Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ιστορική γραμμή με στιχάκια!

    Μια διαφορετική ιστορική γραμμή, φτιαγμένη από τα ίδια τα παιδιά, τους μαθητές του Γιάννη Σταράκη, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω, για ακόμη μια φορά, για το υλικό που μοιράζεται μαζί μας, μέσω της σελίδας Ιδέες για δασκάλους. Την είχαμε ξαναδεί στην ανάρτηση: Αν θες την ιστορία καλύτερα να μάθεις, φτιάξε δυο στιχάκια, ξεκίνα να ριμάρεις. Τώρα όμως σας την παρουσιάζουμε ολοκληρωμένη, όπως διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, από τα παιδιά της Ε του Γιάννη.


    Παρακάτω θα βρείτε δύο αρχεία, ένα σε κάθετη διάταξη με τις χρονολογίες, τα στιχάκια και τις επεξηγήσεις και ένα σε οριζόντια που περιλαμβάνει και χαρακτηριστικές εικόνες για κάθε χρονολογία. Μπορείτε να τα εκτυπώσετε και να τα χρησιμοποιήσετε.                                Ωστόσο η βασική ιδέα είναι για κάθε σημαντική χρονολογία, τα ίδια τα παιδιά να μπαίνουν στη διαδικασία να σκαρώσουν στιχάκια που ταιριάζουν. Έτσι θα φτιάξουν τη δική τους ξεχωριστή ιστορική γραμμή που θα τους βοηθήσει να θυμούνται πιο εύκολα χρονολογίες και γεγονότα.
     Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να δουλέψουμε την ιστορική γραμμή και των υπόλοιπων τάξεων!


Σχόλια

  1. Πολύ πρωτότυπη ιδέα!
    Θα το χρησιμοποιήσω σίγουρα!
    Όμως άλλαξα το 146 μ.Χ. σε 146 π.Χ!
    Μην σας ξεφύγει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκ παραδρομής! Μόλις διορθώθηκε! Ευχαριστώ για την επισήμανση! :-)

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ρούλα! Οι σύνδεσμοι βρίσκονται στο κάτω μέρος της ανάρτησης με πορτοκαλί γράμματα. Ιστορική γραμμή 1 και 2.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.