Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τη Γη, με αφορμή τη σύνοδο COP26


Η τάξη μας συμμετέχει στην εκπαιδευτική καμπάνια ενημέρωσης των σχολείων για την κλιματική αλλαγή, που διοργανώνει η Twinkl, με αφορμή την σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP26), που διεξάγεται από τις 31 Οκτωβρίου έως τις 12 Νοεμβρίου 2021 στη Γλασκώβη. 
  
Σε αυτή την καμπάνια, παιδιά από διάφορες χώρες του κόσμου καλούνται να μοιραστούν τις σκέψεις και τις εικόνες που τους δημιουργούνται σχετικά με την κλιματική αλλαγή, μέσω της προσωπικής καλλιτεχνικής έκφρασης και της ζωγραφικής. Στο πλαίσιο της συζήτησης στην τάξη θα τεθούν ερωτήματα όπως:

  • Πώς πιστεύετε ότι θα είναι ο πλανήτης μας σε 50 χρόνια;
  • Πώς φαντάζεστε την τέλεια Γη;
  • Τι μπορούμε να κάνουμε το 2021 για να έχουμε περισσότερη σιγουριά ότι το μέλλον στη Γη μας θα είναι καλύτερο;
H Twinkl αναζητά απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα με το δημιουργικό project έκφρασης: Draw Upon Earth-Ζωγραφίζοντας για τη Γη και μας προσκαλεί όλους να γνωρίσουμε καλύτερα τις σκέψεις των παιδιών για το θέμα της κλιματικής κρίσης. Οι σκέψεις των παιδιών θα αποτυπωθούν στις ζωγραφιές που θα φτιάξουν στο φύλλο εργασίας που συνοδεύει την εκπαιδευτική καμπάνια και περιλαμβάνει δύο κυκλικά σχήματα και δύο βασικές ερωτήσεις:

  • Πώς πιστεύουν ότι θα είναι η Γη σε 50 χρόνια και
  • Πώς φαντάζονται την τέλεια Γη
 


Τα παιδιά θα περιγράψουν πώς μοιάζει η Γη σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τη ζωγραφιά τους, θα επιλέξουν κάποια στοιχεία της και θα μιλήσουν περισσότερο γι' αυτά. Όταν ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα, θα παρατηρήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στις δύο ζωγραφιές που δημιούργησαν. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να συνεχιστεί στην τάξη η συζήτηση για τους τρόπους που μπορούμε να περιορίσουμε την αρνητική επίδραση της κλιματικής αλλαγής, καθώς ένα βασικό ερώτημα που μπορεί να τεθεί είναι: 

Τι μπορούμε να κάνουμε το 2021 ώστε η κατάσταση στη Γη μας να είναι καλύτερη στα επόμενα 50 χρόνια;

Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να ενταχθεί στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη Θεματική Ενότητα "Φροντίζω το Περιβάλλον".  Τα σχολεία θα λάβουν ένα δίπλωμα συμμετοχής και μία ηλεκτρονική κονκάρδα, που θα μπορούν να αναρτήσουν στην ιστοσελίδα τους. Σε κάθε παιδί θα σταλεί ένα πιστοποιητικό συμμετοχής.

Για να βρείτε το ΔΩΡΕΑΝ φύλλο εργασίας και να πάρετε περισσότερες πληροφορίες για την εκπαιδευτική καμπάνια και τον τρόπο συμμετοχής της τάξης ή του σχολείου σας πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο: 

Twinkl: Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τη Γη, με αφορμή τη σύνοδο COP26.


Η συμμετοχή της Σοφίας από την τάξη μας. 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.