Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χριστουγεννιάτικο δέντρο-μινιατούρα από κουκουνάρι


  Δίνουμε μια νέα ζωή στα πεσμένα και ξερά κουκουναράκια και τα μετατρέπουμε σε όμορφα και στολισμένα Χριστουγεννιάτικα δεντράκια! Ιδέα για δωράκι στα παιδιά ή για τα Χριστουγεννιάτικα bazaar. Τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων μπορούν να υλοποιήσουν μόνα τους την κατασκευή, χρησιμοποιώντας υγρή κόλλα αντί για σιλικόνη. Στις μικρές τάξεις, μπορούν σίγουρα να συμμετέχουν βάφοντας τα κουκουνάρια. 

  Αρχικά, συγκεντρώνουμε τα κουκουνάρια. Εμείς ζητήσαμε από τους μαθητές μας, να βρουν και να φέρουν δύο τρία μεγάλα και ανοιχτά κουκουνάρια ο καθένας. Μαζεύτηκαν αρκετά κι έτσι μπορούσαμε να διαλέξουμε από αυτά τα πιο όμορφα για να τα κάνουμε δεντράκια. Τα πρωτάκια μας ανέλαβαν το βάψιμο! Χρησιμοποιήσαμε πράσινη τέμπερα, πινελάκια και νερό. Ένα μπουκάλι των 500 ml έφτασε και περίσσεψε για 30+ κουκουνάρια. Τα παιδιά έβαφαν μέσα και έξω τα πεταλάκια, ένα ένα!


  Τα αφήσαμε να στεγνώσουν καλά μέχρι την επόμενη μέρα. Στη συνέχεια, εμείς τοποθετήσαμε τις χρωματιστές μπαλίτσες πομ-πομ σε κάποια από τα πεταλάκια με σιλικόνη.


  Ετοιμάσαμε τις βάσεις των δέντρων, πλάθοντας, με βρεγμένα χέρια, μικρές μπάλες από λευκό πηλό που στεγνώνει στον αέρα. Πάνω στον πηλό, πιέζαμε ελαφρώς το κουκουνάρι, έτσι ώστε να στέκεται ωραία. Στην κορυφή, κολλήσαμε με σιλικόνη στα δεντράκια μας, φωτεινά, κίτρινα, φουσκωτά αστεράκια οριγκάμι, που σας έχουμε δείξει σε παλαιότερη ανάρτηση πώς γίνονται.


  Για να στεγνώσουν πιο γρήγορα, τα τοποθετήσαμε πανω σε θερμαντικά σώματα. Την επόμενη μέρα, αφού ο πηλός είχε ξεραθεί πολύ καλά, κολλήσαμε τη βάση στο κουκουνάρι με σιλικόνη. Χωρίς την κόλλα το κουκουνάρι έφευγε εύκολα από τη βάση.


Επειδή, τα συγκεκριμένα προορίζονται για το Χριστουγεννιάτικο bazaar του σχολείου μας, τα συσκευάσαμε σε νάυλον σακουλάκια και τα συρράψαμε με ένα διπλωμένο χαρτονάκι. 


  Για την ιδέα ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την δασκάλα των εικαστικών, Μαρία Καραντουμάνη, που είχε φτιάξει με τους μαθητές της τα συγκεκριμένα δεντράκια τη χρονιά που συνεργαστήκαμε. Μπορείτε να δείτε τη διαδικασία κατασκευής και το τελικό αποτέλεσμα και στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Τα δεντράκια της Μαρίας το σχολικό έτος 2016-2017

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.