Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μετράμε αντίστροφα για το καλοκαίρι!


Είμαι σίγουρη πως παιδιά και δάσκαλοι έχουμε ήδη υπολογίσει πόσες μέρες απομένουν για να τελειώσει και αυτή η σχολική χρονιά! Βρήκα μια ωραία ιδέα στο Lucky to be in first  για να αρχίσουμε να τις μετράμε αντίστροφα!


 Η κατασκευή είναι πάρα, πάρα πολύ απλή και πραγματικά γρήγορη! Κόβουμε λωρίδες από χρωματιστά χαρτόνια στο ίδιο μήκος και πλάτος. Πιάνουμε τις άκρες μιας λωρίδας με συρραπτικό και φτιάχνουμε τον πρώτο κρίκο. Περνάμε από μέσα μια άλλη λωρίδα, όπως στη φωτογραφία και τη συρράπτουμε. Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα χαρτονάκια μέχρι να ολοκληρωθεί η αλυσίδα! Βάζουμε όσα και οι μέρες που μένουν μέχρι να κλείσουν τα σχολεία. Εγώ έβαλα 20 για να αρχίσω την αντίστροφη μέτρηση στις 27 Μαΐου.











Στην αρχή έφτιαξα την αλυσίδα με χαρτόνια μήκους 20εκ και πλάτους 6εκ. Επειδή μου βγήκε αρκετά "σφιχτή", την έλυσα, έκοψα τις λωρίδες στη μέση κατά μήκος και έφτιαξα δύο αλυσίδες με κρίκους μήκους 20 εκ και πλάτους 3 εκ. 

Στη συνέχεια, σχεδίασα σε κίτρινο χαρτόνι έναν ήλιο για την κορυφή του ημερολογίου αντίστροφης μέτρησης. Τον ήλιο τον κόλλησα με ταινία στον φελοπίνακα. Ακριβώς από κάτω έβαλα μια πινέζα με μεγάλο κεφάλι και κρέμασα εκεί την χαρτονένια αλυσίδα. Αν δυσκολεύεστε, θα βρείτε το αρχείο με τον ήλιο για εκτύπωση, πατώντας το παραπάνω σχέδιο. ;-)

Κάθε μέρα θα κόβουμε από έναν κρίκο μέχρι να φτάσουμε στον ήλιο!! Μέσα στους κρίκους μπορούμε να έχουμε γράψει παροιμίες, ποιηματάκια, στιχάκια σχετικά με το καλοκαίρι ή μικρές δραστηριότητες για κάθε μέρα όπως κάναμε στο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για τα Χριστούγεννα.

27 και σήμερα!!!....

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.