Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρώτη μέρα στο σχολείο: Χρονοκάψουλα!



 Μια αγαπημένη δραστηριότητα για την επιστροφή στο σχολείο! Οι μαθητές, στην αρχή της χρονιάς, καταγράφουν τα στοιχεία τους, τις ασχολίες τους, τα αγαπημένα τους πρόσωπα, αναμνήσεις, στόχους, προτιμήσεις σε φαγητά, γλυκά, βιβλία κλπ. Αν θέλουμε τους δίνουμε κάποιο φυλλάδιο να συμπληρώσουν ή τους αφήνουμε να αυτοσχεδιάσουν σε λευκό χαρτί.


       Κρατάμε όλα τα φυλλάδια σε φακέλους. Στο τέλος της χρονιάς, μπορούν να κάνουν το ίδιο και να συγκρίνουν τις απαντήσεις τους σχεδόν ένα χρόνο μετά. 
        Το ίδιο μπορεί να γίνει και στο σπίτι στο ξεκίνημα κάθε σχολικής χρονιάς! Τα πρώτα χρόνια με τη βοήθεια των γονιών κι αργότερα μόνα τους!                                                          Φυλάξτε τα γράμματα, μαζί με φωτογραφίες από εκείνη την ημέρα, ζωγραφιές, το περίγραμμα του χεριού τους και ό,τι άλλο σκεφτείτε, σε ένα φάκελο ή κουτί, που θα ανοίξει όταν τελειώσει το σχολείο! Μια πραγματική χρονοκάψουλα!
    Ξεκινήστε κι εσείς φέτος τη δική σας χρονοκάψουλα! Παρακάτω θα βρείτε δύο διαφορετικά αρχεία, για να επιλέξετε αυτό που σας αρέσει περισσότερο. (Πατήστε πάνω στις εικόνες για εκτύπωση)

    Μια εναλλακτική για το σχολείο, είναι να δώσουμε τα φυλλάδια στα παιδιά και να τους ζητήσουμε να πάρουν συνέντευξη από ένα συμμαθητή τους για να τα συμπληρώσουν.

Δείτε επίσης: Γράμμα στον εαυτό μου

Την ιδέα βρήκα στο giggles Galore.

Σχόλια

  1. Αγαπητή συναδέλφισσα, συγχαρητήρια! Πολύ όμορφη ιδέα.
    Θα μπορούσες, σε παρακαλώ, να μου πεις τι είδους γραμματοσειρά είναι αυτή που μοιάζει σαν να είναι χειρόγραφο;
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ! Η γραμματοσειρά είναι από την αγαπημένη πλέον σελίδα http://www.aka-acid.com/ και λέγεται 5 years old. Θα βρεις πάρα πολλές τύπου χειρόγραφες στη συγκεκριμένη σελίδα.

      Διαγραφή
  2. Η ιδέα είναι καταπληκτική. Θα την εφαρμόσω στα δικά μου παιδιά που θα ξεκινήσουν φέτος το σχολείο.
    Θα μπορούσα να ρωτήσω κι εγώ ποιά γραμματοσειρά έχεις χρησιμοποιήσει για τον τίτλο; Αυτή που αναφέρεις παραπάνω δεν περιέχει αυτά τα γράμματα. Ή εγώ δεν τα είδα...
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι έχεις δίκιο. Δεν εμφανίζονται. Γραμματοσειρά είναι μόνο τα μαύρα γράμματα. Τα χρωματιστά τα έχω σχεδιάσει εγώ στο χέρι και είναι εικόνες δε γράφω στο word με αυτά.

      Διαγραφή
  3. Ευχαριστώ για την απάντηση και συγχαρητήρια για την "χειροποίητη" γραμματοσειρά, είναι καταπληκτική.
    Συγχαρητήρια επίσης και το όμορφο blog σου.
    Παρακολουθώ πολλά blog κυρίως ξενόγλωσσα και θα ήθελα -αν μου επιτρέπεις- να σου προτείνω να βάζεις το λογότυπό σου και σε αυτό που εκτυπώνεται για χρήση όχι μόνο στη δεύτερη σελίδα. Αυτά που κάνεις θέλουν πολύ κόπο και είναι κρίμα να μην φαίνεται...
    Καλή σχολική χρονιά
    Σοφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Σοφία!! Θα το λάβω υπόψιν αυτό που λες ;-) Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.