της Ιστορίας που είχαμε μελετήσει. Μας πήρε αρκετό καιρό και πολλές ώρες Ευέλικτης Ζώνης και Μελέτης για να ολοκληρώσουμε τη δραστηριότητα, αλλά επιτέλους τα καταφέραμε και μπορούμε να σας την παρουσιάσουμε!


  Το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να ετοιμάσουμε τις ταυτότητες μας. Έβγαλα τα παιδιά φωτογραφίες, τις οποίες προσάρμοσα στο μέγεθος του χώρου στην ταυτότητα, τις εκτύπωσα και τις έκοψα. Μοίρασα στα παιδιά το έντυπο από το Teaching Therapy. Αυτά το συμπλήρωσαν, έκοψαν την μπροστινή και πίσω όψη και τις κόλλησαν μεταξύ τους με κόλλα στικ. Κόλλησαν τη φωτογραφία τους και μου έδωσαν τις ταυτότητες για να τις πλαστικοποιήσω. Για όσους δυσκολεύονταν με κάποια από τα στοιχεία, ψάχναμε στα φύλλα ελέγχου και τα βρίσκαμε. Μόνο γι' αυτό χρειαστήκαμε σίγουρα μια διδακτική ώρα.
   Την επόμενη φορά, φτιάξαμε ομαδούλες των δύο παιδιών και με κλήρο κάθε μία ανέλαβε την προεκλογική εκστρατεία ενός από τους δώδεκα θεούς. Υποψήφιοι ήταν δέκα από τους δώδεκα γιατί είχαμε μόνο δέκα ομάδες. Είχαμε ήδη γνωρίσει τα χαρακτηριστικά και τα σύμβολα του καθενός και βάσει αυτών τα παιδιά έγραψαν τις προεκλογικές τους ομιλίες (1 διδακτική ώρα). Κάποιες μέρες μετά, ζωγράφισαν και τις αφίσες του προεκλογικού "αγώνα"! Αφού τελείωσαν όλοι, κάθε ομάδα παρουσίαζε την αφίσα της και διάβαζε την ομιλία στην τάξη. (1 διδακτική ώρα)   
    Άλλη μία ώρα μας πήρε να ετοιμάσουμε τα ψηφοδέλτια. Χρειαζόμασταν ένα για κάθε ψηφοφόρο και από ένα λευκό, οπότε ο καθένας πήρε από ένα Α4. Το χώριζε στα δυο και στο μισό έγραφε την λίστα των δέκα υποψηφίων, ενώ το άλλο μισό το άφηνε κενό. Συγκεντρώσαμε τα ψηφοδέλτια και κάναμε κλήρωση για τους ρόλους! Ένας θα ήταν ο δικαστικός αντιπρόσωπος, δύο οι γραμματείς και δύο τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής. Εξήγησα τι ακριβώς θα κάνουν όλοι αυτοί κι έτσι ήμασταν σχεδόν έτοιμοι για τη διεξαγωγή των εκλογών! 
  Για κάλπη χρησιμοποιήσαμε μια απλή κούτα, και για παραβάν βάλαμε ένα θρανίο πάνω στο άλλο ανάποδα και στα πόδια του "πάνω" θρανίου, κρεμάσαμε ένα πανί που βρήκαμε στο θέατρο. Με το σκηνικό έτοιμο και τους υπεύθυνους στο πόστο τους, ξεκινήσαμε τη διαδικασία. Ένας ένας περνούσε από τη γραμματεία κι έδινε την ταυτότητά του. Ένας από τους γραμματείς είχε τον εκλογικό κατάλογο, όπου εντόπιζε το όνομα και το διέγραφε και ο άλλος μια λίστα όπου κατέγραφε με τη σειρά τα ονόματα των εκλογέων και τους έβαζε να υπογράφουν στο πλάι.

   Μετά απ' τη γραμματεία, πήγαινε δίπλα στην εφορευτική επιτροπή απ' όπου έπαιρνε τα δύο ψηφοδέλτια και ο δικαστικός αντιπρόσωπος του έδινε τον φάκελο που είχε μονογράψει. Έμπαινε στο παραβάν, σημείωνε τους σταυρούς προτίμησης, έβαζε το ψηφοδέλτιο στον φάκελο και έβγαινε για να τον ρίξει στην κάλπη. Για τους σταυρούς είχαμε βάλει όριο τους τρεις, ώστε να έχει ένα ενδιαφέρον το αποτέλεσμα και να μην ψηφίζει ο καθένας μόνο το θεό που είχε αναλάβει. Επίσης είχα εξηγήσει στα παιδιά πώς μπορούσε να βγει άκυρο ένα ψηφοδέλτιο. (2 διδακτικές ώρες)
   Πριν λίγες μέρες, ανοίξαμε την κάλπη! Είχα ωστόσο εκτυπώσει τα αφισάκια με τους δώδεκα θεούς από τη σελίδα της Δώρας "Το παραμύθι έχει αρχίσει", τα είχα πλαστικοποιήσει και τα κόλλησα στον πίνακά μας με χαρτοταινία. Κλήρωσα δύο παιδιά για να βγάζουν τους φακέλους από την κάλπη, να τους ανοίγουν έναν έναν και να διαβάζουν δυνατά ποιος πήρε σταυρό. Ένα τρίτο παιδί για κάθε σταυρό κολλούσε ένα αυτοκόλλητο χαρτάκι πάνω από τον αντίστοιχο θεό. Έτσι σχηματίστηκε το ραβδόγραμμα που φαίνεται στη φωτογραφία. 
  Το αποτέλεσμα άργησε να φανεί και όλοι είχαν αγωνία σχεδόν μέχρι το τέλος! Κάθε φορά που κάποιος έπαιρνε έναν ακόμα σταυρό είχαμε πανηγυρισμούς!! Όταν τελείωσαν τα ψηφοδέλτια, τα μετρήσαμε, σημειώσαμε το σύνολο, τα άκυρα και τα λευκά που εντοπίσαμε καθώς και πόσους σταυρούς έλαβε ο κάθε υποψήφιος. Νικητής τελικά αναδείχτηκε ο Ποσειδώνας που επικράτησε του Δία με διαφορά μιας ψήφου!! (2 διδακτικές ώρες)
Τώρα σκέφτομαι μήπως το προχωρήσουμε λίγο ακόμα και συνδυάσουμε τα αποτελέσματα που καταγράψαμε με τα κλάσματα που μαθαίνουμε αυτόν τον καιρό ;-). Πάντως, στην τελική άξιζε τον κόπο και τον χρόνο που αφιερώσαμε η συγκεκριμένη δραστηριότητα. Τα παιδιά το καταευχαριστήθηκαν σε όλες τις φάσεις της, έμαθαν πολλά για τη διαδικασία των εκλογών (και όχι μόνο) με βιωματικό τρόπο και όλα αυτά μέσω της Γλώσσας (γραπτής και προφορικής έκφρασης), της Ιστορίας, της Μελέτης, των Μαθηματικών αλλά και των Εικαστικών. 



Σχόλια

  1. Είσαι μοναδική ☺.Δεν είμαι δασκάλα αλλά μαμά που ασχολείται πολύ με τα παιδιά της και οι καθοδήγηση σου είναι πολύτιμη. Σ'ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.