Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καρτέλες για το θρανίο: Δίψηφα & Συνδυασμοί


  Πριν κάποια χρόνια, η Χριστίνα, από το Teaching Therapy σχεδίασε και μας πρόσφερε δύο εξαιρετικά και πολύ χρήσιμα εργαλεία για τη διδασκαλία στην Α' δημοτικού. Αυτά ήταν η καρτέλα με τους αριθμούς ως το δέκα και η καρτέλα με την αλφαβήτα για το θρανίο. Η αλφαβήτα της Χριστίνας είναι, πλέον, το πρώτο πράγμα που φροντίζουμε να βάζουμε, σε κάθε θρανίο, από την αρχή κιόλας της σχολικής χρονιάς! 

  Βοηθάει πάρα πολύ όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα όσα δυσκολεύονται λίγο περισσότερο με τις φωνούλες των γραμμάτων. Τη διαβάζουμε πολύ συχνά όλοι μαζί στην τάξη κι έτσι όταν κάποιος κάνει ανάγνωση, ανατρέχει στην καρτέλα του αν χρειαστεί, για να εντοπίσει το γράμμα που τον δυσκολεύει. Στη συνέχεια, βρίσκει τη φωνούλα του, με τη βοήθεια της εικόνας που το συνοδεύει.

   Με τον ίδιο τρόπο, θα δουλέψουμε και την νέα καρτέλα που σχεδίασε η Χρίστίνα, με τα δίψηφα φωνήεντα και σύμφωνα, καθώς και με τους συνδυασμούς φωνηέντων. Η καρτέλα έχει όλα τα δίψηφα γραμματα και για κάθε ένα από αυτά την αντίστοιχη εικόνα αναφοράς. Την τοποθετούμε ακριβώς κάτω από την αλφαβήτα στο θρανίο. Θα τη βρείτε δωρεάν στο Teaching Therapy 

Δείτε επίσης:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.