Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα χρονιά, Νέες στιγμές! Κρατήστε τις για πάντα!


   Χθες ήταν η πρώτη μέρα του νέου χρόνου! Η Loyce Turpin, δασκάλα και φίλη από το Detroit, που γνώρισα από κοντά σε κατασκήνωση του CISV στην Ελλάδα, το καλοκαίρι του 2006, αποχαιρέτησε αυτή τη χρονιά όπως και κάθε χρονιά, ανοίγοντας το βάζο που βλέπετε. Σ' αυτό το βάζο, κρατούσε από την πρώτη μέρα του προηγούμενου έτους, τις στιγμές που της έδωσαν χαρά σε μικρά πολύχρωμα σημειωματάκια.
    Έγραφε ακόμα και γι' αυτά τα πολύ μικρά και απλά πραγματάκια, που μας φτιάχνουν τη διάθεση, έστω και για λίγο, αλλά τις περισσότερες φορές τα ξεχνάμε, όταν ανατρέχουμε στις καλές στιγμές του παρελθόντος, όπως μια βόλτα, ένα φιλικό τηλεφώνημα που δεν περιμέναμε, οτιδήποτε. 
  Όπως μου είπε η ίδια, στην αρχή μπορεί να μη φαίνεται τόσο σπουδαίο το να γράφεις γι' αυτά τα μικρά καθημερινά πράγματα, αλλά αυτά ήταν που έκαναν τη διαφορά, καθώς τα ξαναθυμόταν διαβάζοντας τα σημειώματα από το βάζο. 
   Δεν είναι όμορφη ιδέα; Ευκαιρία, λοιπόν, από σήμερα να κρατάμε κι εμείς τις μικρές ή μεγαλύτερες χαρές μας, με αυτόν τον τρόπο και του χρόνου, ανήμερα Πρωτοχρονιάς με το καλό, να τις θυμηθούμε.
 Ξεκινήστε το δικό σας βάζο των καλών στιγμών. Διαλέξτε ένα μεγάλο άδειο βάζο και κάθε φορά που θέλετε να κρατήσετε μια ανάμνηση, γράψτε γι' αυτό σε ένα χαρτάκι και ρίξτε το μέσα. 
  Και γιατί όχι; Κάντε το και στην τάξη! Μπορείτε να έχετε ένα βάζο στο οποίο όλοι οι μαθητές να βάζουν χαρτάκια ή να έχει ο καθένας το δικό του και να το πάρει στο τέλος στο σπίτι, όπου θα μπορεί να το συνεχίσει ως το τέλος της χρονιάς.

  Καλή χρονιά με πολλές καλές στιγμές!
Loyce thank you for sharing this idea!

Σχόλια

  1. Καλή χρονιά, να είσαι γερή και δυνατή...προσωπικές και επαγγελματικές επιτυχίες!!!! Σε παρακαλώ έχεις κάποιο εύκολο πατρόν για μικρά παιδιά για να τους ετοιμάσω χιονάνθρωπο; Νομίζω είναι μια καλή ιδέα για το ξεκίνημα του Γενάρη στην άδεια μου τάξη, αφού λείπουν ΟΛΑ τα χριστουγεννιάτικα που ομόρφαιναν τους τοίχους. Σ' ευχαριστώ-ΝΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τις υπέροχες ευχές σου και ανταποδίδω! Θέλεις να φτιάξεις ένα μεγάλο χιονάνθρωπο για την τάξη ή να κάνει το κάθε παιδί το δικό του; Δεν έχω κάτι έτοιμο, αλλά έχω βρει ωραίες ιδέες και θα φτιάξω κάποιες από αυτές πολύ σύντομα ;-).

      Διαγραφή
  2. Θα προτιμούσα έναν χιονάνθρωπο για κάθε παιδάκι, προκειμένου να συμμετέχουν όλα τα παιδάκια με τον τρόπο τους. Σ' ευχαριστώ πάντως για το ενδιαφέρον και μάλιστα τόσο γρήγορα!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΝΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης

     Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ιδέες για τη διαχείριση της σχολικής τάξης, που έχω αναρτήσει ως τώρα. Ανάλογα με τους μαθητές που θα έχουμε, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια από αυτές ή και συνδυασμό περισσότερων αν χρειαστεί. Ας τις θυμηθούμε!

Παιχνίδια γνωριμίας για το σχολείο

  Τις πρώτες μέρες κάθε καινούριας σχολικής χρονιάς και πριν μπούμε σε πρόγραμμα, αφιερώνουμε κάποιες ώρες για να έρθουμε πιο κοντά με τα παιδιά, να γνωριστούμε και να προσαρμοστούμε σιγά-σιγά στα νέα δεδομένα. Σ' αυτή την ανάρτηση, συγκεντρώσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας που έχουμε δημοσιεύσει ως τώρα. Διαλέξτε ένα ή περισσότερα και συνδυάστε τα με δραστηριότητες συνεργασίας, που θα βρείτε εδώ , για ένα ευχάριστο ξεκίνημα!

Οι κανόνες της τάξης μας

        Μια χρονιά ζήτησα από τους μαθητές μου να σκεφτούν τα θετικά και τα αρνητικά της προηγούμενης χρονιάς και να προτείνουν τρόπους ώστε να κρατήσουμε για τη νέα χρονιά μόνο τα θετικά.   

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Β

[ Η ανάρτηση θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς]   Όπως και στην Πρώτη τάξη (βλ. Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α ), έτσι και στη Δευτέρα μελετάμε τη γραμματική μέσα από το διαδραστικό τετράδιο. Οι γραμματικοί κανόνες αποτυπώνονται με απλά λόγια, παραδείγματα και εικόνες, σε διαφορετικού χρώματος χαρτάκια. Αυτά τα χαρτάκια τα κολλάμε στο τετράδιο γλώσσας. Κάτω ή δίπλα από αυτά, κάνουμε σύντομες ασκήσεις εμπέδωσης του κανόνα που μελετάμε.  Στην πορεία, θα ενημερώνουμε το αρχείο, με σκοπό να το έχουμε ολοκληρώσει ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το "μπρελόκ" της Προπαίδειας!

     Τη συγκεκριμένη ιδέα την πήρα από μια δασκάλα, στη διάρκεια της πρακτικής μου σε σχολείο της Μαδρίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus. Είχε Β' δημοτικού και έπαιζε με τους μαθητές της ένα παιχνίδι με την προπαίδεια. Σε όποιον δυσκολευόταν, έδινε το "μπρελόκ" της προπαίδειας και του ζητούσε μέχρι να ξαναέρθει η σειρά του να μελετήσει την προπαίδεια ενός συγκεκριμένου αριθμού. Εμένα μου άρεσε η συγκεκριμένη παρουσίαση και το έφτιαξα για τη γωνιά των Μαθηματικών. Μπορούν να το παίρνουν και οι μαθητές που τους τυχαίνει η επανάληψη στην προπαίδεια στις  δραστηριότητες για τους γρήγορους !

Διαδραστικό τετράδιο: Η γραμματική της Α

[Η ανάρτηση θα ενημερώνεται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί και το υλικό.]   Ξεκινήσαμε, πριν λίγα χρόνια, με τη γραμματική της Γ ' και Δ ' τάξης. Συγκεντρώσαμε θεωρία και παραδείγματα σε δυο βιβλιαράκια-ευρετήρια. Στην Ε' και Στ' τάξη δίνεται το σχολικό εγχειρίδιο και γι' αυτό δεν φτιάξαμε ξεχωριστό υλικό. Για την Α' και Β', όμως, θέλαμε να ετοιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Στις πρώτες τάξεις, τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραμματική. Θέλαμε, λοιπόν, αυτή η πρώτη "συνάντηση" να είναι όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τους μικρούς μαθητές. Έτσι, αποφασίσαμε, όπως γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση , να μετατρέψουμε το τετράδιο της Γλώσσας της Α (σε πρώτη φάση και θα ακολουθήσει και της Β ) σε ένα διαδραστικό τετράδιο γραμματικής, με χρώμα, εικόνες και απλά παραδείγματα που θα διευκολύνουν την μάθηση των πρώτων γραμματικών κανόνων από τα παιδιά.