Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μοσχομυριστά στολίδια κανέλας!


  Δεν είναι χαριτωμένα; Δεν είναι τέλεια για το Χριστουγεννιάτικο δεντράκι;; Είναι στολιδάκια φτιαγμένα από ζύμη κανέλας, μυρίζουν ΤΕΛΕΙΑ και είναι τόσο εύκολο να φτιαχτούν που είναι κρίμα να μη δοκιμάσετε να τα φτιάξετε με τα παιδάκια σας στο σπίτι ή στο σχολείο! 

  Είχα δει από καιρό στο διαδίκτυο συνταγές για στολίδια που μοσχομυρίζουν κανέλα, αλλά οι περισσότερες ζητούσαν μια σάλτσα μήλου που μπορεί και να πωλείται στα μαγαζιά, αλλά δεν έχει τύχει να τη δω και δεν ήθελα να μπω στη διαδικασία να τη φτιάξω για να κάνω στολίδια για το δέντρο. Ψάχνοντας, ψάχνοντας, όμως, βρήκα μια απλούστερη συνταγή, παραλλαγή της βασικής ζύμης αλατιού, που γίνεται εύκολα και πάρα πολύ γρήγορα. Δε χρειάστηκε να προσθέσω τίποτα στις ποσότητες που έδινε η συνταγή και πέτυχε με την πρώτη. 

Τα υλικά που χρειάζονται είναι:
1 κούπα αλεύρι
μισή κούπα αλάτι
μισή κούπα κανέλα σε σκόνη
3/4 της κούπας πολύ ζεστό νερό

  Ρίχνουμε όλα τα στερεά υλικά σε ένα μπολ, τα ανακατεύουμε λίγο και προσθέτουμε το νερό. Όταν πέσει το νερό ανακατεύουμε με μια κουτάλα για να μην καούμε, αλλά μετά από λίγο μπορούμε να πιάσουμε το μείγμα με τα χέρια και να το ζυμώσουμε μέχρι να γίνει όπως αυτό της φωτογραφίας. Πρέπει να είναι σχετικά σφιχτό άλλα εύπλαστο, να ξεκολλάει από τα χέρια και τα τοιχώματα του μπολ και να έχει ομοιόμορφο καφετί χρώμα. Αυτό ήτανε! Έτοιμο να το δουλέψουμε.


  Βάζουμε το ζυμάρι ανάμεσα σε δύο κομμάτια λαδόκολλας και ανοίγουμε με τον πλάστη ένα χοντρό φύλλο, περίπου μισό εκατοστό. Χωρίς την πάνω λαδόκολλα δεν είναι τόσο εύκολο. Κάθε φορά ό,τι περισσεύει το πλάθουμε ξανά σε μπάλα και ανοίγουμε καινούριο φύλλο. Στα παιδιά μπορούμε να δίνουμε μικρά κομμάτια ζύμης για να ανοίγονται πιο εύκολα.
 Χρησιμοποιούμε κουπ-πάτ σε διάφορα σχήματα και φτιάχνουμε τα στολίδια μας. Αυτά με το έμβολο που αφήνουν σχέδιο στη ζύμη έχουν πολύ όμορφο αποτέλεσμα! Δείτε και μόνοι σας: 

  Για να μπορούμε να τα κρεμάσουμε στο δέντρο ή όπου αλλού θέλουμε για διακοσμητικά, πρέπει να κάνουμε τρύπες για να περάσουμε αργότερα κορδέλα ή σκοινί. Προτείνω να κάνετε τις τρύπες με λεπτά καλαμάκια. Είναι στο κατάλληλο μέγεθος και δεν αλλοιώνουν το στολίδι. 

   Σ' αυτό το σημείο η συνταγή που βρήκα έλεγε να τα αφήσουμε να στεγνώσουν μόνα τους και ότι σε μια μέρα θα είναι εντελώς στεγνά... Εμένα δε μου στέγνωσαν ούτε σε δύο μέρες, οπότε τα έβαλα κοντά στο σομπάκι, πάνω σε λαδόκολλα και σε μία μέρα ήταν έτοιμα. Υπάρχει βέβαια και η λύση του ψησίματος. Δεν το δοκίμασα και δε μπορώ να πω με σιγουριά, αλλά επειδή η ζύμη αυτή είναι σαν αυτή του αλατιού μπορεί να θέλει τον ίδιο χρόνο και θερμοκρασία ψησίματος: 160-170 βαθμούς για 15-20 λεπτά ή παραπάνω αν είναι πιο χοντρά. Για να μην αρπάξουν σκεπάζουμε με ένα αλουμινόχαρτο.
  Όταν θα είναι έτοιμα θα ασπρίσουν αρκετά, αλλά θα διατηρήσουν την υπέροχη μυρωδιά της κανέλας. Περνάμε μια λεπτή κορδέλα ή ένα σκοινάκι στο χρώμα που θέλουμε και είναι έτοιμα για το δέντρο μας ή για να τα χαρίσουμε! Μπορούμε να τα βάψουμε ή να τα διακοσμήσουμε με κόλλα και χρυσόσκονη για να είναι πιο εντυπωσιακά. Εμένα μου άρεσαν έτσι και τα άφησα όπως είναι. Ανυπομονώ να στολίσουμε και να τα κρεμάσω!... 

Για εξίσου όμορφα αλλά κατάλευκα στολίδια για το δέντρο δείτε την ανάρτηση: Στολίδια από ζύμη κορν φλάουρ και μαγειρικής σόδας

Τα στολιδάκια ΔΕΝ τρώγονται! :-)

Σχόλια

  1. τα κουπατ απο που τα προμηθευτηκες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα πήρα πέρυσι τα Χριστούγεννα από ένα μαγαζί στη Λάρισα στο Πάνθεον. Δεν είναι πολύ όμορφα;;

      Διαγραφή
  2. Μυρίζουν και μετά; ή μόνο το χρώμα θ' αλλάζει απ' τα περσινα μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται πως μυρίζουν και μάλιστα πολύ ;-) Πέρυσι έκανες αυτά με τη μαγειρική σόδα;

      Διαγραφή
  3. πανεμορφα βγηκαν...οντως απο που βρηκες τετοια κουπατ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Φαίη!!! :-) Ένα μαγαζάκι στο Πάνθεον της Λάρισας τα είχε πέρυσι. Δες μήπως υπάρχουν στο ίντερνετ.

      Διαγραφή
    2. σε ευχαριστω πολυ.περσι η μαμα ενος παιδιου μας μας ειχε φερει στολιδια ετοιμα απο σοδα και ηταν τοσο ομορφα που εννοειται ζητησα αμεσως τη συνταγη.και αυτα φαινονται υπεροχα απλα πρεπει ν ψαξω ν βρω τετοια κουπατ γτ φαινονται πιο ιδιαιτερα απο οτι τ κλασικα!!!

      Διαγραφή
  4. Πόσα περίπου κομμάτια βγαίνουν με αυτή την αναλογία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαρτάται από το μέγεθος των κουπ πατ που θα χρησιμοποιήσεις. Εμένα μου βγήκαν γύρω στα 20-25 σε διάφορα μεγέθη.

      Διαγραφή
  5. Αν τα περάσω με βερνίκι εξωτερικά, θα συνεχίσουν να μυρίζουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.