Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Δραστηριότητα ευαισθητοποίησης σε θέματα αναπηρίας

Για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, αλλά και για προγράμματα στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, προτείνουμε μία βιωματική δραστηριότητα ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών σε θέματα αναπηρίας. Η δραστηριότητα μπορεί να λειτουργήσει ως αφόρμηση για την περαιτέρω επεξεργασία και διερεύνηση του θέματος της αναπηρίας. 

Δραστηριότητες ενσωμάτωσης πολυγλωσσικών πρακτικών στην τάξη

Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία (βλ. στο τέλος του κειμένου), η πλήρης ανάπτυξη της γνωστικής ικανότητας σε δίγλωσσους/ες ομιλητές/τριες, σχετίζεται άμεσα με την διατήρηση και την καλλιέργεια της μητρικής τους γλώσσας, που αποτελεί το βασικό μέσο έκφρασης και σκέψης του ατόμου. Η  σχέση των δύο γλωσσών είναι μια σχέση συγκοινωνούντων δοχείων. Δεν αναπτύσσεται η μία σε βάρος της άλλης. Επομένως, δεν χρειάζεται να υποχωρήσει η πρώτη γλώσσα για να αναπτυχθεί η δεύτερη. Οι έννοιες, οι δομές και οι δεξιότητες που έχουν κατακτηθεί σε μια γλώσσα μπορούν να μεταφερθούν και σε άλλη γλώσσα, όπως συμβαίνει με τη δεξιότητα γραφής και ανάγνωσης (Σκούρτου, 2011, 130. Τσοκαλίδου, 2012, 107).  Επομένως, οι μαθητές/τριες που γνωρίζουν τη μητρική τους καλά, μαθαίνουν πιο γρήγορα την ελληνική, με προϋπόθεση ότι εκτίθενται σε αυτή στο σχολείο και έχουν κίνητρο (Τσοκαλίδου, 2012, 107).

Φρουτοσαλάτα

Είναι ένα παιχνίδι για όλες τις ηλικίες, στο οποίο συμμετέχουν όποιοι και όσοι θέλουν! Δε χρειάζεται σχεδόν καθόλου προετοιμασία παρά μόνο να τοποθετήσουμε τις καρέκλες σε κύκλο! Όσοι παίζουν λοιπόν κάθονται σε καρέκλες στον κύκλο, εκτός από έναν παίκτη που στέκεται στη μέση του κύκλου. Δίνουμε σε όλους τους παίκτες ονόματα φρούτων. Χρειαζόμαστε τουλάχιστον τρία ονόματα φρούτων. Αν είναι μεγάλος ο αριθμός των παικτών βάζουμε επιπλέον ονόματα φρούτων. 

Συνέντευξη εκπαιδευτικού - Αστέρι της Ευχής

«ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΕΥΧΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΣΕΙ ΠΟΛΥ Η ΖΩΗ»! Πριν αρκετά χρόνια αποφασίσαμε με το σχολείο μας να σταθούμε στην προσπάθεια του Make - A - Wish Ελλάδ o ς και να συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αστέρι της E υχής . Θεωρήσαμε με τους συναδέλφους ότι αξίζει να στηρίξουμε τον οργανισμό, αλλά και να κάνουμε τα παιδιά μας να ευαισθητοποιηθούν και να μάθουν να αντιμετωπίζουν την κάθε ασθένεια με έναν διαφορετικό τρόπο , πιο ευχάριστο, πιο δημιουργικό και λιγότερο σκληρό. Κάθε χρόνο προσπαθούμε να βοηθήσουμε όσο πιο πολύ μπορούμε με συγκινητική ανταπόκριση από μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, αλλά και απλούς πολίτες, που μαθαίνουν στο χωριό για την κίνηση να βοηθήσουμε τον οργανισμό και θέλουν να συνεισφέρουν.

Μίνι Συντακτικό Δημοτικού-Τα είδη των προτάσεων

Σε συνέχεια της ανάρτησης με το Μίνι Συντακτικό Δημοτικού-Οι όροι της πρότασης σε zine , ετοιμάσαμε ένα νέο μικρό βιβλιαράκι για τα είδη των προτάσεων. Στο βιβλιαράκι περιλαμβάνεται η θεωρία για τα διαφορετικά είδη των προτάσεων, όπως παρουσιάζεται στο εγχειρίδιο της Γλώσσας της Δ' Δημοτικού και στη Γραμματική της Ε' και Στ' Δημοτικού, παραδείγματα για κάθε περίπτωση, καθώς και σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τη Γη, με αφορμή τη σύνοδο COP26

Η τάξη μας συμμετέχει στην εκπαιδευτική καμπάνια ενημέρωσης των σχολείων για την κλιματική αλλαγή, που διοργανώνει η Twinkl , με αφορμή την σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP26), που διεξάγεται από τις 31 Οκτωβρίου έως τις 12 Νοεμβρίου 2021 στη Γλασκώβη. 

Μπρελόκ με τα μέρη του λόγου

Πριν κάποια χρόνια είχαμε μοιραστεί μαζί σας τα αφισάκια με τη βασική θεωρία για τα μέρη του λόγου, όπως παρουσιάζεται στο εγχειρίδιο της γραμματικής της Ε δημοτικού.  Τις αφίσες αυτές, τις εκτυπώνουμε σε Α4 ή Α3 μέγεθος χαρτιού, τις πλαστικοποιούμε και τις αναρτούμε σταδιακά στην αίθουσα, καθώς γνωρίζουμε ή θυμόμαστε ένα ένα τα μέρη του λόγου.