Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παιχνίδι μέμο για την προπαίδεια!


   Ένα φανταστικό παιχνίδι μέμο για την προπαίδεια, που μπορείτε να κάνετε όσο μαθαίνουν τα παιδιά την προπαίδεια, αλλά και αργότερα για επανάληψη. Η ιδέα ανήκει στην Ιωάννα Χατσίκου, τη δασκάλα της Τάξης Αστεράτης! Την παρουσίασε πριν λίγες μέρες, στην ανάρτηση Βρίσκω την προπαίδεια του 2 και του 4 ,όπου θα βρείτε και αρχείο για εκτύπωση, με τις προπαίδειες του 2 και του 4. 


   Επειδή χρειάστηκε να μπω για μια εβδομάδα σε τμήμα της Β, που είχε ολοκληρώσει την προπαίδεια όλων των αριθμών, σκέφτηκα να ετοιμάσω καρτελάκια με διάφορα γινόμενα για επανάληψη. Τα καρτελάκια τα έφτιαξα πολύ εύκολα, με μικρά αυτοκόλλητα χαρτάκια τύπου post-it. 

    Κολλούσα τα χαρτάκια μεταξύ τους, έτσι ώστε από τη μία μεριά να είναι ένα χρώμα και από την άλλη, ένα άλλο. Στη μια όψη έγραφα την πράξη και στην πίσω το αποτέλεσμα. Στο τέλος, τα  πλαστικοποίησα, τα έκοψα και ήταν έτοιμα.
   Πώς παίζεται το παιχνίδι; Πολύ απλά, τα παιδιά απλώνουν τα καρτελάκια στο θρανίο, ώστε να φαίνεται μόνο η πλευρά με τις πράξεις. Διαλέγουν μία από τις κάρτες (π.χ. όπως στη φωτογραφία το 3x8). Υπολογίζουν πόσο κάνει και λένε το αποτέλεσμα. Γυρνάνε την κάρτα και ελέγχουν αν είναι σωστό. Αν είναι, την αφήνουν κάτω γυρισμένη. Αν δεν είναι σωστό την αφήνουν πάλι κάτω και προσπαθούν ξανά αργότερα να το υπολογίσουν. Το παιχνίδι τελειώνει όταν καταφέρουν να γυρίσουν όλες τις κάρτες.
  Το καλό είναι ότι αυτό μπορούν να το κάνουν ο καθένας μόνος του ή και σε ομάδες. Στην τάξη που δούλεψα υπήρχαν 5 ομάδες, οπότε ετοίμασα ένα σετ 15 καρτών για κάθε ομάδα. Έπαιζαν ο καθένας με τη σειρά και ξαναάρχιζαν όταν τελείωναν όλες οι κάρτες. 
  Σας το συστήνω ανεπιφύλακτα, γιατί όχι μόνο είναι αποτελεσματικό, αλλά και πολύ διασκεδαστικό για τα παιδιά! Τους άρεσε πάρα πολύ και ζητούσαν να παίξουν ξανά και ξανά!!! Δοκιμάστε το!!
Ιωάννα, σ' ευχαριστώ πολύ!!!


Σχόλια

  1. τελεια η ιδεα με τα post it!τα εχεις αμεσως κομμενα σε χρώματα!!! παλια το ειχα κανει μεχαρτόνια αλλα ετσι είναι ακόμα πιο ευκολο!!! σε ευχαριστω κι εγω Γαλήνη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όντως πολύ εύκολο και βολικό Ιωάννα μου με τα post-it! Το έκανα έτσι γιατί δεν προλάβαινα να τα ετοιμάσω στον υπολογιστή. Η ιδέα σου όμως είναι φοβερή! Το έχω πει και σε συναδέλφους στο σχολείο και ήδη το έχουν κάνει! Και τα παιδιά σήμερα που ξαναπήγα στο συγκεκριμένο τμήμα, με ρωτούσαν αν θα παίξουμε πάλι ;-) Μεγάλη επιτυχία σου λέω!

      Διαγραφή
  2. Συγχαρητήρια!!!!! Οι ιδέες σου είναι υπέροχες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ αν και η συγκεκριμένη ιδέα είναι της Ιωάννας Χατσίκου, που μου επέτρεψε να την αναπαράγω και στο δικό μου ιστολόγιο!

      Διαγραφή
  3. πολυ ωραιο ευχαριστουμε πολυ που το μοιραστηκατε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.