Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανθρώπινος κόμπος!


  Ο ανθρώπινος κόμπος (The human knot) είναι ένα διασκεδαστικό παιχνίδι συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων. Είναι ιδανικό για παιδιά άνω των 12 ετών. Παίζεται, ωστόσο, ευχάριστα και από παιδιά μικρότερης ηλικίας με τη βοήθεια και την καθοδήγηση ενός ενήλικα. Για να παίξουμε, χρειαζόμαστε δέκα με δεκαπέντε άτομα, αν και έχει δοκιμαστεί με επιτυχία και με πολύ περισσότερα (>30)! ;-)



Οδηγίες

Αρχικά σχηματίζουμε έναν κύκλο.

Αφήνουμε τα χέρια και προχωράμε προς το κέντρο του κύκλου.

Με το δεξί μας χέρι, πιάνουμε το χέρι κάποιου συμμαθητή ή κάποιας συμμαθήτριάς μας. (Προσέχουμε να μην είναι του διπλανού/ της διπλανής μας!)

Με το αριστερό μας χέρι, πιάνουμε το χέρι άλλου συμμαθητή ή άλλης συμμαθήτριάς μας. (Επίσης προσέχουμε να μην είναι του διπλανού/ της διπλανής μας!)

Είμαστε δεμένοι σε κόμπο!

Προσπαθούμε να λύσουμε τον κόμπο. Συνεργαζόμαστε και καθοδηγούμε ο ένας τον άλλον. Μπορεί να χρειαστεί να περάσουμε πάνω ή κάτω από τα χέρια των άλλων, να χαμηλώσουμε ή να σκύψουμε για να ξεμπερδευτούμε. Δεν αφήνουμε τα χέρια, αλλά μπορούμε να διορθώσουμε τη λαβή, αν χρειαστεί. για να βολευόμαστε καλύτερα.

Αν τα καταφέρουμε, θα σχηματίσουμε και πάλι έναν ωραίο κύκλο! Σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί ο κόμπος να μη λύνεται, αλλά μπορούμε να ξαναπροσπαθήσουμε!

Ανθρώπινος κόμπος-Β Δημοτικού 2019-2020

Ιδέα από το Gamebook και τις κατασκηνώσεις του CISV.

Περισσότερες ιδέες για παιχνίδια συνεργασίας θα βρείτε εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.