Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μίνι Συντακτικό Δημοτικού - zine


Από τότε που ανεβάσαμε τη γραμματική ευρετήριο για την Γ' Δημοτικού, είχαμε υποσχεθεί πως θα φτιάχναμε κάποια στιγμή ξεχωριστό υλικό για το συντακτικό. Σκεφτήκαμε να παρουσιάσουμε τη θεωρία για τους όρους της απλής πρότασης με ένα zine. Είχαμε αξιοποιήσει την ίδια μέθοδο στο βιβλιαράκι για τη γιορτή της μαμάς και μετά από σχόλιο αναγνώστριας μάθαμε περισσότερα για την ιστορία των zines


Στο zine όλο το περιεχόμενο εμφανίζεται σε ένα μόνο φύλλο χαρτιού. Διπλώνοντας το χαρτί σύμφωνα με τις οδηγίες, σχηματίζεται ένα μικρό βιβλιαράκι, στο οποίο είναι συγκεντρωμένη η θεωρία για τα συστατικά και τα είδη των απλών προτάσεων. Το μόνο που χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε το βιβλιαράκι είναι ένα ψαλίδι.


Αρχικά, τσακίζουμε όλες τις γραμμές που φαίνονται πάνω στο χαρτί και το χωρίζουμε με αυτόν τον τρόπο σε οχτώ μέρη.


Διπλώνουμε το φύλλο στη μέση, όπως φαίνεται στη φωτογραφία (πάνω) και κόβουμε τη γραμμή πάνω από το εξώφυλλο, όπως βλέπουμε στην κάτω φωτογραφία.


Ξεδιπλώνουμε το φύλλο χαρτιού.


Διπλώνουμε στη μέση (οριζόντια διάταξη). Το φύλλο μας θα είναι κάπως έτσι:


Πιάνουμε από τις δύο άκρες το διπλωμένο χαρτί και τις πλησιάζουμε σχηματίζοντας ένα σταυρό. Για το βήμα αυτό ίσως βοηθήσει περισσότερο η παρακάτω εικόνα με τις οδηγίες από το Telling Tales.


Κλείνουμε το βιβλιαράκι, προσέχοντας να κρατήσουμε το εξώφυλλο από έξω.


Το βιβλιαράκι μας είναι έτοιμο!
Θα βρείτε το αρχείο πατώντας στον σύνδεσμο: Μίνι Συντακτικό Δημοτικού: Οι όροι της πρότασης.
Το δεύτερο βιβλιαράκι με τα είδη των προτάσεων θα το βρείτε εδώ.


Εκτυπώνουμε ένα αντίτυπο για κάθε μαθητή και μαθήτρια. Φτιάχνουμε εύκολα βιβλιαράκια, χωρίς πολλά κοψίματα, συρραπτικά, κόλλες κλπ. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν μόνα τους να διπλώσουν τα βιβλιαράκια τους με την καθοδήγησή μας.
  

Θα χαρούμε να διαβάσουμε τις εντυπώσεις σας στα σχόλια. Θέλετε να σχεδιάσουμε περισσότερα zines;


Σχόλια

  1. Πολύ χρήσιμα καθε φορα τα εκτυπωσιμα σας (προπαίδεια, δεκαδικοί αριθμοί, κλάσματα κοκ) και πολύ ωφέλιμες οι προτάσεις σας! Από τη μεγάλη μου κόρη που σας βρηκα πρωτη φορα ως και τη μικρή τωρα, μας βοηθατε απίστευτα! Να ΄στε καλά και σας ευχαριστούμε πολύ για όλα!

    (ναι θα θέλαμε και άλλα τέτοια! )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο για τις ιδέες σας! Σας ευχαριστούμε πολύ! Ό,τι φτιάχνετε, είναι πολύ χρήσιμο και μας βοηθάτε πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βεβαίως θέλουμε κι άλλα τέτοια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είστε πραγματικά από τα πολλά λίγα εκπαιδευτικά site που έχετε τόσο πρακτικές και ουσιαστικές ιδέες, χωρίς πολλή προετοιμασία και συνοπτικό και ουσιαστικό περιεχόμενο. Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε κι εμείς για το σχόλιο! Φτιάχνουμε το υλικό με κριτήριο τις μαθησιακές ανάγκες της τάξης μας και τον χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας. Χαιρόμαστε που το υλικό εξυπηρετεί και άλλους/ες συναδέλφους/ισσες ή γονείς.

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά! Σας ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχη ιδέα!! Ευχαριστούμε!
    Υπάρχει κάπου ηλεκτρονικά σε μορφή word το πατρόν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.