Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γραμματική ευρετήριο για την Δ' Δημοτικού!

   Όπως είχαμε υποσχεθεί, μετά τη Γραμματική ευρετήριο για την Γ' Δημοτικού, σας παρουσιάζουμε τη Γραμματική ευρετήριο για την Δ' Δημοτικού! Είναι βασισμένη στη θεωρία όπως αυτή δίνεται στο σχολικό εγχειρίδιο της Γλώσσας ανά κεφάλαιο, αλλά και στον συγκεντρωτικό πίνακα γραμματικής στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου.

  Κρατήσαμε τη μορφή ευρετηρίου και αυτή τη φορά. Παρουσιάζουμε, δηλαδή, τη θεωρία κατηγοριοποιημένη σε ενότητες και όχι με τη σειρά που δίνεται στο βιβλίο, για να μπορούμε πιο εύκολα να αναζητούμε το γραμματικό φαινόμενο που μας ενδιαφέρει, διαβάζοντας την αντίστοιχη ετικέτα "αυτάκι". Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να εκτυπώσουμε το αρχείο σε λευκό ή χρωματιστό χαρτί και να κόψουμε γύρω από τα διαχωριστικά "αυτάκια" για να σχηματιστεί το ευρετήριο. 
  Εκτυπώστε το αρχείο που θα βρείτε εδώ. Αν θέλετε βάλτε τα ίδια τα παιδιά να κόψουν και να φτιάξουν το καθένα τη δική του Γραμματική. Επειδή είναι περισσότερες οι σελίδες από αυτές της Γραμματικής της Γ', το απλό συρραπτικό δε θα τις πιάσει. Οπότε μπορείτε να τις δέσετε με σπιράλ ή να τρυπήσετε τα φύλλα με τον διακορευτή και να τα περάσετε σε φάκελο με έλασμα. 
  Όπως και στη Γραμματική της Γ', έτσι και τώρα θα χρειαστούμε τη βοήθειά σας για να εντοπίσουμε μικρολαθάκια απροσεξίας που μπορεί να μας έχουν διαφύγει, παρότι έχουμε ελέγξει αρκετές φορές το αρχείο. :-)

Σχόλια

  1. Πολύ ωραίο και χρήσιμο υλικό!!! Αρέσει πολύ στα παιδιά, και εκτός από την άμεση υπενθύμιση κάποιου "ξεχασμένου" κανόνα, ενισχύει την περιέργεια του μαθητή να ψάξει μόνος του να βρει τη σωστή πληροφορία!!!Μπράβο σας και ευχαριστώ που το μοιραστήκατε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια για τη δουλειά σας! Ιδιαίτερα χρήσιμο το ευρετήριο! Ποια γραμματοσειρά χρησιμοποήσατε; Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά! Η γραμματοσειρά όπως και στη γραμματική της Γ΄ είναι χειροποίητη. Δεν είναι κάποια από αυτές που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Τη φτιάξαμε στο paintfont!

      Διαγραφή
  3. Μόλις το βρήκα και πιστεύω πως θα μου χρησιμευσει πολύ! Εξαιρετική προσπάθεια, περιεκτικό καο απλό!
    Ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα και συγχαρητήρια για την δουλειά σας!!! Ως γραφίστας να σας συγχαρώ για το τόσο ενδιαφέρον στήσιμο των πληροφοριών και σαν μαμά για το πόσο ενδιαφέρον και βοηθητικό το βρήκε η κόρη μου!!!

    να συνεχίσετε έτσι...
    ευχαριστούμε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ για το ενθαρρυντικό σχόλιό σου! Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βραχιολάκια για το Μάρτη!

Όξω Κουτσοφλέβαρε,  να 'ρθει ο Μάρτης με χαρά και με πολλά λουλούδια (επιτέλους!) Για να υποδεχτούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης, συνηθίζουμε να ετοιμάζουμε βραχιολάκια με κόκκινες και λευκές κλωστές, τα γνωστά μας "μαρτάκια". Σύμφωνα με την παράδοση, για να προστατευτούν από τον ήλιο του Μάρτη, οι άνθρωποι έφτιαχναν βραχιολάκια από κόκκινη, λευκή ή και χρυσή κλωστή στριμμένη που είχαν δέσει την προηγούμενη νύχτα σε μια τριανταφυλλιά για να τη δουν τ' αστέρια.