Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ζωγραφίζουμε, κολλάμε, πλάθουμε και υφαίνουμε με έμπνευση την Ιστορία


   Αν και μέχρι στιγμής δεν έχει τύχει να έχω Γ τάξη, συμπλήρωνα κάποιες ώρες το 2013-2014 σε μία τρίτη, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα που πραγματοποίησε η δασκάλα του τμήματος Χριστίνα Μαρινοπούλου, στο πλαίσιο των καινοτόμων δράσεων στην Ευέλικτη Ζώνη. Σ' αυτή την ανάρτηση συγκέντρωσα τις εικαστικές δραστηριότητες που κάναμε με τα παιδιά στη διάρκεια του προγράμματος. 

   Ξεκινήσαμε με τις βραχογραφίες των σπηλαίων! Αφού είχαν δουλέψει με τη Χριστίνα την αντίστοιχη ενότητα και είχαν δει σχετικές φωτογραφίες, έφτιαξαν τα δικά τους σχέδια με τέμπερες σε χαρτί. Χρησιμοποιήσαμε ελαφρώς κίτρινα χαρτιά, κόκκινη, κεραμιδί και μαύρη μπογιά. 


Ο καθένας έφτιαξε όποιο σχέδιο ήθελε. Αφήσαμε τα έργα να στεγνώσουν καλά και την επόμενη μέρα τα τσαλακώσαμε για εφέ ;-) και τα στολίσαμε στην τάξη.







Αργότερα, δοκιμάσαμε να υφάνουμε σε αυτοσχέδιους αργαλειούς από γλωσσοπίεστρα και σπάγκο. Δεν χρησιμοποιήσαμε μαλλί, αλλά σπάγκο γιατί θέλαμε απλά να δούμε την τεχνική και να προλάβουμε να το ολοκληρώσουμε. Τους αργαλειούς τους είχα ετοιμάσει από πριν. Ένωσα τέσσερα ξυλάκια κατασκευών (τα μεγάλα) με σιλικόνη. Στη συνέχεια, έφτιαξα πέντε "χορδές" σε κάθε κατασκευή και τις σταθεροποίησα κι αυτές με σιλικόνη.
   Τα παιδιά πήραν από ένα κομμάτι σπάγκο που στη μία άκρη του ήταν δεμένο σε ένα ξυλάκι (κι εδώ έβαλα σιλικόνη για να μη φύγει) . Την άλλη άκρη την έδεσαν με κόμπο στην πρώτη χορδή και μετά ξεκίνησαν να υφαίνουν. Περνούσαν το ξυλάκι με το σπάγκο κάτω από την πρώτη, πάνω από τη δεύτερη, κάτω από την τρίτη χορδή κ.ο.κ. Όταν τις περνούσαν όλες, τραβούσαν τον υπόλοιπο σπάγκο και συνέχιζαν προς την αντίθετη κατεύθυνση αυτή τη φορά πρώτα από πάνω, μετά κάτω κ.ο.κ.




  Φτιάξαμε και την τοιχογραφία της άνοιξης με ψηφίδες από γλασέ και απλά χρωματιστά χαρτιά. Αρχικά την σχεδίασα, με τη βοήθεια της φωτογραφίας στο βιβλίο, σε χαρτί του μέτρου. Πέρασα όλο το σχέδιο με μαύρο μαρκαδόρο και μετά αρχίσαμε να κολλάμε τις ψηφίδες. Τις λεπτομέρειες τις ζωγραφίσαμε με μαρκαδόρους. Μας πήρε δυο-τρία μαθήματα για να τελειώσουμε, γιατί είχε αρκετή δουλίτσα.   
                                                                                                                                            Για το δίσκο της Φαιστού, χρησιμοποιήσαμε πέντε πακέτα πηλού που στεγνώνει στον αέρα σε καφέ χρώμα. Κάθε ομάδα πήρε από ένα πακέτο πηλό, ένα ποτήρι νερό για να βρέχουν τα χεράκια και ξύλινα καλαμάκια για το σκάλισμα. Αφού κατάφεραν με λίγη δυσκολία να πετύχουν το σχήμα του δίσκου, τον τοποθέτησαν σε ένα χαρτί Α4 για να μην κολλήσει στο θρανίο και άρχισαν να γράφουν τις δικές τους ιστορίες στον πηλό με τα καλαμάκια τους.

                   
Αφήσαμε τους δίσκους στο περβάζι για να στεγνώσουν. Μια εβδομάδα μετά αφαιρέσαμε τα χαρτιά που είχαν κολλήσει στο πίσω μέρος και γράψαμε τα ονόματα των παιδιών της κάθε ομάδας.


Αυτές ήταν οι δημιουργίες μας!! Δοκιμάσαμε διαφορετικά υλικά και τεχνικές για ποικιλία! Ελπίζουμε να σας άρεσαν!
  

Σχόλια

  1. Υπέροχες δημιουργίες!!! Αν και μέχρι στιγμής δεν έχω πάρει Γ' τάξη, τις κρατάω στο αρχείο μου με την ελπίδα ότι πολύ σύντομα θα τις πραγματοποιήσω κι εγώ στην τάξη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τέλεια όλα μπράβο πολύ εμπνευσμένα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φέτος που έχω Γ' για πρώτη φορά θα προσπαθήσω να σε μιμηθώ...λατρεύω τις ιδέες σου αλλά κυρίως το γεγονός ότι τις μοιράζεσαι μαζί μας. Το ευχαριστώ είναι πολύ λίγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.