Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η πρώτη συνάντηση με τους γονείς

  Η πρώτη συνάντηση με τους γονείς... Το μεγάλο μου άγχος στο ξεκίνημα κάθε χρονιάς. Ίσως επειδή για μένα αυτό το ξεκίνημα γίνεται από Οκτώβρη, Νοέμβρη και μετά και συνήθως έχω ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή μου για να προετοιμαστώ κατάλληλα. Ξεκινάω άμεσα να δουλεύω στη νέα μου τάξη, ψάχνοντας παράλληλα όσα χρειάζεται να γνωρίζω (αν δεν την έχω δουλέψει ξανά), και μέσα σε λίγες μέρες πρέπει να έχω προγραμματίσει την πρώτη ενημέρωση γονέων... 

Αν έχετε νιώσει κι εσείς το ίδιο, ας οργανωθούμε για να μην αγχωθούμε. Τι χρειάζεται να κάνουμε:
  •  Το πρώτο βήμα είναι να φτιάξουμε και να στείλουμε με τα παιδιά την πρόσκληση με την ημέρα, την ώρα και τον τόπο συνάντησης, δίνοντας όσο γίνεται κάποιες μέρες περιθώριο στους γονείς, ώστε να μπορέσουν να παρευρεθούν. 
  •   Την ημέρα της συνάντησης φροντίζουμε ο χώρος που θα υποδεχτούμε τους γονείς να είναι κατάλληλα διαμορφωμένος. Συνήθως, αυτός είναι η αίθουσα της τάξης μας, αν και προσωπικά μου έχει τύχει να χρησιμοποιήσω αναγκαστικά και την αίθουσα εκδηλώσεων. Στήνουμε τα θρανία σχηματίζοντας ένα μεγάλο τραπέζι ή ένα τετράγωνο ή τοποθετούμε μόνο τις καρέκλες σε κυκλική διάταξη.
  Με λίγο ή περισσότερο χρόνο για προετοιμασία, βοηθάει πολύ να έχουμε σημειώσει αυτά που θέλουμε να μοιραστούμε με τους γονείς σε μία λίστα. Τα πρώτα χρόνια, την είχα μαζί μου και τη συμβουλευόμουν κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για να μην ξεχάσω τίποτα. Πέρυσι, αντί λίστας, ετοίμασα μια παρουσίαση με τα θέματα που θα συζητούσαμε, όπως έχω δει ότι κάνουν ήδη αρκετοί συνάδελφοι. Ήταν όντως πολύ πρακτικό, γιατί όλα υπήρχαν εκεί με τη σειρά, όπου χρειαζόταν είχα προσθέσει εικόνες ή φωτογραφίες, οι γονείς παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον και μπορούσαμε να σταματήσουμε εύκολα για διευκρινιστικές ερωτήσεις ή σχόλια σε διάφορα σημεία χωρίς να χάνεται ο ειρμός.    
  •   Κάποια θέματα συζήτησης, αφού γίνουν οι απαραίτητες συστάσεις είναι: οι γενικές οδηγίες για τη μελέτη και την ξεκούραση στο σπίτι, οι στόχοι της χρονιάς για κάθε διδακτικό αντικείμενο της τάξης, ο τρόπος που θα εργαζόμαστε στο σχολείο, τα υλικά που θα χρειαστούμε, οι εργασίες για το σπίτι, ο κανονισμός του σχολείου σε σχέση με την προσέλευση, την αποχώρηση, τις μετακινήσεις κλπ, οδηγίες για τις περιόδους ιώσεων, τρόποι επικοινωνίας και συνεργασίας, προγραμματισμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις κ.ά.

  Τα θέματα αυτά είναι ενδεικτικά, καθώς ανάλογα με τις συνθήκες σε κάθε τόπο, σχολείο ή τάξη, μπορεί να χρειάζεται να προστεθούν επιπλέον ή να παραλειφθούν κάποια από τα παραπάνω. Αν θέλουμε μοιράζουμε στους γονείς έντυπα με τα βασικά σημεία της παρουσίασης, ώστε να μπορούν να τα μελετήσουν με περισσότερη άνεση στο σπίτι.


  • Ζητάμε από τους γονείς να μας δώσουν στοιχεία επικοινωνίας και τις απαραίτητες πληροφορίες για τους μαθητές μας που αφορούν αδυναμίες, θέματα υγείας, το οικογενειακό περιβάλλον ή ό,τι άλλο κρίνουν εκείνοι ότι θα φανεί σε εμάς χρήσιμο να γνωρίζουμε. Μοιράζουμε το έντυπο με τα στοιχεία του μαθητή για να το συμπληρώσουν είτε εκείνη την ώρα είτε στο σπίτι, διαβεβαιώνοντάς τους ότι τα γραφόμενα δε θα κοινοποιηθούν σε κανέναν άλλον.

  • Τέλος, κλείνουμε την ενημέρωση, ευχαριστώντας τους γονείς για την παρουσία τους και ανανεώνοντας, ίσως, το ραντεβού για την επόμενη προγραμματισμένη εξατομικευμένη ενημέρωση σχετικά με την πρόοδο των μαθητών.         

Σχόλια

  1. Καλήσπερα μηπως θα μπορουσατε να μοιραστειτε μαζι μας την παρουσιαση για την ενημερωση γονεων? ευχαριστω πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Χαρά! Βρήκαμε παρουσιάσεις στο διαδίκτυο και προσθέσαμε ή αφαιρέσαμε διάφορα στοιχεία. Επειδή δεν είναι δική μας δουλειά δεν μπορούμε να το ανεβάσουμε. Ωστόσο, μπορείς να βρεις στη σελίδα facebook της Τάξης Αστεράτης, της Ιωάννας Χατσίκου, επεξεργάσιμη παρουσίαση για την Α.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.